Veljača, Alpe, minus 30 stupnjeva i tada još uvijek kamuflažni outfit. No, više nema potrebe za skrivanjem. A niti za smrzavanjem. Novi je M5 zabljesnuo u sunčanoj Španjolskoj. U fantastičnom kompleksu Ascari Race Resort, M5 je pokazao svu raskoš svog sportskog talenta.
Pročitajte i ovo
Vrh ponude sportskih limuzina
BMW M5 koncept
Najčuvaniji 'top secret'
BMW M5 na nemilosrdnom testiranju u Alpama
A kao i kod svake generacije modela M5, najvažnije je ono što se krije ispod prednjeg poklopca. Same brojke kažu – 560 konja i moćnih 680 Nm okretnog momenta. Broj cilindara – osam. Da, Bavarci su odustali od visokoturažne atmosferske V10-ice i vratili se V8-ici, ali ovaj puta s prednabijanjem. Dapače, s dvostrukim turbom.
No, V8 i dalje voli poletjeti u visoke okretaje.Crveno područje počinje tek na 7200 okretaja u minuti. Dva su turbo punjača stisnuta u V obliku između redova cilindara kako bi motor bio što kompaktniji.
Nadalje, ispušni kanali i pripadajuće cijevi su jednake dužine, što osigurava jednoličan ritam protjecanja ispušnih plinova, a to pak održava i konstantan pritisak u turbinama. Samim time i zvuk automobila je jednostavno poseban.
Do stotke za 4,4 sekunde
Ne treba ni spominjati kako su turbine razvijane specijalno za ovaj motor. Maksimalni tlak im je 1,5 bara. Sva sila konja i momenta na stražnje se kotače prenosi preko novorazvijenog sedmerostupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom.
Vozač može birati između tri načina promjene brzina. Mod S1 za nježno mijenjanje, S2 za odlučnije promjene s željom za visokim okretajima dok je S3 takozvani hard-core način. On uključuje i funkciju Launch Control, kada svaki start može bit idealan, pa i štedljiv prema gumama.
Tada će M5 do stotke ubrzati za 4,4 sekunde. Dodatnih 8,5 sekundi potrebno je da kazaljka preleti 200 km/h i nezaustavljivo odjuri do limitiranih 250. I onda ustvrdite: pa jadni konji su se tek pošteno zatrčali. A na to Nijemci odgovaraju: nema problema, naručite M Drivers Package i konji će nastaviti sprintati do čak 305 km/h.
Paket uključuje i kontrolu tvrdoće ovjesa, ESP-a, šesteroklipna kočiona kliješta te dva set-upa automobila, čije postavke unosi i snima sam vozač. Nakon što su snimljeni, aktiviraju se jednostavnim pritiskom na gumb.
V8 konfigiracija i dva turbo. Žedno! No ako je vjerovati BMW-u – nimalo. Naime, uz rekuperaciju energije prilikom kočenja i gašenja motora na semaforu, Nijemci tvrde kako novi projektil troši svega 9,9 litara na 100 km. E to bi htjeli vidjeti.
Cijena: 1.103.000 kuna
Konačno, ma tko normalan pita za potrošnju kada kupuje ovakvog vraga! Važnije mu je znati da je automobil opremljen elektronski upravljanim zatvaračem diferencijala i diskovima promjera 400 milimetara sprijeda i tek 4 milimetra manje straga. Ipak treba učinkovito i zaustaviti tonu i 870 kilograma tešku krstaricu.
Potencijale 560 konja dokazuju i gume. 265 sprijeda i čak 295 kroz 35 straga. Na 19 cola. U kabini stara dobra M filozofija. Vrhunska sjedala, sportski upravljač, posebne ukrasne letvice, kožna sjedala i u crno tapeciran krov. Kupci će moći odabrati sve komforne dodatke dostupne za seriju 5, a moći će i šlepati do dvije tone tereta. M5 i prikolica? Baš nam ne idu zajedno, no nek se zna.
Konačno, pa tko bi pametan platio automobil milijun i sto tri tisuće kuna, i onda vukao vreće cementa. Da, upravo toliko u Hrvatskoj do registracije stoji novi M5, što je i tridesetak tisuća kuna više od Mercedesa E 63 AMG.
U svijetu automobila koji koštaju kao vrlo dobri stanovi, ta je razlika posve zanemariva. Bitno je samo da se vozač u limuzini osjeća onako kako je i htio, kao krotitelj divljih konja.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom u jutarnjem terminu programa Nove TV.