Naime, Adam Opel je tada počeo sa šivaćim mašinama i biciklima, da bi se na proizvodnju sve traženijih automobila tvrtka prebacila 1899. godine. Dakle, bilo je to prije točno 110 godina što ovu njemačku marku stavlja među najstarije proizvođače automobila na svijetu.
Pročitajte i ovo
INSIDER
OPEL je sada i službeno francuski!
VRUĆI METAL
Uvjerljivo najbrži Opel ove godine, a to nije jedina novost!
'Opel je proizvođač s najdužom tradicijom u Njemačkoj. Ovdje u Ruesselsheimu smo smješteni već duže od 140 godina. Nama je vrlo važno da naši zaposlenici i kupci znaju što stoji iza te marke. Na primjer, da nismo počeli s automobilima već da smo imali neobično široku paletu proizvoda, od šivaćih mašina, bicikala, motocikala, hladnjaka', kaže Steffen Heil iz Opel Classic.
Prvi Opelov automobil - Opel Patent Motorwagen ili Lutzman bio je poput kočije. To je prvi Opelov automobil iz 1899. Proizveden je u samo 65 primjeraka. Konstrukcijski vrlo podsjeća na kočiju sa stražnje smještenim motorom. Vozilo je vrlo sporo, dostiže otprilike 25 do 30 km/h, ali to je vrijeme početka mobilnosti. Ovakva vozila su tada predstavljala čisti luksuz koji si nije mogao priuštiti običan smrtnik', priča Heil.
Nešto kasnije stiže model s kojim je Opel krenuo puno ozbiljnije. Takozvani doktorski automobil, bio je znatno jeftiniji ali i višestruko napredniji. Ubrzo su ga zavoljeli mnogi. 'Upravljanje ovim automobilom je jednostavnije zahvaljujući volanu, mjenjaču kakvog poznajemo i danas, pedalama. Dakle mnogo jednostavnije nego kod Lutzmana. Automobil više ne sliči na kočiju već ima motor smješten sprijeda i putnički prostor straga, dakle, po čitavoj koncepciji je mnogo napredniji'.
Narudžbe se gomilaju i Opel postaje najveći njemački proizvođač automobila. Regija je doživjela procvat, a američki General Motors, oduševljen njemačkom proizvodnjom, kupuje čak 80 posto udjela u Opelu. 1936. godine, u čast olimpijskih igara održanih u Berlinu, predstavljena je Olympia. I sve je idealno do 2. svjetskog rata, no tada Opel, kao i većina Njemačke industrije, trpi golema razaranja. Nakon rata, Amerikanci uzimaju jedan dio proizvodnih traka, dok Rusi, kao reparaciju, uzimaju traku za model Kadet.
No, Amerikanci i ulažu u razrušenu tvornicu. Nacistički se tenkovi i teško topništvo tope te se od čelika stvara lim za automobile. Opel je ponovo u naletu i redaju se zanimljivi modeli. Ponovo je probuđena Olympia. Prvotno se proizvodi u samo jednoj izvedbi, kao sedan, no kada se tvornica kompletno obnovila, Opel izbacuje i dvije nove izvedbe - karavan i kabriolet. U ožujku 1953. godine, nakon 18 godina u istom obliku, Olympiju mijenja potpuno novi automobil. Nazvan je Olympia Record, a bio je napravljen s novom, tzv. ponton karoserijom. Ovdje nikako ne smijemo izostaviti Capitena. Riječ je o posljednjem Opelovom modelu predstavljenom prije drugog svjetskog rata. Druga generacija stiže nakon rata, s novim šest cilindričnim motorom i dugačkom karoserijom. Kao što mu i samo ime kaže, bio je to pravi auto za kapetane.
Spomenuli smo Ruse i njihovo preuzimanje proizvodne linije za model Kadet. Naime, Rusi su cijelu traku razmontirali i odnijeli u domovinu, gdje je na njoj započela produkcija 'Moskvića'. No, znamo kako se razvijao 'Moskvić', a kako Kadet. Predstavljanje na salonu odmah je uzburkalo interes publike. Kadet je postao prodajni hit, a Opel ga je proizvodio sve do 1992. godine, u pet generacija.
Opelova snaga ogledala se i u modelu GT. Sportski je coupe nalikovao na Chevrolet Corvetteu, pa iako nije bio ni približno snažan kao američki sportaš, GT je pružao vrhunsku dozu užitka. Dapače, voljele su ga i žene, a i dan danas ovo je jedan od najprepoznatljivijih Opelovih modela. Njemu u čast Opel je nedavno predstavio i modernu GT interpretaciju. Opelov simbol, munja, tako i nakon 110 godina nastavlja istim putem - putem napretka i visoke njemačke tehnologije.
Više o automoto svijetu saznajte u emisiji Automotiv, koju možete pratiti na programu Nove TV nedjeljom u jutarnjem terminu.