Stigla nam je osviježena E-klasa. Brojne modifikacije uključuju novi dizajn prednjeg kraja E-klase i nešto drugačije proporcije. Dizajneri su primijenili novi dizajnerski jezik njemačkog proizvođača ali su i predstavili klasične dizajnerske znakove na postojećem modelu na nov način. Konačan ishod je elegantan, profinjen ali i sportski izgled.
Pročitajte i ovo
Mercedes-Benz započeo prodaju novog GLA s posebnom serijom Edition 1
Beštija 6x6
G63 AMG 6x6 vam nije dovoljno brutalan! Nema problema, Brabus je tu!
Najveće promjene vidljive su na prednjem kraju koji je prošao potpuni redizajn s novim svjetlosnim sklopovima koji imaju sve funkcije unutar jednog sklopa dok fluidni svjetlosni elementi unutar samih sklopova pomažu zadržati izgled četiri svjetala koji je toliko specifičan za E-klasu. Novim svjetlosnim sklopovima E-klasa postavlja nove standarde kvalitete čemu u prilog govori činjenica da su kratka svjetla i dnevna svjetla standardno opremljena s LED tehnologijom iako je primjena LED-ica tek djelomična a svjetlosni sklopovi u potpunosti u LED tehnologiji mogu se opcionalno naručiti.
Poklopac motora i prednji branik također su prošli potpuni redizajn. Svojim fluidnim linijama poklopac motora izgleda meko i uglađeno noseći znakove novog dizajnerskog jezika njemačkog proizvođača. Branik ima novi i osuvremenjeni dizajn koji na donjem rubu donosi izraženije sportski izgled. Sportski modeli dolaze s još upečatljivijim prednjim dizajnom zahvaljujući AMG stilskom paketu koji donosi velike usisnike zraka i upečatljive aluminijske elemente uzduž cijelog donjeg ruba prednjeg branika.
Stražnji kraj osviježene E-klase također je modificiran a to se ponajprije odnosi također na svjetlosne sklopove i branik. Novi stražnji svjetlosni sklopovi u LED tehnologiji izvedeni su u horizontalnom dizajnu koji dodatno naglašava širinu vozila dok dvobojan izgled dolazi popraćen specifičnim dojmom kojime će E-klasa biti trenutačno prepoznatljiva u noćnoj vožnji. Sportski modeli na stražnjem kraju dobivaju duple ispušne cijevi.
Velikodušan interijer E-klase prošao je tek suptilne stilske promjene te je dodatno usklađen s vanjskim izgledom vozila. Vrhunski materijali, precizne linije i jasno definirane površine zajedno tvore vrlo sofisticiran izgled i osjećaj.
Čak 11 novih ili optimiziranih pomoćnih sustava s buduće S-klase debitirati će u osviježenoj E-klasi. Osim višenamjenske kamere (Stereo Multi-Purpose Camera), Mercedes-Benz s osviježenom E-klasom predstaviti će i unaprijeđene verzije Multi-Mode Radar sustava senzora. Collision Prevention Assist, sustav upozorenja u slučaju opasnosti od sudara koji svoj rad temelji na radu radara dolazi u kombinaciji s Adaptive Brake Assist sustavom te je dio standardne opreme s limuzinskim i karavanskim verzijama. Serijski dolazi i Attention Assist sustav koji upozorava na manjak koncentracije ili pospanost za volanom a spomenuti sustav dodatno je unaprijeđen te koristi puno više parametara. Attention Assist sustav vizualno pruža informacije o stupnju koncentracije vozača i vremenskog trajanja vožnje od posljednjeg zaustavljanja. Osjetljivost sustava vozač može sam podešavati prema svojim željama.
U ponudi je i niz pomoćnih sustava koji su ili novi ili unaprijeđeni u odnosu na postojeće kao npr. Distronic Plus sa Steering Assist funkcijom pomaže vozaču da održi vozilo u sredini svoje prometne trake te može polu-autonomno pratiti promet ispred sebe.
Po prvi put Brake Assist BAS PLUS sustav sa Cross-Traffic Assist funkcijom može detektirati pješake i vozila na putanji ispred vozila bilo da pješaci nemarno prelaze cestu ili da automobil iz sporedne ulice prođe kroz crveno. Kada se aktivira, isti pojačava kočionu snagu u slučaju da vozač nije dovoljno brzo ili jako reagirao. PRE-SAFE Brake sustav od sada može detektirati i pješake te aktivirati autonomno kočenje.
PRE-SAFE PLUS može prepoznati neizbježan sudar u stražnji kraj i potaknuti PRE-SAFE sustav da aktivira mjere za zaštitu vozača i putnika u vozilu kojima se smanjuju pretrpljene sile tijekom sudara. Ako je vozilo stacionarno, ovaj sustav također može spriječiti sekundarne nesreće u slučaju sudara u stražnji kraj aktivacijom kočnica, kao npr. u slučaju lančanih sudara.
