Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Jedna rizična, ali dobra odluka i jedan telefonski poziv promjenili su mu život. On je Marko Pavlović, dizajner čija se edukativna igračka Oblo proizvodi u Kanadi, a može se kupiti i u suvenirnicama Muzeju moderne umjetnosti u San Franciscu, a uskoro i u kultnom Muzeju moderne umjetnosti. New York.


Knjiga o sto proizvoda koji mijenjaju ljudske živote promijenila je život Marku Pavloviću prije nešto više od godinu dana. 'Direktor firme s kojom danas surađujem je knjigu u kojoj je Oblo objavljen, dobio od sestre za Božić i čovjek me nazvao za tri dana, nakon Badnjaka i pitao je li možemo pregovarati, je li to licencirano, u nekakvih tri mjeseca smo napravili međunarodni ugovor licenci i od tu je sve krenulo', kaže Marko.

Sve skupa se umalo nije dogodilo. Marko je nakon završene srednje škole za primjenjenu umjetnost pokušao upisati Studij dizajna, ali nije primljen. Odustao je, upisao modni dizajn na Tekstilno-tehnološkom fakultetu, završio s odličnim ocjenama u roku i pronašao posao. No, nešto ga je kopkalo.

'Imaš tu neku želju koju nisi uspio izrealizirati, neke stvari te vuku i zapravo se ispostavilo da je to bila odlična odluka, dao sam otkaz na poslu, pripremao se šest mjeseci, upisao faks, uspio sam ga završiti u roku, na prvoj godini stvoriti proizvod kojim sam se uspio dovesti u situaciju da radim s firmom koja posluje vani', ispričao je Marko.

Prva skica na komadiću papira

Sama ideja, kao i sve najbolje stvari u životu dogodila se posve slučajno. Prva skica napravljena je na komadiću papira. 'Stvari oko sebe treba promatrati na način kako ih iskoristiti, kako od toga napraviti nešto novo. Zapravo je jako puno riješenja u prirodi samo jednostavno treba znati promatrati ili kombinirati nekoliko stvari', kaže Marko.

>> Stjepan je slavonske seljake okrenuo internetu

A njemu to očito jako dobro ide. Oblo je osvojio nekoliko nagrada, a najvažnija je ona za najbolji rad u studentskoj kategoriji Američkog društva industrijskih dizajnera. 'To je bila velika stvar, onda je Business Week radio reportažu, hrpetina časopisa, njihov glavni časopis je stavio na naslovnicu, to je stvarno velika stvar', dodaje.

Velika je stvar bila i skupiti hrabrosti prije nekoliko godina i odlučiti se na rizik potpuno novog početka radi ostvarenja svog sna. No, kao i uvijek, kada se u rizik ulazi sa srcem, uspjeh je neizbježan.