Audi je napokon izbacio više detalja i video materijal o novom A3 modelu.
Podijelite
Prvi Audi A3 predstavljen je 1996. godine i proizvodio se do 2003. godine kada je zamijenjen Mk2 modelom baziranim na novijoj PQ35 platformi VW Grupe koju model dijeli s Golfom. Nova treća generacija A3 modela svijetu je predstavljena (kao koncept) u ožujku ove godine na ženevskom auto salonu a sada su izbacili i malo više tehničkih informacija.
Novi A3 koristiti će novu MQB platformu VW Grupe, drugim riječima tzv. transverzalni modularni sustav. Primaran cilj prilikom razvoja novog A3 bio je smanjenje ukupne mase vozila. U tom pogledu, verzija koju pogoni 1.4-litreni TFSI donosi smanjenje mase od 80 kg dijelom zahvaljujući novom aluminijskom kućištu radilice motora. Sve ostale motorizacijske konfiguracije donose smanjenje od najmanje 59 kg u odnosu na postojeće modele.
Motorizacijska ponuda sastoji se od 1.4-litrenog TFSI benzinskog motora s četiri cilindra koji dostavlja 121 KS te ojačanog 1.8-litrenog benzinca sa 177 KS. Sljedeći izbor je novi 2.0-litreni TFSI benzinac koji će pogoniti i nadolazeći S3 model te benzinac zapremnine 2.5 litara, 2.5 TFSI s pet cilindara, koji dolazi u RS3 modelu.
Ponudu dizelaša u početku će činiti 2.0-litreni TDI motor sa 148 KS i 320 Nm okretnog momenta. U kasnijem trenutku, točnije nakon predstavljanja Sportback verzije s petero vrata, u ponudi će biti i izuzetno štedljiv 1.6-litreni TDI.
Što se tiče šasije pak, Audijeva 'spaceframe' konstrukcija od aluminija i čelika od sada će se također naći u kompaktnoj klasi dok će velik dio komponenti na prednjem kraju vozila biti izrađen od aluminija.
Praktički svaka opcija koja je dostupna s većim A6, A7 i A8 modelima, od sada će biti dostupna i s 'majušnim' A3, uključujući i novi, kompaktniji dizajn proizvođačeva MMI sučelja s MMI Touch funkcijom integriranom na gornjoj strani okretnog potisnog gumba. Audijeva Pre-Sense tehnologija na prednjem kraju i ovdje će se naći čime će aktivira kočenje pri nižim brzinama ako izostane reakcija vozača u situacijama kada je sudar neizbježan.
Najnoviji MMI ekran na izvlačenje tanji je no ikada s tek 11 milimetara što je otprilike jednako debljini 'pametnog' telefona. Svi on-board sustavi povezivosti više se ne temelje na Windowsima već koriste QNX sustav razvijen u suradnji s njemačkim Harmanom (model Becker) a logika iza ove odluke jest da bi se time smanjila mogućnost pojave virusa i drugih sigurnosnih rizika.
Audi s novim A3 namjerava nanovo definirati klasu luksuznih kompaktnih vozila a i trebao bi pristupiti stvarima s takvim ambicijama obzirom da će klasa luksuznih hatchbacka uskoro biti doista prepuna ozbiljnih konkurenata.
Uz dodatne informacije, Audi nas je počastio video materijalom koji nam pokazuje evoluciju A3 modela ne bi li naglasili promjene koje su uvedene u novi model.
Luksuzni hatchback s troja vrata biti će dostupan na tržištu već krajem ovog mjeseca, dok će verzija s petera vrata biti izložena u listopadu na auto salonu u Parizu a u prodaju kreće u siječnju sljedeće godine.