Koliko je vremena prošlo od posljednjeg GSi modela?
Čak 33 godine su prošle od prvih GSi modela, bili su to Manta i Kadett s tada solidnih 115 KS. Devet godina kasnije, 1993. i Astra je postala dio sportski orijentiranih oznaka. Jedini Opelov model koji se u bližoj budućnosti mogao vidjeti, doduše rijetko, je GSi verzija Corse (generacijska izvedba D od 2006-2014 od 150 KS). Dok nova Insignia GSi svoje postojanje može zahvaliti Vectri koja je zadnji put s proizvodnih traka izašla 2002. godine.
Pročitajte i ovo
VRUĆI METAL
Sljedeća generacija BMW-a i3 – sigurno atraktivniji, što je s napretkom u autonomiji?
KLASIK
Skup klasičnih Opela podsjetnik je na neka ljepša vremena
GSi izvedba nekada i sada, koliko su motori napredovali?
Kao što smo rekli, zadnji model koji je prethodio Insigniji je Vectra, a ona je početkom 2000. godine proizvedena u svega 3900 komada, pri tome se nudila u 2.5 litrenoj benzinskoj izvedbi snažnoj 195 KS. Neki dan ta priča je dobila nastavak, a nova Insignia u GSi izvedbi svojim će budućim vlasnicima nuditi veselje u vidu brojki od čak 260 KS iz dvolitrenog turbaka i uglađenog 8-stupanjskog ZF automatskog mjenjača.
Znači li to da će OPC izvedba Insignije biti još snažnija ubuduće?
Zasigurno hoće, možda neće to biti neke ogromne razlike u snazi, ali u svemu drugome hoće! Upravo predstavljena GSi izvedba tako će zamijeniti 2.8 litreni benzinski V6 iz prethodne generacije iste snage od 260 KS, a isti motor se također koristio dodatno dorađen u OPC izvedbi za još većih 325 KS. Neki će onda reći kako i nema baš veliki promjena, a takvi su u krivu od samog početka.
Što to novu Insigniju GSi čini tako dobrom?
Podatak kako nova GSi izvedba u na vagi ima manje od 160 kg do izvedbe na čije mjesto dolazi, dovoljan je argument, pogotovo ako znamo kako je do nedavno aktualnu Insigniju stalno mučio problem prevelike mase. Još nešto – nova Insignia GSi od 260 KS brže je vrijeme postavila na Nürburgring-Nordschleife nego njezin snažniji OPC prethodnik. Tome rezultatu su zasigurno doprinijelo i novo FlexRide podvozje, kao i Brembo kočnice, ali našu pažnju je zaokupirao dugo razvijan torque vectoring uz pomoć Twinster sklopa. Upravo on Opelu s pogonom na sve kotače donosi neovisnu raspodjelu momenta u stražnjoj osovini. Sustav u zavoju ne oduzima, nego dodaje snagu stražnjem vanjskom kotaču što omogućuje efikasnije držanje i sigurnost s obzirom na vrstu podloge, time je auto postao daleko uvjerljiviji u zavojima.
Hoće li se razlikovati od OPC modela i kada će se pojaviti?
Prve fotografije govore kako će baš kao i prijašnji GSi modeli odstupati od standardnih izvedbi, no Opel je Insigniji GSi podario izrazito agresivan dizajn i velike 20 colne kotače, pa tako možemo reći i ako će biti nekih razlika, to će biti sitnije prirode. Osim toga, prepoznatljiva plava boja u ponudi stoji samo za OPC. Insignia GSi gotovo sigurno će zablistati na frankfurtskom salonu automobila ove jeseni, a odmah nakon i na cestama širom Europe.