Premda je svojedobno najavljivano kako će u Hrvatsku, najkasnije na sutrašnje otvorenje nove riječke džamije i tamošnjeg islamskog centra, stići visoka gospodarska delegacija Katara, Novi list piše kako od uglednih gostiju zasad nema ništa. Štoviše, spominje se i novi hrvatski 'crveni karton' Kataru, koji bi mogao ostati bez načelno dogovorenog posla s krčkim LNG terminalom.
Pročitajte i ovo
zločinačko udruženje
USKOK u akciji: U tijeku su uhićenja u Slavoniji, Rijeci i Zagrebu
Snažne veze
Država o kojoj ovise ekonomske prilike Europe i Azije financira Hamas stotinama milijuna dolara
Na sutrašnje će otvorenje džamije i islamskog centra, istina, doći izaslanik katarskog emira i tamošnji ministar vakufa dr. Ghaith bin Mubarak Al-Kuwari, ali pratnju u vidu ministra energetike i industrije Mohammeda bin Saleha Al-Sade neće imati.
>> Hoće li nakon pera proraditi i lopate?
Priča s Kataranima počela je krajem prošle godine, kad je hrvatska delegacija predvođena predsjednikom Ivom Josipovićem posjetila Dohu i s Katarom načelno dogovorila isporuku plina budućem hrvatskom terminalu. Arapska je država kasnije iskazala zainteresiranost i za izgradnju cjelokupnog terminala, no sada se kao mogući partneri u tom poslu navode Amerikanci, tj. naftni gigant Exxon Mobil.
Ante Ramljak, savjetnik ministra gospodarstva Ivana Vrdoljaka, Novom je listu potvrdio da Katarani ne dolaze te je spomenuo da je Exxon Mobil zainteresiran za LNG terminal te za istraživanje i eksploataciju ugljikovodika u Jadranu. Svoju želju još nisu konkretizirali, u smislu da su dali do znanja jesu li voljni LNG graditi, dobavljati mu plin ili oboje, ali s obzirom da konkretan prijedlog još nije stigao ni iz Katara, Ramljak zaključuje: 'Tko prvi, njegova djevojka!'
Milanović: Projekt ne može propasti
Prilikom današnjeg posjeta Rijeci premijer Zoran Milanović je rekao kako projekt LNG terminala ne može propasti, ali o nedolasku Katarana i američkom interesu nije govorio konkretno.
'Ovdje imate luku koja je duboka skoro 20 metara, svaki brod može ući u nju. Ovo je hrvatska luka, imate tamo još dublju luku u koju mogu dolaziti najveći tankeri. Imate situaciju na svjetskom tržištu da se plin više ne dovozi samo iz Rusije, nego da su ga počeli vaditi u velikim količinama i drugdje. I u Americi i u sjevernoj Australiji, što onda ima utjecaja na opskrbu u Aziji. Cijeli sustav se pomiče na neki način', pojasnio je Milanović.
'Više nije u centru Rusija koliko je bila prije deset godina i pitanje je zaista, neću reći dana, ali mjeseca kada ćemo i ovu priču s LNG terminalom početi ozbiljno zatvarati. Govorimo o izgradnji terminala, a ja se nadam da nitko od naših političkih konkurenata nije toliko zlurad da nakon što deset godina nije napravljeno baš ništa, ali baš ništa osim otvaranja lažnih gradilišta, da očekuje da ćemo govoriti o nečemu o čemu nismo naprosto sve sklopili i napravili cijelu konstrukciju. Tako ne funkcioniram i tako moja Vlada neće funkcionirati. Dakle, nema bajki i muljanja pred izbore', rekao je premijer.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook