Kako će Vlada reagirati na najavljeno rekordno poskupljenje goriva idućeg tjedna - vozači će morati pričekati do ponedjeljka. Na izvanrednoj sjednici Vlada će predstaviti model intervencije za ublažavanje rasta cijene goriva. Iz oporbe kažu da je to prekasno.

Galerija Gorivo - 1 Gorivo - 2 Gorivo - 3 +1 Gorivo - 4

U samo godinu dana cijena plavog dizela za poljoprivrednike utrostručena je.

No cijene proizvoda, kaže nam Željka Kresić, vlasnica OPG-a, nisu pratile taj trend. Naglašava i da se broj osoba koji dolaze na tržnicu prepolovio. A ako nemaju kupci – nemaju ni proizvođači.

I tu nastaje začarani krug iz kojeg samostalno ne vide izlaza. "Mali proizvođači su pod velikim pritiskom, kako dalje, što dalje, jako loše je stanje. Ljudi su na rubu očaja, opstanak malih je zaista upitan. Kako će dalje, ovisi o državi", pojašnjava vlasnica OPG-a.

Država će svoje mjere predstaviti u ponedjeljak, za kad je zakazana izvanredna sjednica Vlade o gorivu.

Predsjednik Vlade Andrej Plenković ističe kako će donijeti određene odluke koje će ublažiti rast cijena naftnih derivata. O tome će, najavljuje, više u ponedjeljak, kad se obave zadnje analize s obzirom na kontinuirani trend mijenjanja cijena na tržištu nafte.

Ako se oporbu pita - reakcija je zakašnjela.

"Ono što očekujemo od Vlade danas je primjena dviju uredbi, ona koja utvrđuje najvišu maloprodajnu cijenu i onu koja regulira cijenu trošarina i kvalitetna analiza onoga što učiniti s trošarinama. Prostora za smanjenje ima, ono čega nema jest političke volje da se djeluje na vrijeme“, naglašava predsjednik SDP-a Peđa Grbin.

No koliki je zapravo izravan manevarski prostor Vlade? Osim ograničavanja marži i novog smanjenja trošarina, prostora nema.

Ilustracija Vlada obećala sniženje trošarina, ali nisu svi zadovoljni: "Problem je eskalirao"

Darko Vukadinović Stižu i prva upozorenja zbog rasta cijena goriva: "Ne znamo gdje je završetak spirale..."

Damir Novotny, ekonomski analitičar ne očekuje previše od Vladinih mjera. "Jer iz trošarina se moraju financirati otplate kredita za izgradnju autocesta i tu se vrtimo u krugu", kaže Novotny.

Možda bi se trebalo povesti primjerom Njemačke, koja stimulira javni prijevoz jedinstvenom cijenom karte od devet eura.

"Hrvatska ima tu mogućnost, prvenstveno tu u zagrebačkom prstenu bi mogla biti subvencionirana cijena željezničkih karata. Kad bismo dobili alternativu, tada bi brojna kućanstva razmislila hoće li izdvajati za cestovni promet i o tome bi Vlada trebala razmisliti", naglašava ekonomski stručnjak Novotny.

Prognoze za nadolazeći period nisu optimistične, a cijena goriva mogla bi i dalje vrtoglavo rasti. 

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr

 


 

 

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju