Porsche je upravo predstavio novu Porsche Panameru GTS, koji će popuniti prostor između S/4S i Turbo modela, a kao mjesto događanja za službeni debi najnovijeg dodatka ovoj liniji vozila njemački proizvođač je odabrao Los Angeles Auto Show.


Panamera GTS temelji se na Panamera 4S modelu (pogon na sva četiri kotača) dok za razliku od potonjeg nudi više snage, dorađene kočnice i 10mm manji razmak od tla s novim sportskim podešenjem šasije i zračnog ovjesa uz Porsche Active Suspension Management (PASM) sustav koji nadzire rad istoga. Na račun ovih tehničkih izmjena, najnoviji Panamera model nudi još bolje performanse na cesti i na stazi bez žrtvovanja praktičnosti za svakodnevnu upotrebu.

Vezani članci Slika nije dostupna Subaru Advanced Tourer koncept – prilično opaki karavan Slika nije dostupna Punto EVO Abarth u 'esseesse' ruhu

Kada govorimo o izgledu automobila, nova Panamera GTS biti će prepoznatljiva po izražajnim dizajnerskim elementima uzduž automobila kao i detaljima u crnoj boji visokog sjaja. Unutrašnjost je skrojena u skladu sa sportskim duhom novog modela što je vidljivo u podesivim sportskim sjedalima, SportDesign upravljaču s polugama za mijenjanje brzina i ekskluzivnim kožnim presvlakama s dodatkom Alcantare.

Pod poklopcem motora nalazi se modificirani 4.8-litreni atmosferski V8 motor koji dostavlja ukupno 430 KS dostupnih pri 6.700 o/min čime je snaga u odnosu na Panamera 4S model porasla za 30 KS. Maksimalan okretni moment također je porastao te iznosi ukupno 520 Nm. Jednostavnim pritiskom gumba, zahvaljujući standardnom Sport Chrono paketu opreme, 7-stupanjski PDK mjenjač s dvije spojke (Porsche Doppelkupplungsgetriebe) prenosi snagu motora na sva četiri kotača s nimalo muke ili smetnji. Zbog ovakve kvalitetne suradnje motora, sustava prijenosa i podvozja, nova Panamera GTS sprinta do stotke za 4.5 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 286 km/h.

Međutim, ove brojke nisu sve što govori o sportskom karakteru nove Panamere GTS. Na primjer, šasija najnovijeg modela projektirana je na način da bi se GTS bez problema mogao okušati i na profesionalnoj trkaćoj stazi. Podesivi zračni ovjes i PASM sustav (Porsche Active Suspension Management) povezuju šasiju s karoserijom kontinuirano radeći prilagodbe sukladno voznim uvjetima na način da mijenja podešenja, prilagođava visinu i omjer opruga te električki prilagođava rad amortizera. Automobil je snižen za 10mm a amortizeri tvrđi što potpomaže agilnosti i dodatno naglašava sportski karakter Panamere GTS. Stražnja osovina također mjeri više milimetara u širinu što posljedično donosi veću stabilnost vozila. Za potrebno prianjanje na površinu brinu standardni 19-inčni naplatci s gumama dimenzija 255/45 na prednjoj osovini te 285/40 na stražnjoj osovini. Na popisu dodatne opreme mogu se naći i 20-inčni naplatci s gumama dimenzija 255/40 sprijeda te 295/35 na stražnjem kraju.

Sa svom tom snagom mora doći i adekvatan kočioni sustav a novi sportaš u Panamera obitelji ni tu ne ostaje dužan. Kočioni sustav preuzet je s Panamere Turbo što znači veće prednje kočione diskove u odnosu na Panameru S/4S. Poput svih ostalih modela ovog njemačkog proizvođača, i Panamera je dostupna s opcionalnim keramičkim kočnicama (PCCB - Porsche Ceramic Composite Brakes) koje će biti prepoznatljive po žutim kočionim kliještima.

Panamera GTS standardno je opremljena sa Sport Chrono paketom koji uz Normal i Sport načine rada uključuje i Sport Plus program čijom aktivacijom se mijenjaju prijenosni omjeri i odaziv gasa uz dodatak Launch Controla za što bolji start. Uz Sport Plus način rada dolazi i PSM (Porsche Stability Management) sustav koji također intervenira po potrebi. Posljednja tehnološka komponenta u nizu nove Panamere GTS jest PDCC sustav (Porsche Dynamic Chassis Control) koji radi u kombinaciji s elektronički kontroliranom blokadom diferencijala i PTV (Porsche Torque Vectoring) Plus sustavom.

Aerodinamički paket nove Panamere GTS vrlo je sličan onome na Panamera Turbo modelu. S velikim usisnicima zraka, standardna prednja maska koja dolazi s Panamera SportDesign paketom naglašava sportski dinamički potencijal automobila i osigurava optimalnu opskrbu zrakom za veće filtre zraka koji su jedinstveni za GTS model. Na stražnjem kraju nalazimo adaptivni stražnji spojler također s Panamere Turbo kako bi stvorio veću potisnu silu na stražnju osovinu te time osigurao stabilnost pri velikim brzinama.

Još jedan detalj po kojemu će biti moguće razlikovati novu Panameru GTS od ostatka Panamera obitelji su Bi-Xenon prednji svjetlosni sklopovi s crnom pozadinom gdje se nalaze i LED dnevna svjetla. Opcionalna boja karoserije nazvana Carmine Red dostupna je isključivo s Panamerom GTS a ista dodatno naglašava sportski karakter vozila i stvara kontrast s crnim detaljima na karoseriji.

Prodaja GTS model kreće odmah po cijeni od cca. 165.000 EUR. Više detalja i informacija pogledajte na: http://www.porsche.com/international/_croatia_/models/panamera/panamera-gts/