Deveta žrtva: Motociklist nakon teške nesreće preminuo u bolnici
Piše S. Ke.,
10. listopada 2023. @ 11:20
komentari
Slika nije dostupna
Poginuo je 60-godišnji motociklist nakon prometne nesreće na Krku. Iz policije su naveli najčešće greške motociklista.
Podijelite
Na području otoka Krka, kod mjesta Vrh, dogodila se teška prometna nesreća u kojoj je teško ozlijeđen 60-godišnji hrvatski državljanin, vozač motora. Prevezen je u KBC Rijeka gdje je, unatoč medicinskoj pomoći, nekoliko sati kasnije preminuo od posljedica ozljeda.
Očevidom je utvrđeno da je došlo do nesreće kada se 60-godišnjak na motoru osječkih registracija, po lokalnoj cesti 58085, kretao u smjeru mjesta Poljice. U jednom je trenutku skrenuo i otišao na travu gdje je udario u kamene stijene. Od jačine udarca je pao.
"60-godišnjak je deveti motociklist koji je ove godine poginuo na prometnicama PGŽ-a uz još dvojicu mopedista i putnika na motociklu, ali je ujedno i 23 žrtva u prometu. U odnosu na prošlu, 2022. godinu u istom je razdoblju poginulo deset osoba, od kojih su dva vozača motocikala i jedan vozač mopeda. S ciljem smanjenja mogućnosti izazivanja nesreća s poginulim osobama savjetujemo sve vozače i druge sudionike u prometu te pozivamo na maksimalni oprez i odgovorno ponašanje", napominju iz PU primorsko-goranske.
Izdvojili su najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
kreću se neprilagođenom brzinom većom od dozvoljene
ne nose zaštitne kacige
kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila
precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu
obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera
provlače se između zaustavljenih kolona vozila
voze bez upaljenih svjetala tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita)
uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
prije vožnje očistite vizir, stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnite
uz zaštitnu kacigu, koristite i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice)
zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je nositi svjetliju odjeću i kacigu, "življih" boja, odnosno s reflektirajućim detaljima
poštujte ograničenja dopuštene brzine, prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
provjerite tlak u gumama
upalite dnevno ili kratko svjetlo,
ne vozite pod utjecajem alkohola ili droga,
prilikom vožnje u skupini, vozite u slijedu jedan iza drugoga
vozite sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika jer je to mrtvi kut za vozače ostalih vozila (iznimka je samo situacija kretanja kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknite se dovoljno od središnje crte (vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju, glava vozača može se nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera)
ne vozite slalom između vozila
izbjegavajte vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima
kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne ispitujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
predviđajte poteze vozača (drugih) automobila
vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe i
poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći kako biste bili sigurni u prometu.