Po zagrebačkim kafićima počeli su plasirati držače za toaletni papir, kojih do tada u Hrvatskoj nije bilo. Ova poslovna ideja, koju su dobili od poznanika iz Italije, odmah je naišla na odobrenje kod domaćih ugostitelja. Prvi ugovor o nabavi potpisali su s multinacionalnom kompanijom Scott, a činjenica da nitko do tada na domaćem tržištu nije učinio ništa slično, omogućila im je da vrlo brzo razviju posao. Ni na kraj pameti im, kažu, nije bilo da će samo 15 godina poslije, voditi najjaču tvrtku za distribuciju higijenskih proizvoda na domaćem tržištu.
Pročitajte i ovo
'Voda je voda'
Stop vodi s okusom: Kosor ukida razmažene ministarske navike
Socijalistička verzija popularne igre
Komunistički Monopoly: Za kruh čekaj u redu
12 poslovnih centara u Hrvatskoj
'U ovih 15 godina uspjeli smo izgraditi mrežu od 12 poslovnih centara u Hrvatskoj. Praktički pokrivamo svaku točku hrvatskog tržišta, od otoka do granica, i to s dostavom u roku od 24 sata', kaže Alen Krajačić, vlasnik tvrtke Tardi d.o.o. Tvrtka danas zapošljava 140 radnika i drži više od 50 posto tržišta na koje plasira proizvode poput profesionalne opreme za čišćenje, hotelsku kozmetiku, osvježivače prostora te držače za papirnate ručnike i sapune. Iako su iz početka posao bazirali isključivo na trgovini, ovaj dvojac je prije nekoliko godina pokrenuo i vlastitu proizvodnju, u koju su do danas uložili 4 milijuna i 200 tisuća kuna.
'Mi smo u startu krenuli s papirnatim salvetama za hotele, restorane, ugostiteljstva, s mogućnošću dotiska logotipa i slično. To smo pokrenuli prije 6 godina. Tu smo iskoristili jedan prostor, upravo zato što nije bilo domaćeg proizvođača, a mnogi strani proizvođači nisu bili u mogućnosti odgovoriti na te zahtjeve', kaže Alen Krajačić. Tvrtka Tardi dobar dio svojih proizvoda izvozi na tržišta Slovenije, BIH i Crne Gore, a njihovi proizvodi uskoro bi se mogli naći i na nizozemskom i irskom tržištu. S ciljem proširenja proizvodnje, prošle godine preuzeli su dvije konkurentske tvrtke - Delt papir i Linea Pro Domo, a na tržište su plasirali i svoju liniju toaletnog papira.
Iskorak prema građanima RH
'Taj toaletni papir se već sada može kupiti u velikim trgovačkim
lancima. Ono što smo htjeli napraviti je jedan iskorak prema građanima RH, a to je da napravimo toaletni papir po principu vrijednost za novac', objasnio je Kruno Kišak, vlasnik tvrtke Tardi d.o.o.
Iz ovih pogona svakodnevno izlazi 100 paleta gotovih proizvoda, radi se u dvije smjene, adolaskom sezone strojevi jedva stignu sve proizvesti. No kao i ostale tvrtke
u državi, i ova ima problema s naplatom. Ipak, taj problem rješavaju preventivom, odnosno isporukom robe tek kada kupac plati račun. S velikim klijentima poput trgovačkih lanaca, robe i usluge se kompenziraju. Kako bi zadržali kupce, izbjegli zamorne sudske procese i opstali na tržištu, tvrtka Tardi podigla je čak revolving kredit za dospjela potraživanja u svojoj
poslovnoj banci. Usprkos teškoćama, Tardi je prošle godine ostvario 86 milijuna kuna prometa, što je 6 posto više nego 2008. godine. Uz to zaposlili su 22 nova radnika, od čega 11 u proizvodnji. Suprotno crnim prognozama financijskih stručnjaka, ove godine očekuju još bolje poslovne rezultate.
Emisiju Novac gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.