Volkswagen je upravo i službeno predstavio novu generaciju Golfa, svog najprodavanijeg automobila, tijekom konferencije za tisak u Berlinu.


Sedma generacija jednog od najpopularnijih automobila na svijetu nuditi će još bogatiju opremu, još veću razinu sigurnosti i bolje performanse od izlazećeg modela a uz sve to biti će i lakši na vazi.

Vezani članci Slika nije dostupna Pogledajte prve fotografije nove Leon Cupre s 280 KS Slika nije dostupna SEAT najavio opaki Leon Cupra R model

Iako vanjskim izgledom i oblikom novi Golf ne ostavlja puno sumnji što se tiče njegovog porijekla i pripadnosti, novi Golf pod kožom je potpuno drugi automobil izrađen na MQB platformi ili modularnoj transverzalnoj matrici kao i novi Audi A3 za 2013. i Seat Leon.

I doista, najnoviji Golf biti će oko 100 kg lakši od modela šeste generacije zahvaljujući pomnom usmjeravanju na uštedu mase u svim aspektima izrade automobila, od elektrike do motora i slično. Klima uređaj npr. lakši je 2.7 kg u odnosu na onaj u prethodnom modelu, sjedala su izgubila gotovo 7 kilograma (6.8) a karoserija je čak 23 kg lakša.

Jedan od glavnih razloga za smanjenu masu karoserije leži u raširenom korištenju posebnih vrsta čelika visoke i ultra-visoke čvrstoće. Udio visoko-čvrstih čelika povećan je sa 66 posto na 80 posto kod nove generacije a od toga je udio ultra-čvrstog čelika porastao sa 6 na 28 posto.

Jedna od očiglednih dobrobiti smanjenja mase jest naravno učinkovitija potrošnja goriva. Novi Golf 7 s 1.4 TSI motorom sa 140 KS i turbo punjačem prema europskom ciklusu prosječno troši 4.8 l/100km zahvaljujući sustavu deaktivacije cilindara, dok osnovni dizelski model, Clean Diesel TDI sa 105 KS donosi kombiniranu potrošnju od 3.8 l/100km. Najučinkovitija verzija biti će BlueMotion s dizelskim motorom s prosječnom potrošnjom od tek 3.2 l/100km i emisijom CO2 od samo 85 g/km. Ponuda mjenjača uključuje 6-stupanjske ručne te 6-stupanjski i 7-stupanjski DSG mjenjač.

Novi Golf je 5.6 centimetara duži od prethodne generacije pri čemu je ukupna dužina vozila 425.45 centimetara. Slično tomu, porastao je i međuosovinski razmak za 5.8 cm na sveukupno 263.6 cm. Obzirom da su kod nove generacije kotači smješteni 4.3 cm više prema naprijed, proporcije automobile više su sportske a ujedno je i poboljšana struktura šasije vezano za sigurnost u slučaju sudara. Interijer je dodatno obogaćen širom ponudom opreme a cijeli automobil je 2 centimetra niži i 1.27 centimetara širi od prethodnog modela.

Novi Golf stoga je i prostraniji u unutrašnjosti; putnički prostor je 1.52 cm duži nego prije, što znači 1.52 centimetra više prostora za noge. Visina je porasla za 3 centimetra sprijeda i straga a obujam prtljažnika također je porastao dok je prostoru za utovar još lakše pristupiti nego prije.

Ključna stavka kod promjena u interijeru jest novi infotainment sustav koji uključuje 5-inčni ekran na dodir, čak i kod osnovnih modela. Vrhunac ponude dolaziti će s navigacijom koja dolazi popraćena velikim, 8-inčnim ekranom na dodir.

Popularnom hatchbacku s petera vrata uskoro će se pridružiti i verzija s tri vrata, dok VW planira i zamjene za sportski GTI i R modele, kao i varijante s pogonom na sva četiri kotača, Golf Plus MPV, karavan s pet vrata i kabriolet.

U svakom slučaju, VW će imati pune ruke posla s novom, sedmom generacijom Golfa a svi fanovi mogu očekivati doista bogatu modelsku ponudu. Nama je ovo definitivno korak unazad jer osim nešto novih tehnologija i smanjene mase automobila sve ostalo je ostalo isto ili vrlo slično. Zamislite kupce koji su prošle godine kupili novi Golf 6 – sada im taj isti automobil vrijedi puno puno manje!
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.