Novi FIAT Sedici jedan je od modela koji će debitirali u Bologni. Ovaj svestran automobil koji je od uvođenja na tržište 2006. godine do danas prodan u 76.000 primjeraka, službeno je najprodavaniji kompaktni SUV u Italiji. Kako bi još uspješnije odgovorili zahtjevima tržišta i bili konkurentni u ovoj stalno rastućoj klasi vozila, FIAT Sedici za 2012. modelsku godinu dolazi s raznim poboljšanjima kako na vanjskom izgledu tako i u unutrašnjosti vozila te uz još bogatiji osnovni paket opreme.
Pročitajte i ovo
Mali Abarth za vožnju pod otvorenim nebom
Abarth 695 Tributo Maserati
FIAT Sedici biti će ponuđen s tri razine opremljenosti (Dynamic, Emotion i Experience) te s dvije motorizacijske opcije (1.6-litreni 16v benzinski agregat sa 120 KS i 2.0-litreni 16v MultiJet dizelaš sa 135 KS). Novi kompaktni SUV dolazi s prednjim pogonom za one koji traže prostran i funkcionalan kompaktni SUV bez da imaju potrebe za 4x4 pogonom. Za one koji ipak preferiraju pogon na sva četiri kotača, FIAT je odlučio ponuditi i pogon na sva četiri kotača koji će biti moguće aktivirati prema potrebi. Elektronički sustav kontrole trakcije automatski prilagođava distribuciju okretnog momenta na dvije osovine što doprinosi i nižoj potrošnji goriva u odnosu na druga off-road vozila u ovoj klasi a s punim 4x4 pogonom i podjelom okretnog momenta u omjeru 50:50, kakvi god cestovni uvjeti bili, novi FIAT Sedici spremno će reagirati na svaki izazov.
Izvana su uočljivi novi metalik sivi bočni retrovizori s indikatorima za skretanje i novom funkcijom elektroničkog podešavanja koja je dostupna sa svim paketima opreme dok Emotion verzija donosi i grijanje retrovizorskih stakala. S novom modelskom godinom dolazi i nova boja karoserije 'Rebellious Purple', obojani krovni nosači i 16-inčni alu-naplatci što pak dolazi s Experience paketom opreme. Unutrašnjost je također unaprijeđena u odnosu na prethodni model a jedna od novosti u ovom pogledu je elegantna siva boja presvlaka koja će premijerno biti dostupna s Emotion verzijom. Experience paket opreme kao i uvijek donosi kožne presvlake.
U usporedbi s prijašnjim modelom, standardni paket opreme za modelsku godinu 2012. uključuje ESP sustav koji je dostupan već s Dynamic paketom opreme, zatim zračne jastuke i MP3 player koji su dostupni s Emotion paketom opreme a top ponuda, Experience, uključuje i novi 5-inčni ekran na dodir s navigacijom i CD/MP3 playerom, Bluetooth povezivosti, USB sučeljem i mogućnošću integriranja iPhone/iPod-a.
Za kraj, par riječi više o ponudi agregata. Novi FIAT Sedici dolazi s 1.6-litrenim 16v benzinskim motorom sa 120 KS te sa nešto jačim 2.0-litrenim 16v dizelskim motorom koji dostavlja 135 KS. Oba agregata u skladu su s Euro 5 normama te predstavljaju savršenu kombinaciju ekološke osviještenosti i vozačkog zadovoljstva s najboljim vrijednostima emisija CO2 u klasi, točnije 128 g/km koliko bilježi jači dizelaš.
Nova Black&Red verzija Lancie Ypsilon, dostupna s 1.2-litrenim Fire EVO II motorom s 69 KS i turbodizelskim 1.3-litrenim MultiJet II motorom s 95 KS, također će debitirati na Bologna Motor Showu. Pri istoj cijeni kao i Ypsilon model s Gold paketom opreme, ova nova dvobojna verzija dizajnirana je kao alternativa za mlađe kupce, posebice za muški dio tržišta koji preferira sadržaje koji su usmjereni na sportski stil i bolju audio opremu.
Dizajnerski tim u Lancia Style Centru posvetio je posebnu pažnju kombinaciji boja za novi Ypsilon Black&Red model krenuvši s četiri dostupne boje karoserije: Argilla Red, Vulcano Black, troslojne Fiamma Red i dvobojne Argilla Red s Vulcano Black bojom krovišta. U skladu s vanjskim izgledom vozila, nova verzija nudi jedinstven mladenački interijer u kojem se izmjenjuju crna i crvena boja na sjedalima, komandnoj ploči i oblogama vrata. Ovaj najnoviji paket opreme za Lanciu Ypsilon potvrđuje da boja nije samo stvar estetike već i sastavni dio filozofije ovog brenda koja između ostaloga uključuje eleganciju, glamur, osobnost, zabavu, kreativnost, stil i nevjerojatne mogućnosti za personalizaciju vozila.
Nova Lancia Ypsilon Black&Red standardno dolazi s klima uređajem, 360° Hi-Fi audio sustavom, 15-inčnim alu-naplatcima, CD/MP3 playerom, daljinskim upravljačem za otvaranje vrata, upravljačem podesivim po visini, električnim prednjim prozorima te 50/50 stražnjim sjedalima. Što se tiče sigurnosti, tu je cijeli niz sustava kao što su ABS + EBD, ESC s ASR-om i Hill Holder funkcijom, zatim prednji i bočni zračni jastuci, te Isofix dodatci koji također dolaze u sklopu standardne opreme.
