Toyota vodi strogu brigu o vitalnosti svojeg "malog genijalca", kako i ne bi kada se godišnje proda i do četiri milijuna automobila njezinog B segmenta. Raznolika ponuda učinkovitih motora (gdje je opet kao glavna zvijezda proglašena hibridna inačica, ali i benzinski motor iz testiranog primjerka), prostranost, praktičnost i već u startu dugačak popis opreme, Yarisove su poznate odlike.
Pročitajte i ovo
Tužno ili smiješno?
Iskren odgovor djeteta na testu nasmijao društvene mreže: "Ovo je bar za pola boda"
balistički projektil Bulava
Rusija ispalila interkontinentalnu raketu s nuklearne podmornice: "Nakon ovoga ćemo donijeti odluke"
Poznato s prošle generacije, Toyota je uvela novost s prepoznatljivom Bi-Tone kombinacijom, dvobojnom karoserijom koja Yaris ipak čini više upadljivim, nego inače .
Maksimalno iskorišteni gradski gabariti (duljina vozila je manja od četiri metra) i upadljivog, osvježenog vanjskog dizajna, popularna Toyota zapravo najveće promjene donosi na prednjem kraju s upadljivim dnevnim LED potpisom. Dok je stražnji kraj ili preciznije svijetla, po našem ukusu, ipak bilo ljepše za vidjeti na modelu prije testiranog.
Jedna od najvećih novosti u Yarisu je novi 1.5 litreni motor, koji u mirovinu šalje dobro poznatog 1,33-litrenog benzinca. Ovaj 4-cilindrični motor uvodi nova tehnička rješenja kojima se postižu bolje performanse i istovremeno, smanjenje potrošnje goriva od 12%.
Živahnih 111 KS u kombinaciji s kratkim šest-stupanjskim ručnim mjenjačem nudi uistinu dobra ubrzanja, s pomalo sportski–reskim zvukom. No, i uz zavidnu brojku „konja“ Yaris se nije pokazao pretjerano žednim. Naš test smo završili sa 6.3 litre u prosjeku, boraveći većim djelom u gradskim gužvama. Baš tamo se Yaris odlično nalazi, a ništa lošiji nije na brzim cestama, gdje na agresivnu vožnju spremno odgovara. Rekli bismo, Japanci su napravili odličan kompromis na ovjesu.
Nadalje, vozilo je uzorno pregledno i nudi udobna sjedala, sprijeda i straga. Funkcionalnost i prostranost također su forte Japanca. Obnovljen je softver središnjeg Toyota Touch 2 multimedijski zaslon osjetljivog na dodir koji zbog svoje veličine omogućava jednostavno korištenje tijekom vožnje. Zadržao je MirrorLink povezivanje s pametnim telefonima, kao i funkciju Rear View Camera, koju bi svakome preporučili ako ste stalno na prenapučenim parkinzima.
Pored vidljivih vanjskih obilježja, Bi-Tone ostavlja traga i na interijeru. Toyota je napokon pokazala pažnju i prema malim detaljima. Zahvaljujući izvrsnom, novom motoru i bogatoj opremi Yaris je kompletan i siguran automobil spreman za sve prilike, a samo prilikom usporedbi brojki, možemo reći da nije u domeni kompakata. Veliki plus je 5-godišnje tvorničko jamstvo koje budućem vlasniku osigurava miran san. Sve te pogodnosti znače u konačnici i cijenu, koju će neki odobravati, a neki ne. Srećom, Toyota donosi brojne pakete, pa Yaris možete nabaviti od 83.200 kuna u 1.0 litrenoj inačici, pa sve do ipak visokih 158.900 kuna za najopremljeniji hibrid.
Toyota Yaris 1.5 VVT-i Bi-Tone Blue
Motor benzinski, četiri cilindra Obujam 1496 cm3 Snaga 82 kW (111 KS) pri 6000 o/min Najveći okretni moment 136 Nm pri 4400 o/min Pogon prednji Mjenjač šeststupanjski, ručni Spremnik goriva 42 l Dimenzije D/Š/V 3945/1695/1510 mm Ubrzanje 0–100 km/h 11 s Najveća brzina 175 km/h Potrošnja 6,3 l/100 km CO2 109 g/km Prtljažnik 286 l Cijena testiranog modela od 115.900 kuna