Branitelji su nezadovoljni količinom programa koja obuhvaća temu Domovinskog rata kao i količinom sati kroz koje se tema obrađuje.
Pročitajte i ovo
spašavanje vrijednih eksponata
VIDEO Pogledajte gdje su MIG-ovi poslani nakon odlaska u mirovinu: "Postoji razlog zašto je odabrano ovo mjesto"
29. obljetnica Oluje
Akcija kojom je Hrvatska izmijenila tijek povijesti: O njoj se uči i u američkim vojnim školama
Predlažu da u izradi programa povijesti sudjeluju i sami branitelji kao najbolji svjedoci rata te su spremni na suradnju s ministarstvom obrazovanja.
''Problem je što se sada, vidjeli smo iz postojećih udžbenika uči različita povijest o Domovinskom ratu ne znamo zašto je to tako, to su nažalost pitanja na koja danas nismo dobili odgovore, a očekivali smo ih'', rekao je Đuro Glogoški iz Udruge 100%-tnih HRVI I. skupine.
''Nismo zadovoljni niti sa sadržajem udžbenika odnosno opisa Domovinskog rata kao cjeline, od osamostaljenja završno sa završetkom mirne reintegracije gdje se ne dobiva kompletna slika o tome što se dešavalo u Hrvatskoj '90-ih godina'', rekao je Tomo Medved, ministar branitelja.
''Želimo jedinstven sustav obrazovanja, ne osporavajući nikome pravo na njegov jezik, na njegovo pismo. Problem je što se sada, vidjeli smo iz postojećih udžbenika uči različita povijest o domovinskom ratu'', kaže Glogoški.
A kako bi se ta povijest prenijela učenicima - potrebno je, smatraju, više školskih sati. ''Mislim da je šest sati malo o stvaranju hrvatske države. Ja bih pomakla možda malo ranije, pomakla bih na treći, četvrti mjesec, a ne na šesti kad su djeca već pri samom kraju, tako da ih pola zapamti, pola ih ne zapamti'', rekla je Ljilja Vokić, bivša ministrica obrazovanja i sporta.
Ono što ne zapamte, imaju priliku naučiti na terenskoj nastavi u Vukovaru koju financira Ministarstvo branitelja.
''Želimo proširiti taj program i na muzej u Kninu i kroz druge gradove, ali ono što je važno u okviru sustava regulirati kroz taj proces reforme obrazovnog sustava, jer mi ne možemo graditi sustav na način da ovisimo od profesora do profesora'', rekao je Medved.
Na suradnju pozivaju i ministricu Blaženku Divjak koja dijalog pozdravlja. ''Mislim da osobno nema nikakvog spora oko Domovinskog rata i načina na koji se on obrađuje u kurikulumu, a opet s druge strane ako bilo tko u Hrvatskoj želi sudjelovati u toj raspravi može - mi ćemo to popratiti'', rekla je Divjak. Najbolji svjedoci dijaloga i suradnje bit će udžbenici povijesti u nadolazećim školskim godinama.
Vijesti gledajte svakog dana na Novoj TV, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste vijesti? Pogledajte ih besplatno na novatv.hr