Novi Abarth 595 još je jedan u nizu novih modela koji će premijerno biti prikazan u Bologni. Ovaj model označava povratak korijenima na kojima je Karl Abarth izgradio legendu sa znakom škorpiona prije više od 60 godina. Ovim novim modelom, poznati talijanski brend je dodatno proširio modelsku ponudu Abarth 500 modela a isti dolazi u dvije varijante – ''turismo'' i ''competizione''. Dvije varijante namijenjene su dvama posebnim tipovima kupaca – prvi je više usmjeren na osobnost i ugodu dok je drugi kako i ime govori više usmjeren na trkaći mentalitet iako oba dijele jednu zajedničku karakteristiku – strast za sportskim osjećajem koji je prepoznatljiva crta svih Abarth modela.
Obje varijante opremljene su 1.4 Turbo T-Jet motorima čija je izlazna snaga povećana na solidnih 160 KS što je postignuto standardnim performansnim paketom ovog talijanskog brenda. Ova 16v jedinica zapremnine 1.368 ccm s četiri cilindra uz pomoć IHI turbo punjača s fiksnom geometrijom dostavlja doista uzbudljive performanse. Maksimalan okretni moment iznosi 230 Nm a dostupan je pri 3.000 o/min u Sport načinu rada. Maksimalna brzina je 211 km/h dok za ubrzanje od 0-100 km/h treba tek 7.4 sekunde. To je dijelom postignuto 'overboost' funkcijom koja se aktivira pritiskom ''Sport'' gumba koji prilagođava mapu kontrolne jedinice i pritiska tlaka te prilagođava upravljački sustav. Još ljepši podatak je da ove tipično ''abartovske'' performanse dolaze s vrlo škrtom potrošnjom od 6.5 l/100km u kombiniranom ciklusu.
Model osmišljen za trkaće staze, Abarth 695 "Assetto Corse" predstavlja kontinuitet povijesnog brenda ''695'' koji je došao na svijet 2009. godine sa 695 Tributo Ferrari modelom. Ove godine zaštitno lice je Abarth 695 ''Competizione'', prvi cestovno-legalni Abarth trkaći automobil koji je predstavljen na međunarodnom auto salonu u Frankfurtu.
Automobil također predstavlja sljedeći evolucijski korak Abarth 500 ''Assetto Corse'' modela, pravog otrova u malom pakiranju i protagonista velikih uspjeha tijekom protekle tri godine u trkaćim natjecanjima. Abarth 695 ''Assetto Corse'' karakterizira agresivan prednji kraj ukrašen Abarth logom ispod kojega leži širi branik s aerodinamičkim spojlerom. Pod haubom leži 1.4-litreni turbo s 205 KS a performansni potencijal vidljiv je i na stražnjem kraju automobila s velikim spojlerom i naravno Abarth logom te dvije ispušne cijevi.
Assetto Corse leži na 17-inčnim trkaćim alu-naplatcima s novim perforiranim i samo-ventilirajućim diskovima na prednjim kočnicama i perforiranim diskovima na stražnjim kočnicama koje uz pomoć novog sustava upravljanja dodatno poboljšavaju performanse na trkaćoj stazi.
Povodeći se istim zajedničkim vrijednostima Abarth brenda, u Bologni će biti predstavljeno novo limitirano izdanje ovoga puta većeg Punto modela – Abarth Punto Scorpione. Ovaj model proizvoditi će se u limitiranoj seriji od 99 primjeraka koji će biti prepoznatljivi po dvobojnom Nero Scorpione ruhu obogaćenom posebnim mat crnim dijelovima na poklopcu motora i krovu. Vanjski dio automobila dodatno je ukrašen sjajno crnim grafikama na poklopcu motora i krovu koji idealno prikazuju dno daske za bordanje iz ''Nitro Powered by Abarth'' kolekcije a spomenute grafike su ručno izrađene kako bi se postigao jedinstven personalizacijski efekt.
Limitirani model Abarth Punto Scorpione snagu crpi iz 1.4-litrenog MultiAir motora koji razvija 180 KS pri 5.750 o/min te 270 Nm okretnog momenta koji je dostupan pri 2.500 o/min. Ovakve specifikacije dovoljne su da Abarth Punto Scorpione postigne maksimalnu brzinu od preko 216 km/h dok mu za ubrzanje od nule do stotke treba 7.5 sekundi.
Daljnji doprinos zavidnim performansama ostvario je modificirani ovjes te ugradnja perforiranih samo-ventilirajućih diskova na prednjim kočnicama s ogromnim četveroklipnim žutim kočionim kliještima, perforiranih diskova na stražnjim kočnicama, Koni amortizera na prednjem i stražnjem kraju s FSD (Frequency Selective Dumping) ventilom i posebnim oprugama. Ispušna cijev također uvećanih dimenzija koja zauzima središnji položaj na stražnjem kraju vozila preuzeta je sa sada već slavnog ''Esseesse'' paketa.