Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Unatoč krizi, koja je prilično snažno uzdrmala auto industriju, odmora jednostavno nema. Novi se modeli redaju jedan za drugim, bilo da je riječ o potpuno novim generacijama ili pak o pomlađivanju postojećih.


Mazdina limuzina srednjeg razreda tako odnedavno dolazi sa svježim izgledom. Promjene će prepoznati tek rijetki. Tu su nova maska, nova prednja i stražnja svjetla te novi naplatci. U kabini uočavamo nove piano crne obloge oko ploče s instrumentima, pomalo izmijenjen upravljač i središnji zaslon te nove presvlake na sjedalima.

Vezani članci Slika nije dostupna TEST: Mazda3 Sedan je dokaz da kompaktne limuzine mogu biti atraktivne! Slika nije dostupna TEST Mazda CX5 – nova generacija ne želi biti veća i brža, i to je dobro

Što se tiče samog dojma u kabini, 'šestica' osvaja prostranošću. Mjesta doista ima napretek, posebice straga. Djeca ili odrasli, neće biti nikakvih problema. Tu je i impresivan prtljažnik od 519 litara, odnosno čak 1.680 sa spuštenim sjedalima. Vratima ne treba udarati, jer ih samostalno zatvara elektronika. Kabina zaslužuje pluseve i zbog odlične izolacije, udobnih sjedala, preglednih instrumenata i odlične vozačke pozicije.  Klima radi izvrsno, a i komande radija te ukupna lakoća rukovanja, na razini su najboljih europskih modela. Ipak, zbog pojedinih dijelova od tvrde plastike, ovdje dajemo ocjenu minus 5.

Ispod poklopca, zanimljivo, benzinac. Gotovo 90 posto testnih automobila u ovoj klasi dobivamo s dizelskim motorom pa je ova Mazda pravo osvježenje. A to potvrđuje i tehnički. Temeljito dorađeni dvolitreni motor sada koristi izravno ubrizgavanje, što ga je učinilo iznimno uglađenim, gotovo nečujnim, ali i prilično štedljivim. 155 konja i 193 Nm tako u prosjeku zahtijeva 9 litara na 100 prijeđenih kilometara. Svakako preporučljiva alternativa za sve one koji ne preferiraju dizel motore. Iako nema moć velikog okretnog momenta, 217 km/h najveće brzine i ubrzanje od 10 sekundi, sasvim su pristojne vrijednosti.

Povećana udobnost

Uz to, zvuk motora je prava pjesma prema dizelu, nema neugodnih mirisa prilikom točenja goriva, a zimi benzinac postiže radnu temperaturu dvostruko brže od dizelaša. Shodno tome i grijanje počinje ranije, a ne onda kad se već parkirate na poslu.  Redizajnom je obuhvaćen i ovjes. Smanjena je razina vibracija i buke te povećana udobnost. Istodobno, vozne karakteristike i vrhunska upravljivost ostale su na razini prethodnog modela. Šestica se odlično ponaša u gradu, na otvorenoj cesti te posebice na autocesti, gdje suvereno klizi i posve skriva osjećaj brzine. Zaista pohvalno.

>> Atraktivni spoj dinamike i elegancije

Uz sve svrsishodne dodatke, paket TE Plus donosi i biksenon svjetla, parkirne senzore, Bose audio sistem i sustave pomoći pri promjeni vozne trake i nadzora mrtvog kuta. Dakle, više od toga doista nije potrebno. U konačnici, ova šestica košta 216 tisuća kuna, a obzirom na vrlo pozitivne dojmove, svakako ju preporučujemo.