Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Prije sedam godina stvorena je stilska ikona. Limuzinu pretvoriti u coupe s četiri vrata bio je hrabar potez, komentirali smo tada.


No već nakon nekoliko mjeseci pokazalo se kako je Mercedes još jednom pogodio. CLS je ostvario nevjerojatan uspjeh. Toliko impresivan da na njega nije ostala imuna ni konkurencija, ponudivši svoje coupe limuzine, s većim ili manjim uspjehom. Danas, nakon sedam godina, vrijeme je za novi CLS.

Vezani članci Slika nije dostupna Novi GTS Porsche - upotpunjava rupu u ponudi Slika nije dostupna VIDEO: Za ljepši spol

Forma je, dakako, ostala ista. Isti je i stilski izričaj, no novi CLS sigurno nećete pomiješati sa starim. Dizajn je sada evoluirao na način da su ovdje preneseni stilski elementi s raznih Mercedesovih koncepata. Posebno se ističe izbačena prednja maska, jednako kao i masivni prednji branik.

'Nov izgled našeg brenda sprijeda se ističe istaknutom prednjom maskom, koja je inspirirana modelom 300 SL s krilnim vratima, a novu masku ste već mogli vidjeti i na našem modelu SLS AMG', rekao je Gorden Wagener, šef dizajna Mercedes-Benza. Ovdje, na ovom coupeu izgled je evoluirao. Maska je u fokusu, sve je ukomponirano oko nje, a svjetla s najnovijom LED tehnikom uvode auotomobil i tehnički u budućnost.

Automobil koji djeluje kao skulptura

CLS sada djeluje više kao skulptura. Može se reći i da je postao nabildan, što se nikako nije moglo tvrditi za prethodni model. Snagatorskom izričaju u prilog idu i naglašeni blatobrani te pojedini, gotovo nevidljivi elementi koji novi CLS vizualno čine prilično niskim i širokim. U biti, teško se odlučiti iz kojeg kuta CLS izgleda bolje. Opaka njuška, zavodljiv bok ili elegantna stražnjica, tri sjajno dizajnirana segmenta koji zajedno čine izuzetno atraktivnu cjelinu.

Uz izgled, Mercedes se oduvijek isticao i vrhunskom tehnologijom. Tako i novi CLS ponosno svijetli specijalnim farovima koji se sastoje od čak 71 LED diode. Ovako nešto dosad još nije viđeno u auto svijetu. Uz snažnu svjetlost 71 lampice na farovima, nisko u braniku smještena su jednako blješteća dnevna svjetla. Sa sigurnosnog aspekta, nema sumnje kako će CLS biti primijećen i pri lošim vremenskim uvjetima.

Ulazak u kabinu predstavlja pravi užitak za sva osjetila. Od ugodnih mirisa, preko impresivnog vizualnog dojma do materijala, mekih na dodir i s vrhunskim finišem. Prednja su sjedala iznimno udobna, gotovo kao najbolje sobne fotelje. No, niti straga nije loše. CLS je 2+2 coupe, što znači kako će se straga, u zasebnim sjedalima, komforno smjestiti dvoje putnika. Ondje na raspolaganju imaju dva zasebna pretinca, naslon za ruke te mogu samostalno upravljati klima uređajem.

Kupci će moći birati između pet boja za uređenje interijera, a i dalje je tu mogućnost potpune individualizacije, u programu Designo. Što se tiče samih dimenzija, novi je model narastao tri centimetra, te je sada tek šest centimetara kraći od 5 metara. Međutim, nije postao i teži. Vrata, poklopac motora i prtljažnika te prednji blatobrani, napravljeni su od aluminija. Najlakši model, CLS 350 CGI, tako teži 1.735 kilograma. Ovdje benzinski V6 iz 3,5 litre razvija 306 konja, a zahvaljujući novoj generaciji direktnog ubrizgavanja, troši svega 7 litara.

Vrhunski mjenjač oprema svih modela

Tko pak više voli dizele, u ponudi je šesterocilindraš s 265 konja u modelu 350 CDI, dok u ožujku stiže i moćni četverocilindraš, 250 CDI, s 204 konja i velikih 500 Nm okretnog momenta. Početkom godine očekujemo i najjači model, CLS 500, s novim biturbo benzincem snažnim 408 konja. I, naravno, nešto kasnije dolazi i top model s AMG potpisom. Vrhunski mjenjač sa sedam brzina serijska je oprema svih modela.

Prve kilometre s novim CLS-om napravili smo vozeći se kroz prekrasnu Firencu. Ceste glavnog grada Toskane i okolnih živopisnih brežuljaka, pokazale su nam kako je CLS nevjerojatno udoban, posebice s opcionalnim zračnim ovjesom. Uz to, agilnost je osjetno bolja nego kod E-klase, na čijoj je osnovi CLS i razvijen. Iako je volan sada električni, a ne hidraulički, kao dosad, osjećaj je doista vrlo dobar. Uz to, elektro upravljač troši i tri decilitra manje goriva te omogućuje i samostalno parkiranje.

Novi CLS u hrvatske salone stiže polovicom siječnja, dok cijene zasad nisu poznate. Okvirno, treba računati s oko 450 tisuća kuna za osnovni model. Prema prvim kilometrima, zaključujemo kako će novi CLS ponoviti uspjeh prethodnika. Dapače, smatramo kako će ga i nadmašiti. Jer nova je zvijezda rođena!

Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.