Poput 9-5 sedana 2010. godine, sudbina Saabovog 9-4X crossovera bila je sasvim neizvjesna nakon povlačenja General Motorsa iz vlasničke strukture ove skandinavske tvrtke.


Sada kada je Saab siguran i pod zaštitom tvrtke Spyker Cars, novi 9-5 model počeo se pojavljivati na cestama, a upravo su pristigle i brojne fotografije i tehnički podaci vezani za proizvodnju 9-4X modela koji bi trebao biti predstavljen javnosti na auto showu u Los Angelesu.

Vezani članci Slika nije dostupna Poslodavci godine? Bonus zaposlenima od 25 tisuća dolara Slika nije dostupna Detroit: Brze jurilice zamijenili električni automobili

Iako se većina stilističkih detalja 9-4X modela može jasno povezati sa Saabovim Aero X konceptom, jedan drugi model poslužio je kao osnovni temelj za 9-4X-icu, a to je Cadillac SRX. Taj je automobil razvijen u potpunosti pod vlasničkom palicom GM-a. Što to znači? Znači da će novi 9-4X na raspolaganju imati i 3.0-litreni V6 motor iz Cadillaca (s 265 konjskih snaga) i turbocharge 2.8-litreni V6 motor s 300 konjskih snaga, uparene s 6-stupanjskim automatskim mjenjačem.

Osnovni motor dolazi u dvije varijante, s prednjim pogonom ili pogonom na sva četiri kotača, dok turbo motor dolazi isključivo sa Saabovim XWD sustavom pogona na sva četiri kotača. Saab je u Aero modele također ugradio i svoj DriveSense sustav prilagodljivog ovjesa s kojom dolaze tri različita podešenja: Comfort, Sport i Eco. Slabiji motor sa 265 KS, kod varijante s prednjim pogonom, 9-4X od 0 do 100 km/h ubrza za samo 8.1 sekundi (8.6 sekunde sa XWD pogonom).

Kod modela sa 2.8-litrenim turbo motorom koji proizvodi 300 konjskih snaga i impresivnih 400 Nm okretnog momenta između 2.000 i 5.000 okretaja u minuti ubrzanje sa Saabovim XWD sustavom pogona na sva četiri kotača od 0 do 100 km/h postiže za 7,9 sekundi.

Unutrašnjost 9-4X modela vrlo je slična onima u 9-5 modelu, sa središnjom konzolom koja nalikuje na kokpit i koja je orijentirana na vozačeve potrebe što pokazuje i gumb za paljenje motora koji se nalazi na toj istoj središnjoj konzoli između prednjih sjedala.

Za europske kupce se spominje ugradnja dizelskog i hibridnog agregata, ali na njih će još trebati pričekati. Takva odluka pomalo iznenađuje s obzirom da je veliki postotak ovakvih vozila pogonjena baš takvim agregatima (i njima će se desiti slučaj Mazda CX-7). Prodaja Saaba 9-4X u europi započinje u ljeto iduće godine.

Ostale detaljne informacije možete vidjeti na stranici Saab USA.