Ako se po jutru dan poznaje, onda su pred Peugeotom lijepi dani. Bit ćemo iskreni, nismo bili veliki obožavatelji prve generacije 3008 modela, koja se pojavila 2009. godine. Specifičan dizajn nosio je za sobom nedefinirani pripadajući segment, prethodni 3008 malo je htio biti crossover, a malo monovolumen. No, imao je svoju publiku i prilično je dobro kotirao na tržištu, a još bolje će, uvjereni smo - nova generacija Peugeotova modela. Tek nedavno pristigao u salone, novi 3008 postao je puno odlučniji, kako dizajnom tako i voznim svojstvima.
Njegovu preobrazbu u atraktivnog SUV-a prepoznali su širom Europe, pa ne čude osvojene brojne nagrade automobila godine, prije nego li se uopće pojavio na cesti. Da stručni žiriji i čitatelji brojnih časopisa automobilske tematike nisu fulali, uvjerili smo se i mi testiravši novi 3008 u izuzetno zanimljivoj, ako ne i najboljoj kombinaciji. Isprobali smo uvjerljivu 1.6-litrenu BlueHDi inačicu snage 120 KS u kombinaciji s automatskim mjenjačem, te najbogatijim paketom opreme Allure. Iako se možda ne razbacuje snagom, u praksi se pokazao izuzetno uvjerljivim. Ekološki nastrojeni BlueHDi motori već standardno nisu žedni, pa je naša potrošnja na kraju druženja iznosila 6,7 litara, s najviše prevaljenih kilometara u gradu. Svoj obol tim brojkama zasigurno daje i uglađeniji mjenjač, koji je s godinama također napredovao, nagli i neočekivani trzaji otišli su u povijest.
Pročitajte i ovo
TEST
Ford Edge – div američkih gena i europskih manira
TEST
Audi Q3 više nije najmanji Q član
Naglašeni dizajn, koji je Peugeot odlično prišio uz svoju novu generaciju vozila zapravo je i krenuo od novog 3008. Atraktivna prednja LED i stražnja svjetla u obliku lavlje kandže, kao i dostupna dvobojna karoserija uz aktualne , privući će i nove kupce. Čak 8 centimetara dulji, novi SUV putnicima garantira još više mjesta, raspolaže s 591 litrom prtljažnog prostora, dok se preklapanjem naslona stražnjih sjedala taj dio povećava na 1670 litara.
Ako vas novi 3008 nije odmah kupio vanjskim izgledom, hoće onim što se krije unutar automobila. Poznati i-cockpit Peugeota doživio je nastavak na najbolji mogući način. Detalji koje ne viđamo svaki dan, materijali iznad prosječne kvalitete samo su jedan od razloga zašto smo znali dobiti osjećaj kao da vozimo neki Range Rover. Iako na oko izgleda drugačije, osjećaj ergonomije prisutan u svakom unutrašnjom kutku vozila. Novi 3008 ostao je vjeran malom volanu, koji pruža solidan doživljaj ceste. Vozna dinamika prati izgled automobila, dakle Peugeot svojem vlasniku može ponuditi osjećaj ugode, ali i osjećaj zabave u zavojitim cestama. Jedino nas je znalo zasmetati “nabijanje” na stražnjoj osovini.
Novi SUV iz porodice lavova, iako samo dolazi s pogonom na prednje kotače, kupcima nudi Advanced Grip Control, sustav elektroničke blokade diferencijala i kontrole proklizavanja, s kojim birate teren na kojem se nalazite. Sve navedeno s pravom nam daje za pravo reći, kako je kupnja 3008 zapravo kupnja karte za ulazak u premium svijet. Iznos od nekih 230.000 kuna donosi izuzetno zanimljiv automobil u duhu vremena koji je tek pred nama. Ako ga do sada niste pobliže upoznali, vrijeme je za to, pa čak i ako niste ljubitelj francuskih automobila.
Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 EAT6 Allure
Motor dizelski, četiri cilindra Obujam 1.560 cm3 Snaga 88 kW (120 KS) pri 3.500 o/min Najveći okretni moment 300 Nm pri 1.750 o/min Pogon na prednje kotače Mjenjač šest stupanjski, automatski Spremnik goriva 53 l Dimenzije D/Š/V 4447x1841x1624 mm Ubrzanje 0–100 km/h 11,2 s Prtljažnik 591 l Najveća brzina 190 km/h Potrošnja 4,8l D/100 km Emisije CO2 104 g/km Cijena od 232.193 kuna