Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Slab, ali stabilan oporavak

Detroitska 'Velika trojka' objavila solidan rast prodaje auta

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Detroitska 'Velika trojka' proizvođača automobila je objavila solidan rast prodaje u 2010., što pokazuje da su vjerojatno prebrodili najveće nevolje.

Ford je objavio da je ostvario 15-postotno povećanje prodaje prošle godine, ugrabivši tržišni udio od suparnika Toyote i General Motorsa, koji je izvijestio o rastu prodaje automobila i kamiona od 6,3 posto u 2010. Chrysler je ostvario 17-postotno povećanje prodaje, uz pomoć flotne prodaje automobila 'rent-a-car' tvrtkama i snažne potražnje za njegovim novim Jeepom Grand Cherokee.

Pročitajte i ovo Proizvodi u trgovini Fortenovin poljoprivredni sektor Hrvatski suverenisti: "Vlada ne smije dopustiti da izgubimo bitnu granu gospodarstva, kao što smo izgubili Inu i banke" Fortenova grupa Belje, Pik, Vupik i drugi Fortenova ispituje interes za prodaju važnog poslovnog područja: Bitno im je očuvati zaposlenost i tradiciju

>> Ford ponosno pokazao policijski presretač

Ford je objavio da je prodao 1,9 milijuna automobila i kamiona u 2010., te da je drugu godinu zaredom povećao tržišni udio u SAD-u. Ford 'pickup' F-150 bio je najprodavanije vozilo u SAD-u prošle godine. Tvrtka je također zabilježila snažnu prodaju svog sedana srednje klase Fusion i 'crossovera' Edge. Prodaja Fordove luksuzne marke Lincoln porasla je samo 4 posto u 2010.

Spor ali stabilan oporavak

Bez branda Volvo, koji je Ford prodao prošle jeseni, prodaja Forda rasla je za 19 posto u godinu dana. Izvješća vodećih autoproizvođača došla su nakon godine sporog, ali stabilnog oporavka te industrije čiji se nastavak očekuje i u novoj godini. Rast prodaje automobila i kamiona GM-a u SAD-u od 6,3 posto prošle godine, ostvaren zahvaljujući nizu novih modela, pomogao je oporavku tvrtke od stečaja 2009.

GM je prodao 2,2 milijuna automobila i kamiona u 2010., gotovo 131.000 više nego prethodne godine, iako se riješio četiri svoje marke i zadržao samo Chevrolet, Buick, Cadillac i GMC. Prodaja tvrtke u prosincu je porasla za 7,5 posto zbog potražnje za novim modelima, kao što je Chevroletov manji SUV Equinox čija je prodaja rasla za 80 posto.

Prodano 11,5 milijuna terenaca i kamioneta

Chrysler je prodao 1,1 milijuna automobila i kamiona, a sve njegove četiri marke zabilježile su veliki rast. Velik porast prodaje početkom godine potiče od niskoprofitne flotne prodaje vozila 'rent-a-car' tvrtkama. Posljednje mjesece 2010., za Chrysler je obilježila snažna prodaja obnovljenog modela Jeep Grand Cherokee. Prodaja je u prosincu rasla za 16 posto u odnosu na godinu ranije. Prodaja Grand Cherokee-a, na primjer, bila je tri puta veća o odnosu na razinu iz prethodne godine.

U 2010. je u SAD-u prodano 11,5 milijuna automobila, terenaca i kamioneta, prema podacima s internetske stranice Truecar.com. U 2009. je prodano 10,4 milijuna vozila, što je bio najlošiji rezultat od 1982. U 2007., posljednjoj godini prije velike recesije u SAD-u je prodano 16,1 milijuna vozila.

Ford prognozira da će autoindustrija u 2011. u SAD-u prodati od 12,5 milijuna do 13,5 milijuna vozila, uključujući srednje i teške kamione. Ford očekuje da će prodaja na globalnoj razini dostići rekordnih od 75 do 85 milijuna vozila u 2011. 'Globalno gospodarstvo ulazi u dinamičnu fazu', istaknula je glavna ekonomistica Forda, Ellen Hughes-Cromwick u priopćenju. (Hina)

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene