Ideja stvaranja coupea s četiri vrata uspješno je predstavljena na tržištu 2004. godine s prvim CLS modelom a u međuvremenu cijeli niz proizvođača priklonio se takvoj karoserijskoj formi i ponudio vlastita rješenja. Njemački brend ovoga je puta tu istu ideju odveo na novu razinu na vrlo inovativan način.
Izvršni direktor njemačkog brenda, Dr. Dieter Zetsche, o najnovijem projektu rekao je sljedeće: ''Da bi određeni automobil bio pamtljiv, on mora u jednakoj mjeri predstavljati umjetnost i znanost. Automobil naravno prvo mora ispunjavati funkciju a nakon toga i fascinirati. CLS Shooting Brake nadmašuje očekivanja u oba pogleda i to više nego bilo koji drugi automobil na tržištu danas.''
Naziv novog modela u modelskoj ponudi CLS-a ima neobično porijeklo. Naime, u doba koje je prethodilo motornim vozilima za kroćenje divljih konja koristile su se kočije kako bi se spriječilo kretanje konja (break – ukrotiti, brake- kočiti, spriječiti kretanje). Uskoro su se takve konstrukcije počele koristiti za lov te se svako takvo prijevozno sredstvo korišteno za odlazak u lov zvalo ''Shooting Brake''. Tijekom 60-ih i 70-ih godina prošlog stoljeća, motorizirane verzije Shooting Brake vozila, iznimno popularne u Engleskoj, počele su označavati ekskluzivne sportske dvosjede koji su donosili kombinaciju luksuza i stila coupea s većim prtljažnikom i stražnjim krajem.
Proporcije novog CLS Shooting Brake modela, koliko god iznenađujuće, i dalje su proporcije tipične za coupe automobile a neki od jasnih indikatora su dugačak poklopac motora, uski prozori koji su na stražnjem dijelu bez okvira, dinamična linija krovišta koje se spušta prema stražnjem kraju, itd. Činjenica da CLS Shooting Brake ima pet vrata samo još više oduševljava jer istime obećava još više u smislu funkcionalnosti.
U osnovi, ovo je potpuno nova interpretacija mobilnosti, sportski automobil s pet sjedala i dugačkim stražnjim krajem. To je vrlo specifična opcija za ljude koji se žele razlikovati od ostalih i koji ne žele pristajati na kompromise vezano za sportske vozne karakteristike i pristojan prtljažni prostor za putovanje u stilu. Shooting Brake najnoviji je primjer serije inovativnih luksuznih vozila iz Mercedes-Benza a baš poput CLS coupea ima potencijal da postane uzor za stvaranje još jedne nove klase vozila na tržištu automobila.
Činjenica da Mercedes-Benz pomiče granice u dizajnu očigledna je u impresivnom nizu konceptualnih studija koje su do sada i nastaviti će nanovo definirati tržište automobila. Jedan takav bio je i SLK koji je 1996. godine bio prvi roadster s pomičnim tvrdim krovom, zatim M klasa, prvi luksuzni SUV na tržištu koji je uveden 1998. godine te na kraju i CLS Coupe 2004. godine kao prvi coupe s četiri vrata.
Druga generacija CLS-a postavila je ljestvicu vrlo visoko u pogledu dizajna i kvalitete interijera a neupitna elegancija u kombinaciji s inovativnim detaljima i ručno rađenim elementima izvedenim gotovo do savršenstva, slobodno možemo reći, nema premca kada govorimo o serijskim proizvodnim automobilima. Shooting Brake ima slične aspiracije što se osim razumljivo u izgledu i izvedbi interijera očituje i u izgledu prtljažnog prostora. Isti je obložen visoko-kvalitetnim tepisima a ručno šivan materijal prekriva bočne plohe dodatno naglašene elementima od kože. Opcionalne dizajnerske vodilice na podnici prtljažnika za lakši utovar prtljage od aluminija dodaju još jednu notu ekskluzivnosti.
Jedan ekstravagantan i jedinstven element u automobilskoj industriji uopće jest tzv. designo drveni pod u prtljažnom prostoru koji dodatno naglašava visoku kvalitetu izvedbe interijera. Trešnjino drvo pravi je klasik kada govorimo o elementima od drva a isto se savršeno uklapa u ostatak interijera s detaljima od aluminija. Prtljažni prostor tako osim što je izuzetno funkcionalan svojim obujmom i izgleda vrlo elegantno te podsjeća na nešto što bismo očekivali na luksuznim jahtama ili jedrilicama. Sve to dolazi u kombinaciji s tehnološki vrhunskom i nadasve preciznom izradom. Drvo je istovremeno elastično i fleksibilno dok sama gustoća drvene podnice i fina obrada govore o kvaliteti drva. Drvena podnica prošla je proces pjeskarenja te je i vodootporna. Tanke suptilne crte od tamnijeg hrastovog drva precizno izrezane u trake od 3mm izrađene su korištenjem laserske tehnologije te također naglašavaju dizajn drvene podnice. Aluminijske vodilice imaju i gumene umetke koji osim što dodatno štite drvenu podnicu štite i od klizanja predmeta po prtljažniku.
