Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Nova A klasa

Kako izgleda najcool mali Mercedes?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Ovo je nova A-klasa, do sada najcool mali Mercedes.

Još uvijek je riječ o konceptu, no već je sada jasno kako Mercedes radi veliki zaokret u filozofiji kompaktnih automobila. Aktualna A-klasa, tipično monovolumenske konfiguracije, doživjela je dvije generacije, no sada je vrijeme da se kupcima ponudi nešto novo. Nešto što pršti emocijama.

Iako se nikako ne može reći da kutijasta A-klasa nije tražena, dapače, dobrostojeće pripadnice ljepšeg spola jednostavno ju obožavaju, no u Stutgartu su svjesni činjenice kako u tržišno najtraženijoj klasi treba ponuditi klasičan oblik atraktivnog dizajna, kojeg će onda s ponosom birati i žene i muškarci.

Sudeći prema ovom što gledate, čini se kako je Mercedes na dobrom putu da u tome uspije. Koncept osvaja dinamičnošću ali i uglađenom ljepotom, tipičnom za novije modele Mercedesa, nastale u režiji Gordena Wagenera.Tako prednji kraj, s naglašeno izbačenom maskom, u potpunosti kopira markantnu facu novog CLS-a i ultrasportskog te ultraskupog, SLS AMG-a.

Serijski model stiže 2012.

Prema neslužbenim ali prilično pouzdanim informacijama, serijski će model, dakle, onaj koji u prodajne salone stiže 2012., ovaj detalj preuzeti u gotovo neizmijenjenom obliku.

Iako bok automobila nikada nije omiljeno crtaće platno dizajnera, i ovdje su primjetni stilski elementi koji zaslužuju pažnju. Poput naglašeno coupeovskih prozora, padajuće linije krova i zanimljivo razlomljenih površina, na vratima, stražnjem blatobranu i pragu. Sportski karakter dodatno je naglašen izuzetno kratkim prevjesima.

Bacimo li pogled na stražnjicu, ona je doista prava bomba! Sexy, markantno, moćno – potpuno drugačije od onog na što smo navikli. Sjajan dizajn, uz opasku kako ovakva forma nove trovratne A-klase više nalikuje na VW Scirocco nego li na klasične premium kompakte i buduće glavne konkurente  BMW jedinicu i Audi A3.

Sve su svemu, moglo bi se reći kako je Mercedes priznao da u ovoj klasi ponuda prostora, s kojom je aktualna A-klasa bila neprikosnovena, ipak nije presudan, već da kupci ovdje prvenstveno traže dobar dizajn. I dok je za vanjski izgled dizajnerski tim inspiraciju našao u morskim valovima i vjetru, dizajn interijera se oslanja na kokpit aviona. Tako otvori ventilacije imitiraju otvore mlaznih motora, a mjenjač djeluje poput glavne poluge za pokretanje motora u pilotskoj kabini.

I instrumenti, netipično za Mercedes, svijetle u crvenoj boji. Kokpit je prevučen posebnim materijalom te sve ovo upućuje na veliku mogućnost kako će se interijer znatnije prilagoditi serijskom modelu. No do tada bi ovako napredan i intuitivan centralni displej s mnoštvom mogućnosti, mogao postati realnost serijske proizvodnje

>> VIDEO i FOTO: Nova Mercedes-Benz A-klasa

Studija Concept A prvi će se puta moći vidjeti 21-og ovog mjeseca u Shanghaiju, strateški važnom auto salonu za nova brzorastuća tržišta Azije.Najavljeno je kako će pod poklopcem biti novi dvolitreni četverocilindrični motor sa 210 konja. Riječ je o novoj generaciji benzinaca, serije M270, s direktnim ubrizgavanjem i turbo punjačem.

Uskoro nova B klasa

Da, manje-više identično hvaljenom Volkswagenovom TSI-u koji se ugrađuje u Golf GTI i slične modele. No tu sličnost ne prestaje. Novi je benzinac, naime, uparen s automatiziranim mjenjačem s dvije spojke, koji će snagu prenositi na prednje kotače. Dakle, Mercedes i dalje zadržava prednji pogon, što je u ovoj klasi kupcima svakako zanimljivije.

Novi će se dvolitreni turbak kombinirati s Mercedesovom poznatom BlueEfficiency tehnologijom, koja dodatno optimizira potrošnju ionako štedljivog direktnog ajnšpricera. Također, uspjeli smo doznati i kako je u planu AMG verzija koja će iz novog dvolitrenog motora razvijati čak 320 konja, a pogon će, kao kod Audija RS3, biti na sva četiri kotača.
I u ovoj će se klasi kupci moći osloniti na napredne sigurnosne sustave, poput patenta koji pomoću radara upozorava na sudar te po potrebi uključuje novu generaciju adaptivnog Bremz-asistenta.

Mercedes je očito svjestan činjenice kako bi ovakvom formom nove A-klase mogao izgubiti kupce koji traže povišenu sjedeću poziciju, i sve prednosti koje takav koncept donosi, no tržište očito ipak bolje reagira na klasičnu formu kompaktnog automobila. Na koncu, Mercedes će takvima uskoro ponuditi i novu B-klasu, koja će zadržati klasične monovolumenske vrijednosti. Tako će svi interesi biti zadovoljeni.

Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom u jutarnjem terminu programa Nove TV.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene