Neki od modela će vas na ovoj listi iznenaditi, ali statistike ne lažu. Jedan dio njih još uvijek možete vidjeti na cesti, dok za neke možemo slobodno reći da su – limitirana serija. Evo modela koji (ni)su dugo živjeli u očima kupaca:
Pročitajte i ovo
VRUĆI METAL
Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet – najbolje mjesto na svijetu za promatrati zvijezde noću
KLASIK
Zašto će Volkswagenov kombi živjeti vječno?
Volvo C30
Švedski kompakt, složit ćete se, oduvijek je bio pomalo egzotičan model, ali imao je svoj krug kupaca. Pojavio se 2006., a godinu kasnije zabilježio je najbolje rezultate (45.000 prodanih vozila), da bi potom kola krenula nizbrdo. Njegov neuspjeh možemo najviše pripisati forsiranju Volva kako C30 mora izričito dolaziti u trovratnoj izvedbi. To im se na kraju obilo o glavu jer je mnogima funkcionalnost i tada bila ispred dizajna vozila.
Peugeot 4007 i Citroën C-Crosser
Citroën C-Crosser nije bio jedini SUV koji se nije mogao pohvaliti uspjehom u PSA grupi, ista sudbina pogodila je i Peugeot 4007. Modeli koji su nastali 2007. kao plod zanimljive suradnje s Mitsubishijem, na platformi Outlandera, samo su u prvoj godini nadmašili brojku od 12.000 prodanih. Spoj znanja Japanaca i francuskog dizajna očito nije bilo dovoljno za publiku koja je tih godina već svjedočila rastu SUV segmenta. Dakle, možda je ipak bio krivi tajming...
Seat Exeo
Najavljivana kao jeftina verzija Audija A4, Seatova limuzina nije bila nimalo jeftina. Španjolci su pokušali iskoristiti znanje i iskoristiti višak dijelova B7 generacije iz Ingolstadta. Tako je Seat 2009. pokušao ući u segment u kojem vlada velika gužva i kroz 25.000 prodanih primjeraka pokazivao znakove života do 2011., da bi 2014. prestao s isporukama. Kako je ušao na mala vrata tako je i izašao. Šteta!
Alfa Romeo 159
Nakon velikog uspjeha Alfe 156, talijanska marka predstavila je 159 u 2005., nova generacija ponovno je donijela prekrasne linije te je u popularnom segmentu - limuzina srednje klase - mogla igrati na kartu izgleda. Inače, bio je to jedan od prvih automobila razvijenih u sklopu suradnje GM-a i Fiata. Iz takvog udruženja '159-ka' nije puno profitirala jer je dijelila dobar dio motora i mjenjača te još neke komponente s posljednjom generacijom Vectre. Na kraju je to rezultiralo povećanjem mase, što je u konačnici postao i najveći problem kod ove Talijanke koja je nakon solidne 2007. polako gubila dah.
Lancia Delta
Elegantni, pomalo drugačiji kompakt od ostalih na koje smo bili naviknuti, pojavio se u razdoblju kada mnogima nisu cvjetale ruže. Samo je prilikom pojavljivanja 2008., a zatim 2009. Delta bilježila tendenciju rasta koja je na kraju donijela prodanih 30.000 primjeraka, svoju misiju završila je 2015.
MINI Paceman
Instant uspjeh, a zatim nestanak s radara. Paceman je trebao postati SUV s cool efektom, dolazio je u trovratnoj izvedbi, temeljenoj na Countrymanu, no eksperiment nije dobro završio, iako se na početku činilo kako je britanska marka pod palicom Nijemaca napravila dobar posao. U godini pojavljivanja prodao se najviše (15.000), očito su to bili zagriženi fanovi marke. Zatim je uslijedio strmoglavi pad (visoka cijena, konkurencija je postala brojnija) koji je rezultirao odlukom uprave da se 2016. proizvodnja modela ugasi.
Jaguar X-Type
Britanci su 2002. godine prodali više od 70.000 primjeraka svoje male limuzine kojom su otvoreno ušli u bitku s njemačkim trojstvom. I dobro im je išlo, sve do polovice 2005., kada je vjerojatno došlo do zasićenja. Osim toga, dijeljenje modificirane platforme koju je koristio i Ford Mondeo pristaše Jaguara nisu nikada gledali blagonaklono te su zbog toga X-Type podrugljivo zvali „Ford sa značkom divlje mačke“.