Koliko ste puta čuli, a i sami rekli izreku „o ukusima se ne raspravlja“? Vjerujemo, puno puta, a jednako je i sa svim članovima naše redakcije, no unatoč tomu, nismo mogli zaobići malu debatu o dizajnu kupeovskih verzija Mercedesovih SUV vozila. Dio redakcije, dakako, smatra da tvrtka iz Stuttgarta odrađuje bolji posao od Bavaraca, dok oporba odmahuje rukom i govori kako Mercedes nema šanse.
Pročitajte i ovo
TUNING
Što nastane kada uprava Mercedesa ode na godišnji? E-klasa All-Terrain 4x4²!
TEST
Peugeot 3008 je dokaz da premium proizvod ne treba uvijek biti skup
U svakom slučaju, složit ćemo se da GLC Coupé sprijeda nosi prepoznatljivu impresivnu masku „srebrne strijele“, ali stražnji kraj nije uspio postići efekt, primjerice, C-Coupéa, čemu svakako ne pomažu kromirane „obrve“ stražnjih svjetala, koje izgledaju kao da su postavljene naknadno.
S druge strane,unutrašnjost se puno lakše bori s negativnim kritikama. Svi materijali su ugodni na dodir, od kože na udobnim sjedalima i mesnatom upravljaču, do tkanine prožete cijelim stropom. Središnji most je širok te dignut vrlo visoko, što omogućuje potpuno odvajanje vozača od suvozača i ugodniju vožnju. Uz to, u njega je integriran i naslon za ruku ispod kojeg se krije pretinac za manje stvari.
Nadohvat ruke nalazi se maleni crni „greben“ koji je osjetljiv na dodir i pomoću kojeg se upravlja svim funkcijama središnjeg računala. Drugim riječima, audio sustavom, navigacijom, režimom rada motora itd. Time je vozaču i suvozaču zagarantirana besprijekorna vožnja na dužim ili kraćim relacijama.
No što je s putnicima iz stražnjeg dijela automobila? Osim što mogu regulirati jačinu i temperaturu klimatizacijskog uređaja te odložiti stvari u pretinac na pozadini prednjih sjedala, putnici višeg rasta borit će se s prostorom za glavu, a ni nasloni za leđa im neće pružiti jednaku razinu udobnosti.
Prtljažnik je pristojne veličine, broji 500 litara i do njega se dolazi otvaranjem električno pokretanih petih vrata, što se ostvaruje pomoću pritiska tipke na ključu.
U vožnji se GLC Coupé ponaša pitomo i ugodno je kliziti otvorenim cestama ili autoputom, posebice kada promjene stupnjeva prijenosa prepustimo 9-stupanjskom mjenjaču, koji je iz 2,1-litrenog turbo-dizelaša s 204 KS i nemalih 500 Nm, vrlo uglađeno prenosio snagu na sva četiri kotača.
Međutim, kada nam se žurilo, uključili smo Sport ili Sport + način rada i uvjerili se kako je dovoljno brz za pratiti automobile s manjom udaljenosti od tla, iako priznajemo da se u zavojima osjetno naginje.
Cijena? Postavljanje pitanja o vrijednosti luksuznog proizvoda je jednako ispitivanju dama o starosti – neprimjereno. Mi se toga pridržavamo (ili jednostavno zavirite u tehničke podatke).
Zaključak
Uobičajeno za njemačke proizvođače i Mercedes je izvidio stanje na tržištu, potom se bacio na matematičku jednadžbu s dvije nepoznanice (x je broj proizvedenih primjeraka, y vjerojatnost pozitivne reakcije tržišta) te na kraju sve informacije primijenio u praksi i BMW-u ozbiljno pomrsio račune. Kada oni to rade, zvuči jednostavno, zar ne?
Tehnički podaci
Mercedes-Benz GLC Coupé 250 d 4MATIC
Motor: dizelski, četiri cilindra Obujam: 2.143 cm3 Snaga: 150 kW (204 KS) pri 3.800 o/min Najveći okretni moment: 500 Nm pri 1.600 o/min Pogon: na sve kotače Mjenjač: devet stupanjski, automatski Spremnik goriva: 50 l Dimenzije: D/Š/V 4732x1890x1602 mm Ubrzanje: 0–100 km/h 7,6 s Prtljažnik: 500 l Najveća brzina: 222 km/h Potrošnja: 7,7 l/100 km CO2: 143 g/km Cijena: 668.000 kuna