►►► Novi motor i paketi opreme za Mercedes-Benz C klasu
►►► Mercedes-Benz CLS Shooting Brake
►►► Mercedes-Benz predstavio fenomenalni CSC koncept
Active Lane Keeping Assist dodatno je unaprijeđen na način da može detektirati vozila u drugim trakama ali i nadolazeća vozila, vozila koja su u fazi preticanja, prepreke na prometnici i slično. U slučaju rizika od sudara, čak i ako oznaka trake nije puna crta, sustav može spriječiti vozilo od napuštanja svoje prometne trake primjenom kočnica.
Adaptive Highbeam Assist PLUS omogućava kontinuirano korištenje dugih svjetala bez ometanja okolnog prometa. Active Parking Assist omogućava autonomno parkiranje s aktivnim upravljačem i kontrolom kočnica neovisno parkirate li se bočno ili okomito u odnosu na prometnicu.
Surround View Camera pokriva sve četiri strane vozila i omogućava pogled od 360 stupnjeva uključujući i virtualnu ptičju perspektivu, pogled na vozilo i neposrednu okolinu odozgo te uz dinamične linije također pomaže pri parkiranju za one koji se još uvijek ne vole u potpunosti stavljati na milost i nemilost kompjuterskog sustava.
Što se tiče motorizacijskih opcija, u ponudi benzinaca nalaze se izuzetno uspješne V6 i V8 jedinice koje pogone E350 i E550 modele a isti dolaze u prodaju u proljeće 2013. Ovi agregati donose kombinaciju izvrsnog odaziva i zahvalne izlazne snage s vrlo učinkovitom potrošnjom.
Novo u ponudi s osviježenom E-klasom u limuzinskoj varijanti je nevjerojatno učinkovit četverocilindrični dizelski agregat koji pogoni E250 BlueTEC s 4MATIC pogonom na sva četiri kotača koji u prodaju stiže u jesen. Ovaj najnoviji dizelski agregat pokazuje da vrhunska elegancija i niska potrošnja mogu ići rukom pod ruku. E250 BlueTEC dostavlja 190 KS i 500 Nm okretnog momenta te zamjenjuje E350 BlueTEC V6 motor koji je bio dostupan samo sa stražnjim pogonom.
Dodatna stavka u motorizacijskoj ponudi osviježene E-klase jest i izuzetno učinkovit E400 HYBRID. Uz dodatak elektromotora koji dostavlja dodatnih 27 KS i 250 Nm, E400 HYBRID nudi moćne i uglađene performanse 3.5-litrenog V6 motora s 302 KS i 370 Nm okretnog momenta uz nevjerojatno nisku potrošnju od tek 7.8 l/100km na otvorenom te 9.8 l/100km u gradu.
Sve motorizacijske opcije s osviježenom E-klasom dolaze uparene sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s DIRECT SELECT ručicom i DIRECT SELECT polugicama na upravljaču. Ova najnovija iteracija 7-stupanjskog automatika nudi još učinkovitiju potrošnju i lakše održavanje.
Zvijezde programa definitivno su AMG Inačice, točnije E63 AMG limuzina i karavan koji stižu u jesen 2013. Isti dolaze s AMG SPEEDSHIFT 7-stupanjskim MCT mjenjačem i 4MATIC pogonom na sva četiri kotača a performanse su garantirano fantastične. Više tehničkih detalja o AMG verzijama stiže nakon NAIAS-a u Detroitu u siječnju 2013.
Osviježena E-klasa dolazi s vrlo bogatim paketom vrhunske serijske opreme. Na popisu dodatne opreme pak nalazi se Premium 1 paket s kamerom za vožnju unatrag, COMAND navigacijskim sustavom, Sirius XM satelitskim radijem, Harman/Kardon Logic 7 surround sustavom, električnim stražnjim zaslonom za zaštitu od sunca, grijanim prednjim sjedalima (koji dolaze kao dio serijske opreme s E550 modelom), aktivnim ventiliranim prednjim sjedalima i daljinskim upravljačem za garažna vrata.
Prilikom lansiranja na tržište u ponudi će također biti i Mercedesovi standardni Lighting, Parking Assist, Lane Tracking, Wood Trim i Wheel paketi opreme. Driver Assistance paket i KEYLESS-GO paket biti će dostupni nešto kasnije. KEYLESS-GO paket dolazi s elektronskim zatvaranjem poklopca prtljažnika i HANDSFREE pristupom koji omogućava otvaranje i zatvaranje poklopca prtljažnika bez fizičkog kontakta samim provlačenjem stopala ispod branika. Ovo je jedna nevjerojatno korisna funkcija koju bi bilo lijepo vidjeti i na automobilima nižih cjenovnih razreda.
Što se tiče infotainment sustava, Mercedes-Benz opremio je osviježenu E-klasu (limuzinu i karavan) s COMAND sustavom s AM/FM/WB radijem, DVD/CD playerom, utorom za memorijsku karticu i Bluetooth sučeljem za hands-free telefoniranje. Standardna oprema također uključuje i središnji kontrolni ekran visoke rezolucije od 7 inča i ekran u boji u području instrumenata.
Uživajte u velikoj foto galeriji koju smo pripremili za vas!
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.