Trvtka Gumpert sa sjedištem u njemačkom Altenburgu proizvodi jedan od najbržih superautomobila na svijetu – zvan Apollo. Sada nam tvorci iz Altenburga uz pomoć dizajnerske kuće Touring Superleggera donose novi, jači model – Gumpert Tornante.
Podijelite
Osnivač i vlasnik Gumperta, Roland Gumpert, bivši direktor Audijevog sportskog odjela, oduvijek je zamišljao, a kasnije i počeo proizvoditi super sportski automobil kojem su glavne karakteristike bile mala težina, velika snaga motora i inovativni dizajn. Sada uz pomoć talijanske dizajnerske kuće Touring Superleggere proizveli su novu zvijer imena Tornante.
Novi model njemačke manufakture Gumpert projektiran je i izrađen na šasiji koja udomljuje središnje postavljen V8 pogonski sklop. Prilikom razvoja novog coupea s dvoja sjedala, dizajnerska tvrtka Touring imala je zadatak dodati eleganciju, prostranost i komfor automobilu koji vuče korijene iz automobilističkog sporta i natjecateljskog inženjeringa. Krajnji proizvod trebao bi promovirati novu klasu vozila s karakteristikama poput superiorne učinkovitosti, performansi i užitka, klasu zvanu 'Fast Tourers'.
Performanse i dinamika koje karakteriziraju Gumpert vozilo bili su vrlo ograničavajući faktori za dizajnere. Morali su pridati posebnu pažnju komforu i ergonomiji te istovremeno poštivati načela aerodinamike, potisnih sila i prozračivanja motora i kočionog sustava. Krećući s dva posve različita stajališta, tvrtke Gumpert i Touring ipak dijele isto mišljenje u jednoj stvari, filozofiju prema kojoj svemu što nije neophodno u automobilu jednostavno nema mjesta. Sukladno tome, oblik automobila karakteriziraju čiste linije, aerodinamička učinkovitost i dobar balans.
Stražnji kraj specifičan je po svojim inovativnim proporcijama tj. vrlo širokom stražnjem kraju, a cjelokupni dojam zaokružuju 'gullwing' vrata, zbog kojih definitivno neće proći neopažen, iako bi izlaženje iz automobila na parkirnom mjestu moglo biti problematično.
Karoserija ,koja je izrađena od kompozitnih materijala, prekriva karbonsku monocoque konstrukciju i prostorni okvir izrađen od kroma, molibdena i čelika, čime se dobiva manja težina i veća torzijska čvrstoća. Točna težina novog automobila još nije poznata, ali se pretpostavlja da neće biti teži od 1200 kg. Takozvani 'double-wishbone' ovjes iz Apolla prilagođen je za potrebe novog 'Fast Touring' profila vozila kako bi vožnja bila udobnija. S Apolla je također preuzet i TT40e mjenjač, ovoga puta s paddle-shift opcijom.
Tornante je sačinjen od istog genskog materijala kao i Gumpert Apollo te tako nasljeđuje i njegov impresivni V8 bi-turbo motor, ali sada u malo pojačanom obliku. Ova 4.2-litrena jedinica proizvodi 700 KS. Kada znamo da je Apollo s 50 KS manje imao ubrzanje do 100 km/h za 3,1 sekundu onda pretpostavljamo da će Tornante, uz novi LC (launch control) biti sposoban za vremena ispod 3 sekunde. Očekivana max. brzina je 370 km/h (Apollo 360 km/h).
Osim osnovne verzije, planira se Tornante s alternativnim pogonskim sklopom, kojega bismo mogli vidjeti već 2012. godine.