Dobro došli u Istanbul. Grad koji će vas zbog svojih građevina, živopisnih dućana, štandova i kafića, osvojiti na prvu, ili će vam zbog kaotičnog prometa, nevjerojatne gužve i konstantno užurbane atmosfere, ipak prisjesti.
Pročitajte i ovo
Oko 285 KS
Nova Opel Astra OPC s 1.6 turbo motorom
Borba za svaki gram
[PREMIJERE] Opel Astra K
Jer riječ je o megapolisu koji broji čak 13 milijuna stanovnika, jedinoj svjetskoj super-metropoli koja se prostire na dva kontinenta. Između njih je Bospor, strateški važan morski prolaz, koji pruža i neponovljivu sliku na monumentalne građevine, poput čuvene Aja-Sofije, ili Plave džamije, jedine u Istambulu sa šest minareta, ili pak palače Topkapi, u kojoj se čuvaju najsvetije muslimanske relikvije.
Jednako je impresivan i prizor stotina tankera koji strpljivo čekaju dozvolu prolaska kroz Bospor, i odlazak do krajnjih odredišnih luka u Crnom moru.Dva ogromna mosta spajaju Europu i Aziju, pa unatoč činjenici što imaju šest, odnosno osam prometnih traka, promet je u bilo koje doba dana i noći jednostavno nevjerojatan.
A kada u Istanbul stignete na sam dan državnosti, tada slika moderne ponosne Turske nacije postaje potpuna. Nemoguće je vidjeti zgradu, kafić ili dućan bez zastave. Prođe vas neugodan osjećaj kada se sjetite potpuno drugačije slike tijekom našeg dana državnosti.
A Turci to sve začine i na sebi svojstven način. Ovakav vatromet je nešto što se ne viđa često. Cijeli Bospor je svijetlio u tisućama boja, a snažne kanonade čule su se kilometrima daleko.
Turci su najveća doseljenička skupina u Njemačkoj, no u ovom su slučaju uloge bile obrnute. Nova je Astra karavan došla u radni posjet Turskoj. No, u Opelu ne vole tu riječ, karavan. Nakon Insignije i ovaj model nosi pomodni naziv - Sports Tourer.
Najprodavaniji model u klasi
Ovim zaokretom Opel pokazuje kako su promjene u odnosu na prethodnicu prilično velike. Cilj je samo jedan, ostati najprodavaniji model u svojoj klasi.
Poput klasične, hatchback Astre, i Sports Tourer se ističe izrazito dinamičnim, vrlo atraktivnim izgledom. Zaboravite na kockaste forme prethodnice. Astra karavan sada djeluje fluidno, elegantno, zaobljeno.
'Da, to je točno ono što smo htjeli postići. Maknuti se od izgleda funkcionalnog automobila i postići, ne bih rekao premium, nego izražajan oblik, dok smo u isto vrijeme nastojali zadržati funkcionalnost prethodnog modela. Kad ga gledate, automobil izgleda vrlo dinamično, sve su površine pomaknute prema naprijed, posebno stražnji dio, ali tu je još uvijek 1.500 litara prtljažnog prostora i jako smo zadovoljni zbog toga', objasnio je Malcom Ward, šef dizajna.
Prtljažnik manji za 30 litara
Pasti s 530 na 500 litara prtljažnika i nije tako strašno. Za većinu obiteljskih potreba to bi trebalo biti dovoljno, a kada se stražnja sjedala spuste, tada Sports Tourer može poslužiti i za prijevoz ozbiljnijeg tereta. Uz to, iskoristiva je površina povećana te sada stanu predmeti do 184 centimetara dužine.
U odnosu na prethodnika, novi se model protegnuo za čak 18 centimetara, te sada broji impresivnih 4,7 metara. Obzirom na to, Astra karavan je značajno premašila svoju izvornu klasu. Radi ilustracije, Volkswagen Passat je od ove Astre dulji tek 7 centimetara. Ipak, povećane dimenzije nisu bitnije utjecale na manevarske sposobnosti. Parkiranje i provlačenje uskim ulicama Istanbula, nije nikakav problem. No, treba dobro paziti na ljude s prikolicama. Često nogostup znaju zamijeniti cestom.
Još jedna turska zanimljivost ,odbrojavanje na semaforu. Praktično i korisno.Turci vole nagaziti po gasu i gotovo nitko se ne pridržava ograničenja. Uz to, guranje i trubljenje je dio prometnog folklora. Od tri trake, ukoliko su uopće ucrtane na asfaltu, često se auti naguraju u divljoj formaciji, i stvore četiri ili pet kolona. Onaj tko ne prihvaća ta pravila igre, ovdje jednostavno nema šanse. Autobusi, tramvaji i tisuće žutih taksija, su u tom slučaju bolja opcija.
Idealan izbor za neljubitelje dizelaša
U azijskom je dijelu situacija nešto smirenija. No, čim se maknete iz Istanbula, ceste postaju znatno lošije, a tu su i neki novi sudionici u prometu. Divlji psi su ovdje normalna pojava. No, posve su dobroćudni.
Vratimo se Astri. Što se tiče uređenja interijera, ovdje je sve već poznato. Testirali smo već nekoliko hatch-back Astri i posebno pohvalili ugođaj, izolaciju putničkog prostora i vrhunska sjedala.
Astra Sports Tourer će se nuditi s osam motora, snage od 95 do 180 konja. 1,4 litreni turbo benzinac sa 120 konja nameće se kao idealan izbor za one koji ne vole dizelaše, ne traže pretjerano naglašene performanse, ali žele nisku potrošnju. U Opelu su izmjerili prosječnih 6,2 litre na 100 kilometara, što odgovara emisiji ugljičnog dioksida od 145 grama po kilometru. Da biste i vi postizali takve rezultate, svi će Sports Toureri biti opremljeni pokazivačem za optimalnu promjenu brzinu.
Narudžbe za Astru Sports Tour već su počele, a prvi primjerci u Hrvatsku stižu na samom početku slijedeće godine. Okvirno, za novu, najdužu Astru svih vremena, trebat ćete izdvojiti 6.000 kuna više, u odnosu na jednako opremljen petero-vratni model.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.