CLS Coupe sam po sebi već je postavio novo mjerilo kvalitete kada govorimo o opremljenosti i kvaliteti interijera svojom širokom ponudom personalizacijskih opcija. Shooting Brake isto tako nudi pet boja za interijer, pet tipova presvlaka i tri tipa kože. Kupci također mogu birati između tri ekskluzivna tipa drva, tamni orah visokog sjaja, crni jasen također visokog sjaja i svjetlosmeđa topola. Interijer može poprimiti i progresivniji tj. mladenačkiji izgled primjenom površina u crnoj boji visokog sjaja tzv. piano lacquer ili AMG paketom koji donosi kombinaciju elemenata u piano crnoj boji i karbonskih elemenata. CLS Shooting Brake opravdava svoj status nove ikone dizajna automobila zahvaljujući inovativnim materijalima korištenima u opremanju automobila koji uključuju kombinaciju materijala u satenskoj ili brušenoj izvedbi i izvedbi visokog sjaja na metalnim površinama.
Nitko ne voli raditi ustupke a novi CLS Shooting Brake, čak i kad se ne radi o praktičnim elementima dizajna, definitivno ima nekoliko asova u rukavu. Dužine 4.956mm, širine 1.881mm i visine 1.413mm, novi model u ponudi CLS serije donosi obujam prtljažnika od 590 do maksimalnih 1550 litara, a unatoč sportskoj liniji krovišta nudi puno prostora i lakoću upotrebe dijelom zahvaljujući i automatskom otvaranju vrata prtljažnika što dolazi u paketu osnovne opreme. Tu je i pokrov za prtljažnik koji štiti od pogleda znatiželjnika.
Standardni zračni ovjes na stražnjem kraju osigurava optimalno držanje na cesti u svakom trenutku. Za dodatnu fleksibilnost, naslonjači stražnjih sjedala mogu se sklopiti što također dolazi kao dio standardne opreme. Sama stražnja sjedala omogućavaju dovoljno prostora za troje putnika pri čemu je svako sjedalo odvojeno, drugim riječima ne radi se o klupi već pojedinačnim sjedalima. Nasloni za glavu na stražnjim sjedalima gotovo da uopće ne ometaju pogled prema stražnjem kraju a ista se mogu i spustiti pritiskom gumba dostupnom nadohvat ruke vozaču. Na popisu dodatne opreme jest i priključak za prikolicu.
Inteligentna laka konstrukcija odigrala je ključnu ulogu u premošćivanju jaza između postizanja niske mase i visoke čvrstoće. CLS Shooting Brake ima aluminijska vrata bez okvira izrađena od aluminijskih panela s izbočenim dijelovima a u usporedbi s konvencionalnim vratima od čelika, ova su nekih 24 kg lakša. Stražnji branik, poklopac prtljažnika, prednji branici i drugi dijelovi karoserije kao i razni elementi ovjesa i motora također su izrađeni od aluminija.
Mercedes-Benz CLS Shooting Brake biti će dostupan s četiri motorizacijske opcije od čega su dvije dizelske jedinice i dva benzinca. Svi motori dolaze u kombinaciji sa 7G-Tronic Plus automatskim mjenjačem te ECO Start/Stop funkcijom. Pored toga, dva modela biti će dostupna s pogonom na sva četiri kotača, točnije CLS 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY i CLS 500 4MATIC BlueEFFICIENCY.
Početni model je CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY koji dostavlja 204 KS. Kombinirana prosječna potrošnja ovog modela iznosi 5.3 l/100km što je izvrsno za ovu klasu vozila a isto je popraćeno emisijama CO2 od 139 g/km. Nakon toga slijede dva šesterocilindrična motora: CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY sa 265 KS i CLS 350 BlueEFFICIENCY sa 306 KS. Vrh ponude predstavlja CLS 500 BlueEFFICIENCY s V8 biturbo motorom koji dostavlja 408 KS.
Kada se CLS Coupe prvi puta pojavio na tržištu 2004. godine bio je to prvi putnički automobil na svijetu s opcionalnim LED High Performance svjetlosnim sklopovima. Oko 95 posto svih kupaca CLS-a odlučilo se upravo na takve svjetlosne sklopove. CLS Shooting Brake, kao drugi automobil na svijetu koji nudi ovakvu opciju, isto donosi novi sustav osvjetljenja. Po prvi put u ponudi je tzv. Intelligent Light System koji je već dokazao svoju vrijednost na drugim modelima njemačkog proizvođača u kombinaciji s bi-xenon svjetlima i LED tehnologijom. Kod novog CLS Shooting Brake modela prednji svjetlosni sklopovi sa svojih 71 LED lampi izgledaju doista dojmljivo te trenutačno daju do znanja da je ovo CLS. Stručnjaci iz Mercedes-Benza po prvi su put uspjeli koristiti LED tehnologiju u kombinaciji s High Beam Assist sustavom što donosi sasvim novu razinu i kvalitetu osvjetljenja po noći.
Što se tiče sigurnosnih sustava, ne treba posebno spominjati svaki od desetak sustava koji sprečavaju nesreće ili u najmanju ruku smanjuju ozbiljnost nesreće. Valja tek spomenuti da je i CLS opremljen sustavima koji čak interveniraju i primjenjuju kočenje u slučaju da vozač ignorira upozorenja.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.