Nije slučajnost da je Audi odabrao auto salon u Pekingu za predstavljanje svog najnovijeg PHEV koncepta. Ova najmnogoljudnija zemlja na svijetu koja prema popisu stanovništva iz 2011. broji oko milijardu i 341 milijun stanovnika počela je provoditi prve analize primjene nacionalnog programa zvanog NEV – New Energy Vehicle Program, koji je službeno lansiran 2009. godine.
Pročitajte i ovo
Aston Martin predstavio posebna izdanja Dragon 88
Užitak za sva osjetila iz Rolls-Roycea
Kina je iste godine službeno postala i najveći proizvođač automobila u svijetu a sam kineski premijer ovih je dana osvrćući se na napredak NEV programa ponovno potvrdio da će razvoj i proizvodnja hibridnih i električnih vozila biti prioritet u transformaciji kineske auto industrije.
Rastući trend urbanizacije znači još više vozila i još više emisija CO2 a sa stalnim rastom cijena goriva koje su i u Kini premašile psihološku granicu od 8 RMB (Renminbi), sve više Kineza okreće se ka hibridnim i električnim vozilima.
Audi je tako odlučio nastaviti svoju ekspanziju na ovo najveće tržište automobila u svijetu predstavljanjem nove tehnološke studije koja je posebno osmišljena za potrebe kineskog tržišta i uzeti svoj dio kolača.
Tim povodom Audi je predstavio svoj prvi luksuzni e-tron konceptni automobil, tehnološku studiju nazvanu Audi A6 L e-tron koncept. Ovaj konceptni plug-in hibrid pokreće moćan pogonski sustav koji mu omogućuje autonomiju od 80 km koristeći isključivo električnu energiju a isti je posebno dizajniran kao odgovor na potrebe kineskog tržišta.
Nova tehnološka studija iz Audija temelji se na A6 modelu produženog međuosovinskog razmaka koji je ujedno i jedan od najuspješniji automobil visoke klase i najprodavaniji Audijev automobil u Kini. Audi već sada proizvodi ovu poslovnu limuzinu u Changchuan proizvodnom pogonu u suradnji s kineskim partnerom FAW (First Automobile Works).
Što se tiče samog pogonskog sustava, radi se o paralelnom hibridnom sustavu koji koristi proizvođačev 2.0 TFSI motor snage 211 KS i elektromotor s dodatnih 95 KS. Litij-ionske baterije s tekućim hlađenjem smještene su u posebnom prostoru zaštićenom od posljedica eventualnog sudara na stražnjem kraju vozila.
Ovakva tehnološka platforma nudi rad koristeći isključivo konvencionalan motor s unutarnjim sagorijevanjem, čisto električni rad ili hibridni rad. K tomu, energija se skladišti i u vožnji preko sustava regenerativnog kočenja a na raspolaganju je i dodatno povećanje snage prilikom agresivnijeg ubrzanja kombiniranjem dvaju načina rada. Audi A6 L e-tron koncept stoga je sposoban za istinski sportske vozne performanse.
Audi A6 L e-tron koncept odlikuje i elegantan izgled. Ova poslovna limuzina s međuosovinskim razmakom od 3.01 metara mjeri ukupno 5.02 metara u dužinu i 1.87 metara u širinu ali tek 1.46 metara u visinu. Dugačak poklopac motora, izdužena linija krovišta i oštre linije na bočnim stranama automobila doprinose sportskom izgledu dok karakteristični Audijevi LED svjetlosni sklopovi naglašavaju odlučan i snažan karakter vozila.
Razlike između ovog tehnološkog koncepta i serijskog A6 L modela vidljive su i na vanjskom izgledu automobila. Sprijeda pažnju privlači redizajnirana rešetka hladnjaka s tankim, gusto raspoređenim horizontalnim šipkama okružena usisnicima zraka što je karakteristično za sve e-tron modele dok dojam zaokružuju moćni 21-inčni naplatci u e-tron dizajnu. Promjene na stražnjem kraju uključuju poseban difuzor koji naglašava sportski karakter automobila.
Gotovo 10 posto automobila izrađeno je od aluminija čime je ukupna masa vozila smanjena za 15 posto u odnosu na čisto čeličnu konstrukciju. Aluminijske komponente šasije i karoserije kao i tehnološki napredni čelični elementi korišteni za izradu putničke kabine čine automobil znatno lakšim.
Naprednim materijalima i metodama proizvodnje inženjeri su postigli i izuzetno nisku razinu buke u unutrašnjosti Audi A6 L e-tron koncepta. Vrlo niske vibracije ostvarene su preciznim dorađivanjem komponenti i ugradnjom hidrauličkih amortizera na nosačima osovina i pogona.
Stručnost Audijevih inženjera u izradi ultra-lakih konstrukcija primijenjena je i u izradi šasije koju karakterizira kombinacija visoke razine udobnosti i sportskih voznih karakteristika. Spone su izrađene od aluminija, a servo-upravljač kao i komponente kočionog sustava i kompresor klima uređaja koriste elektromehanički pogon.
Unutrašnjost ove tehnološke studije donosi isti onaj elegantan dojam vidljiv na vanjskom izgledu vozila pri čemu svaki sitan detalj u interijeru odražava standard estetike koji Audi primjenjuje na sva svoja vozila. Svi materijali pomno su odabrani i uklopljeni u dizajn unutrašnjeg prostora.
Kontrole su intuitivne. Mjerač broja okretaja zamijenio je mjerač kapaciteta baterije koji prikazuje ukupnu snagu pogonskog sustava od 0 do 100 posto. Dijelovi u boji pokazuju koji je način rada trenutno u uporabi a pomoćni instrument prikazuje stanje punjenja litij-ionske baterije.
Indikator protoka energije obavještava vozača o trenutnom načinu rada i koje su komponente hibridnog pogonskog sklopa trenutno aktivne. Isto se može prikazivati preko MMI monitora. Veliki ekran prikazuje dijagram prosječne potrošnje goriva i količinu uskladištene energije u 5-minutnim intervalima.
Audi A6 L e-tron koncept nudi obilje prostora za vozača i putnike zahvaljujući produženom međuosovinskom razmaku a osim prostora nudi i sva ona obilježja tipična za luksuznu poslovnu limuzinu. Sjedala tako dolaze s funkcijom provjetravanja i masaže, Bose audio sustav zaslužan je za dobar zvuk, a automatski klima sustav s ionizacijskom funkcijom osigurava dotok svježeg zraka. Ambijentalno osvjetljenje dovršava priču stvarajući poseban ali vrlo suptilan ugođaj.
Pomoćni i sigurnosni sustavi također su prema najvišim standardima. Active Lane Assist i Side Assist pomažu kod održavanja ravne putanje ili prestrojavanja, Night Vision Assist pomaže u prepoznavanju pješaka na cesti čak i na većim udaljenostima dok Park Assist pomaže kod parkiranja ove 5-metarske krstarice. Audijev Pre-Sense sustav pomaže umanjiti posljedice nesreća ako već nije moguće iste izbjeći.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.