Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Njemački stručnjaci iz BMW-a razvijaju poseban sustav koji će doslovce navigirati automobil, bez bojazni od eventualnog kontakta s drugim vozilom ili barijerom.


'Asistent za uske prolaze je sustav koji pomaže vozaču prilikom nailaska na uski prolaz, kakav se najčešće susreće na autoputovima u zoni radova, kada je otežano, zbog ograničenog prostora, prestići primjerice kamion', objašnjava dr. Dirk Wisselmann iz BMW-a za Automotiv.

Vezani članci Dječak ispred škole čeka pomoćnika u nastavi (Foto: Facebook) Ipak su našli način: Dječak koji je plakao pred školom dobio osobnog pomoćnika, neće ga dijeliti s drugim učenicima Matthew Lepre (Foto: Instagram) Ponuda za posao iz snova! Mlađahni milijunaš traži asistenta, evo što traži od idealnog kandidata

Auti su svakim danom sve veći, što zbog sigurnosti, što zbog potrebe samih korisnika, dok prometnice i parkirna mjesta kao da postaju sve manji. Očekivan je to slijed događaja ubrzanog razvoja većine europskih zemalja. Osjeća se nedostatak prostora i sve veća prometna opterećenost.

Ceste se troše, nužno ih je renovirati, no često je nemoguće potpuno zaustaviti promet jer bi nastao prometni kolaps. Nelagoda većine vozača, pri nailasku na radove na cesti, uskoro bi mogla biti riješena.

'U principu, ovaj sustav može pomoći svakom vozaču. Kada ste već dugo na putu, i prolazite petu ili šestu zonu radova gdje ste puno puta pretjecali, tada je vrlo ugodno imati adekvatnu potporu. Posebno se to odnosi na vozače koji se, općenito, ne osjećaju ugodno u uskom prostoru. Njima pružamo djelić dodatne sigurnosti', kaže Wisselmann.

Iako se sustav čini kompleksnim, treba spomenuti kako su automobili već neko vrijeme nakrcani naprednim senzorima i moćnim kompjuterima. Današnji automobili misle te često i ispravljaju vozačeve pogreške.

'Asistent se oslanja na takozvane prostorne senzore. Koristimo dva senzorska principa: lasersko skeniranje, koje se može predočiti kao konstantno lasersko ciljanje prostora ispred vozila te mjerenje tog prostora, čime vidimo koliko je doista uzak prolaz ispred automobila. Drugi senzorski princip uskače u igru kada se nalazimo u uskom prolazu. Uz pomoć ultrazvuka detektira koliko je širok prostor s lijeva i s desna te prema tome i reagira', izjavio je Wisselmann.

Posebna prednost je korištenje takozvanog Head Up monitora. Vozač, naime, ni u kom trenutku ne mora skretati pogled s ceste.

'Ukoliko je prolaz preuzak za sigurnu vožnju, na Head Up monitoru će se pojaviti upozorenje. U suprotnom, ukoliko je prolazak moguć, vozač će na Head Up monitoru ugledati simbole koji mu pokazuju koliko mjesta je preostalo s desne i lijeve strane, kako bi što bolje mogao pozicionirati vozilo u uskom prolazu', kaže Thorsten Tronnier iz BMW-a.

Sustav je još uvijek u razvojnoj fazi, no Nijemci su iznimno zadovoljni dosadašnjim rezultatima. Ipak, o serijskoj ugradnji još uvijek nema govora.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju