Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Potraga za parkirnim mjestima u gradovima jedan je od najiritantnijih rituala za većinu vozača, no znanstvenici su se domislili relativno jeftinom rješenju tog problema.


Istraživači sa Sveučilišta Rutgers u New Jerseyju kombinirali su ultrazvučne senzore s 'tradicionalnim' GPS-om kako bi stvorili digitalne karte slobodnih parkirnih mjesta za navigacijske sustave koji 'rade' preko interneta.

Vezani članci Slika nije dostupna Mostar: I naplata parkinga uz političko-nacionalna prepucavanja Slika nije dostupna VIDEO Autom SRUŠIO majku, ZAKAČIO dijete (1) i pobjegao

Na Manhattanu u New Yorku, primjerice, 45% prometa čine automobili koji kruže naokolo tražeći slobodni parking. Taj je problem neke američke gradove, poput San Francisca, natjerao da stvore 'pametnu parkirnu infrastrukturu', koja detektira vozila na parkirnim mjestima pomoću ugrađenih senzora – što je rješenje koje stoji 500 dolara za instalaciju i održavanje svakog senzora.

Istraživači s Rutgersa problemu su pristupili s 'jefitnijeg' stajališta tako što su stvorili senzorsku platformu koja se temelji na ultrazvučnim senzorima po cijeni od 20 dolara. Ti senzori 'traže' udaljenost do okolnih prepreka, a GPS po cijeni od 100 dolara služi kao prijemnik za označavanje lokacija.

Oni su 'uređaj' povezali s osobnim računalom, koje te podatke bežičnom mrežom šalje na središnji server. Prototip su ugradili u tri automobila koja kruže New Jerseyjem.

Samo na temelju podatka iz ta tri automobila, znanstvenici su stvorili algoritam koji s 95-postotnom točnošću proračunava slobodna parkirna mjesta. Osim toga, na temelju GPS-podataka stvorili su nove digitalne karte, čija je točnost u 'otkrivanju' slobodnih parkirnih mjesta iznad 90 posto.

Te se digitalne karte mogu učitati u navigacijske sustave svih automobila preko Wi-Fi-a te su prilagođene i većini mobilnih uređaja, a znanstvenici se nadaju da će vremenom postati sastavni dio GPS-a u automobilima.

Sljedeći mogući korak za dodatno povećanje preciznosti je tom tehnologijom opremiti taxije i druga vozila koja veći dio dana ionako provode na cestama. Istraživači kažu da čitavo središte San Francisca može pokriti 300 taxija s opremom vrijednom 200.000 dolara, što je 'prava sitnica' u usporedbi s 3 milijuna dolara, koliko trenutno stoji rješenje s ugrađenim senzorima.