Kompaktni gradski automobil s četiri sjedala i u hatchback karoserijskoj formi impresionira izgledom već na prvi pogled a kabriolet samo još više ističe svoje fluidne linije. A3 kabriolet s mekim krovom osim lijepog izgleda može se pohvaliti i time da je tehnološki najnapredniji model u klasi sa sustavnim ultralakim dizajnom, novim motorima i visoko-performansnim pomoćnim sustavima,
Pročitajte i ovo
Najava za produkcijski Q6
Audi najavio konceptni e-tron quattro
Još snažniji
Audi RS3 Sportback stiže sljedeće godine s 365 KS
Novi Audi A3 Cabriolet većih je dimenzija od svog prethodnika. Dužina automobila povećala se sa 4.24 na 4.42 metra dok je međuosovinski razmak porastao za tek 2 centimetra (sa 2.58 na 2.60) kao i širina vozila (1.77 na 1.79). Najmanje se povećala visina vozila i to za 15 milimetara. Spomenutim povećanjima četverosjed s otvorenim krovištem dobio je elegantniji i više sportski izgled. Zapremnina prtljažnika porasla je za 60 litara a predmete je puno lakše unositi nego ranije. Kućišta kotača dovoljno su velika da udome kotače do 19 inča.
Prednji kraj novog A3 kabrioleta karakterizira masivna tzv. Singleframe rešetka hladnjaka. Plosnati prednji svjetlosni sklopovi daju mu samopouzdan i odvažan dojam te dodatno naglašavaju vodoravan stilski izričaj i usisnike zraka u braniku. Audi opcionalno nudi i svjetlosne sklopove s LED tehnologijom s varijabilnom kontrolom snopa svjetlosti, a to je jedini takav slučaj u klasi kompaktnih automobila.
Novi A3 Cabriolet ima meki krov od tkanine koja se proteže preko ultralakog kinematskog mehanizma izrađenog od kombinacije magnezija i čelika a izgledom se savršeno uklapa u dizajn automobila. Pritiskom gumba, krov se otvara tj. zatvara elektrohidraulički i to za manje od 18 sekundi pri brzini do 50 km/h. Kad je otvoren, meki krov sklopljen je u tri sloja i leži u kućištu koje minimalno utječe na zapremninu prtljažnika od 287 litara.
Potpuno automatski meki krov ima stakleni stražnji prozor a krov standardno dolazi u crnoj boji. Na popisu dodatne opreme nalazi se automatizirani akustični krov koji ima gušći unutarnji sloj pjene čime se dodatno smanjuje ionako nizak stupanj buke u unutrašnjosti. Spomenuti akustični krov dostupan je u tri boje, crnoj, sivoj i smeđoj a rub krovišta dostupan je u crnoj i srebrnoj.
Element za preusmjeravanje vjetra (Wind Deflector) dolazi s Ambiente paketom opreme a grijanje kod naslonjača za glavu na prednjim sjedalima također je dostupno uz dodatnu nadoplatu. Aktivni sustav zaštite u slučaju prevrtanja štiti putnike u slučaju nesreće koja rezultira prevrtanjem automobila a isti se sastoji od dvije ploče s oprugama koje su inače uvučene u karoseriju a koje se izvlače u slučaju prevrtanja.
U slučaju osnovne verzije, ukupna masa automobila iznosi 1.365 kg što znači da je novi Audi A3 Cabriolet oko 50 kg lakši od prethodne verzije unatoč svojim većim dimenzijama i većoj razini udobnosti. Sama karoserija teži 30 kg manje nego prije, i to zajedno s posebnim ojačanjima koja omogućavaju veću torzijsku tvrdoću. Poklopac motora izrađen je od aluminija a ukupna masa kabrioleta značajno je smanjena i promjenama u unutrašnjosti kao i promjenama vezanim za pogonske jedinice. Time je njemački proizvođač uspio postići impresivne brojke, dapače, najbolje u klasi. Kupci također mogu birati između 16 različitih boja karoserije.
U interijeru nailazimo na elegantne linije i vizualno čiste površine. Instrumentna ploča je postavljena nisko a prednji dio lagano je zaobljen dok je središnji greben blao ukošen prema vozaču. Veliki, okrugli otvori za zrak dizajnirani poput propelera aviona, kao i kontrolni panel za klimu i trodimenzionalne trake povećavaju dojam elegancije i luksuza u unutrašnjosti. Opcionalan svjetlosni paket uključuje prekidač na dodir za svjetlo za čitanje što je još jedan novitet u ponudi.
Motorizacijske opcije uključuju novo-razvijene motore koji će biti u ponudi s Audijem A3 Cabriolet od samog trenutka lansiranja a svi redom naglašavaju sportski karakter automobila. Dva TFSI motora dostavljaju 140 KS tj. 180 KS ovisno o tome da li se radi o zapremnini od 1.4 ili 1.8 litara. Sljedeći u ponudi je 2.0 TDI koji nudi 150 KS a uslijediti će i 1.6 TDI motor sa 110 KS i 2.0 TFSI s modelm S3 kabriolet sa zamamnih 300 KS. Svi motori pod poklopcem novog Audi A3 Cabriolet modela dolaze u kombinaciji s izravnim ubrizgavanjem, turbo punjenjem i Start/Stop sustavom.
Gore spomenute tri pogonske jedinice koje će biti ponuđene prilikom lansiranja A3 Cabrioleta na tržište donose 12 posto veću učinkovitost potrošnje u odnosu na motore u prethodnom modelu dok ujedno donose i bolje vozne karakteristike. Na primjer, 1.4-litreni TFSI motor omogućavaju Audi A3 Cabrioletu da od 0-100km/h ubrza za 9.1 sekundu dok istovremeno prosječno troši 5 l/100km uz emisije CO2 od 114 g/km. Tako visokoj učinkovitosti doprinosi i Audijeva COD tehnologija isključivanja određenog broja cilindara, točnije dva, prilikom manje zahtjevne vožnje.
Novi Audi A3 Cabriolet također donosi i tehnološki najnaprednije elemente u sustavu prijenosa. Prilikom lansiranja, 1.8-litreni TFSI model nuditi će se sa 7-stupanjskim S-Tronic mjenjačem i proizvođačevim Drive Select sustavom, čime je na raspolaganju tzv. free-wheeling funkcija kojom se dodatno poboljšava učinkovitost potrošnej goriva. Slabiji 1.4-litreni TFSI kao i 2.0 TDI upareni su sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem a u planu je i quattro sustav pogona na sva četiri kotača.
►►► Novi detalji o nadolazećem Audi A3 modelu
U najjačoj varijanti, S3, koja će uslijediti ubrzo nakon lansiranja automobila na tržište, kompaktni kabriolet dostavljati će izuzetno sportske vozne karakteristike. 2.0-litreni TFSI motor pod poklopcem dostavlja 300 KS te 380 Nm okretnog momenta. Sa 6-stupanjskim S-Tronic mjenjačem, Audi S3 Cabriolet moći će do stotke ubrzati za 5.4 sekundi dok je kombinirana potrošnja četverocilindričnog turbo motora 7.1 l/100km.
Quattro pogon na sva četiri kotača radi uz pomoć elektronički kontrolirane hidrauličke višelamelne spojke. Karoserija je spuštena za 25 milimetara a 17-inčne kočnice ugnijezdile su se iza 18-inčnih naplataka. Uz S3 biti će dostupni i 19-inčni kotači u kombinaciji s Audi Magnetic Ride sustavom dok je progresivno upravljanje dio standardne opreme.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.