Tata Motors ovih je dana u New Delhiju predstavio dva nova modela, kompaktnu gradsku limuzinu ZEST i hatchback model BOLT a oba modela namjenjena su i za svjetska tržišta.


Tata Motors odlučio je raširiti krila i upustiti se u igru s velikim dečkima. Proizvođač je iskoristio auto sajam u New Delhiju da i službeno predstavi nove modele, hatchback model Bolt i kompaktnu gradsku limuzinu Zest. Naime, oba nova modela koja se temelje na istoj, unaprijeđenoj verziji X1 platforme (na kojoj se temelji i Tata Indica Vista), plasirati će se na međunarodno tržište.

Tata Motors (koji je inače vlasnik i Jaguara i Land Rovera) sa novim je modelima predstavio i novi dizajnerski jezik brenda zvan 'DesignNext' koji potpisuju tri dizajnerska studija proizvođača iz Velike Britanije, Italije i Indije. Tata Bolt i Zest tako su dobili novu prepoznatljivu rešetku i obliji, više sportski dizajn. Iako dijele platformu, modeli će se razlikovati u tome što Zest limuzina dobiva LED dnevna svjetla i 16-inčne naplatke dok Bolt dobiva 15-inčne naplatke.

Oba modela moći će se naručiti s 1.2-litrenim Revotron benzinskim motorom s turbo punjačem koji dostavlja 85 KS i 140 Nm okretnog momenta dok je u ponudi i turbodizelska varijanta u obliku 1.3-litrenog MultiJet motora sa 75 KS i 190 Nm okretnog momenta. Bolt snagu prenosi putem 5-stupanjskog ručnog mjenjača dok će sa Zest limuzinom biti moguće naručiti i F-Tronic automatizirani ručni mjenjač.

Girish Wagh, viši potpredsjednik programskog planiranja i projektnog menadžmenta u Tata Motorsu, kaže da se Tata Motors prilikom razvoja novih modela ugledao na nekoliko europskih hatchback modela koji se trenutno prodaju u Indiji i koji su kupcima vrlo privlačni zbog njihovog zabavnog karaktera i kvalitete, te je upravo te osobine kod svojih novih uzdanika pokušao dodatno unaprijediti.

Najjeftiniji automobil na svijetu dobio nove detalje

Global NCAP testirao indijske automobile – pogledajte rezultate

Interijer je u potpunosti moderniziran i opremljen s nekoliko najmodernijih stavki poput Harman infotainment sustava kojime se upravlja preko 5-inčnog ekrana na dodir (doplata). Isti sadržava navigaciju, Bluetooth povezivost, glasovno upravljanje i text-to-speech opciju kao i integraciju pametnih telefona.

Tata Motors nije pružio nikakve informacije o cijeni, garantnom periodu ili sigurnosnoj opremi tako da valja pričekati prve testne vožnje i testove sigurnosti da bi donijeli konačan sud. U prodaju kako na domaćem indijskom tržištu tako i na drugim svjetskim tržištima dolazi kasnije ove godine.

I u ovom slučaju vrijedi ona stara 'sve se može kad se hoće.' Novi modeli mogli bi ostvariti zapažen uspjeh i na tržištima izvan Indije pod pretpostavkom da će biti cjenovno prihvaljiviji od konkurencije.

Ali, obzirom na imidž koji Tata Motors ima u svijetu zbog niskih standarda kvalitete i oskudne opreme, posebice sigurnosnih paketa opreme, malo je vjerojatno da će nova gradska limuzina i hatchback ozbiljno ugroziti renomirane proizvođače automobila.
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.