Na području otoka Krka, kod mjesta Vrh, dogodila se teška prometna nesreća u kojoj je teško ozlijeđen 60-godišnji hrvatski državljanin, vozač motora. Prevezen je u KBC Rijeka gdje je, unatoč medicinskoj pomoći, nekoliko sati kasnije preminuo od posljedica ozljeda.
Očevidom je utvrđeno da je došlo do nesreće kada se 60-godišnjak na motoru osječkih registracija, po lokalnoj cesti 58085, kretao u smjeru mjesta Poljice. U jednom je trenutku skrenuo i otišao na travu gdje je udario u kamene stijene. Od jačine udarca je pao.
"60-godišnjak je deveti motociklist koji je ove godine poginuo na prometnicama PGŽ-a uz još dvojicu mopedista i putnika na motociklu, ali je ujedno i 23 žrtva u prometu. U odnosu na prošlu, 2022. godinu u istom je razdoblju poginulo deset osoba, od kojih su dva vozača motocikala i jedan vozač mopeda. S ciljem smanjenja mogućnosti izazivanja nesreća s poginulim osobama savjetujemo sve vozače i druge sudionike u prometu te pozivamo na maksimalni oprez i odgovorno ponašanje", napominju iz PU primorsko-goranske.
Pročitajte i ovo
osuda MVEP-a
Hrvati na plakatima crnogorske kampanje: "To je opasan narativ i nastavak stare ideologije etnonacionalizma"
Izdvojili su najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
- kreću se neprilagođenom brzinom većom od dozvoljene
- ne nose zaštitne kacige
- kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila
- precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu
- obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera
- provlače se između zaustavljenih kolona vozila
- voze bez upaljenih svjetala tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
- upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita)
- uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.
Pročitajte i ovo
Rat na Bliskom istoku
VIDEO Uznemirujuća snimka s festivala smrti, Hamas izdao upozorenje za stanovnike izraelskog grada: "Napustite ga do pet sati popodne"
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
- prije vožnje očistite vizir, stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnite
- uz zaštitnu kacigu, koristite i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice)
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je nositi svjetliju odjeću i kacigu, "življih" boja, odnosno s reflektirajućim detaljima
- poštujte ograničenja dopuštene brzine, prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
- provjerite tlak u gumama
- upalite dnevno ili kratko svjetlo,
- ne vozite pod utjecajem alkohola ili droga,
prilikom vožnje u skupini, vozite u slijedu jedan iza drugoga
- vozite sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika jer je to mrtvi kut za vozače ostalih vozila (iznimka je samo situacija kretanja kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknite se dovoljno od središnje crte (vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju, glava vozača može se nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera)
- ne vozite slalom između vozila
- izbjegavajte vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima
- kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne ispitujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
predviđajte poteze vozača (drugih) automobila
- vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe i
- poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći kako biste bili sigurni u prometu.