Do sada ste se vjerojatno već par puta upitali čemu inzistiranje na dugom nazivu '1 M Coupe' umjesto standardnog, jednostavnijeg i privlačnijeg 'M1'.
Pročitajte i ovo
Traje očevid
Teška prometna nesreća: Poginuo motociklist kod Buzeta
Traje očevid
Vozio neregistrirani motor u Poreču i pao: Zadobio teške ozljede i liječnici mu se bore za život
Razlog tomu je što se radi o potpuno različitim modelima pri čemu najnoviji i najmanji M Coupe nikako ne bi smjeli zamijeniti s M1 Coupeom, legendarnim trkaćim automobilom, koji se proizvodio od 1978. godine do 1981., a 2008. godine je proslavio svoju 30-godišnjicu.
Čini se da Bavarci ipak čuvaju oznaku M1 za (nadamo se) novu trkaću legendu iako u ovom trenutku sve informacije ukazuju na to da će BMW krenuti putem hibridnih tehnologija i pokušati od M1-ice stvoriti 'zeleni superautomobil'.
BMW 1 M Coupe koristi BMW-ov 3.0-litreni redni 6-cilindrični twin-turbo motor, i dok se prema početnim nagađanjima sugeriralo da bi automobil mogao davati najmanje 350 konjskih snaga, konačne brojke kažu sljedeće: 335 KS i 450 Nm okretnog momenta – iste rezultate daje motor koji pogoni trenutni sDrive35is Z4.
Elektronička upravljačka jedinica motora (ECU) ima funkciju za dodavanje 'boosta' pri čemu najmanji M coupe dobiva dodatnih 50 Nm podstreka, a ako stisnete papučicu gasa do kraja automobil će od 0-100 km/h ubrzati za 4.9 sekundi. Maksimalna brzina elektronički je ograničena na 250 km/h.
Jedini sustav prijenosa dostupan s novim BMW 1 M Coupeom je 6-stupanjski ručni mjenjač koji prenosi snagu na stražnje kotače putem poznatog BMW-ovog varijabilnog M diferencijala s blokadom, a pritiskom M gumba aktivira se M Dynamic Mode. Na prednjim kotačima nalaze se kočioni diskovi promjera 360 mm i 350 mm na stražnjim kotačima. Ovjes je sastavljen od aluminijskih komponenti skinutih s M3 Coupea.
Sigurno ste primjetili nabijen sportski izgled karoserije s istaknutim prednjim i stražnjim blatobranima i stražnjim spojlerom uz četiri ispušne cijevi koje su postale zaštitni znak BMW-a.
Aerodinamični retrovizori i 19-inčni naplatci još su neke karakteristike koje valja spomenuti. Automobil je dostupan u tri boje karoserije: Alpine White, Black Sapphire (metalik) i Valencia Orange (metalik).
Unutrašnjost odlikuju sportska sjedala u kombinaciji klasične kože i Alcantara kože, paneli vrata prekriveni su Alcantara kožom s narančastim prošivima, kao i ručna kočnica, područje oko mjenjača i komandna ploča.
U usporedbi s 135i Coupeom novi BMW 1 M Coupe za pola je centimetra duži s ukupnom dužinom automobila od 438 cm, sa širinom od 180 cm novi M Coupe širi je za 5.3 cm te viši za 1.3 cm. Trag prednjih i stražnjih kotača također je nešto širi, točnije za 7.1 cm odnosno 4.6 cm. Ukupna težina automobila iznosi 1.495 kg čime je 1 M Coupe od serijskog 135i modela lakši za 35 kilograma.
Novi BMW 1 M Coupe u prodaju dolazi u svibnju 2011. s početnom cijenom od oko 52.000 EUR (u Njemačkoj) što je vrlo blizu kao i Audi RS3.
Za razliku od nekih novinara diljem svijeta mi smo mišljenja da snaga ovog modela i treba biti na ovoj razini jer se definitivno ne smije približiti starijem M3 bratu. Ovakav 6 cilindrični twin-turbo motor, ručni mjenjač i zadnji pogon garancija su za izvrsne perfomanse i gušt u vožnji.
Tko bi ipak malo više snage za njega je i dalje u ponudi M3.