Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Kabrio fenomenalnih perfomansi

Audi R8 GT Spyder

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Audi nas je razveselio prije godinu dana predstavljanjem R8 GT modela u coupe formi kao najnovijeg i najjačeg modela u R8 modelskoj liniji.

Nije trebalo puno vremena da se svih 333 primjeraka limitirane serije rasproda. Sada nam dolazi kabriolet verzija visoko-performansne ljepotice pri čemu će proizvodnja opet biti limitirana na 333 komada. Svaki primjerak imat će svoju brojčanu oznaku na ručici mjenjača.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Za kraj ljeta - Audi RS5 kabriolet Slika nije dostupna Lamborghini Aventador by Capristo

Primjena ultra-lakih materijala glavna je odgovorna stavka Audijevog uspjeha u olakšavanju R8 GT Spydera na ukupnu masu od 1.640 kilograma. To je čak 85 kg manje od baznog modela – R8 Spyder 5.2 FSI Quattra. Audijeva space-frame konstrukcija koja se sastoji od spojeva od lijevanog željeza, izbočenih ploha i aluminijskih panela, odnosi svega 214 kilograma od ukupne mase. Karoserija se sastavlja uglavnom ručno u R8 radionici u Audijevoj tvornici u Neckarsulmu.

Okvir motora izrađen je od ultra-lakog magnezija, dugačak pokrov motora i velike bočne obloge na stražnjem dijelu automobila izrađene su od famoznog CFRP-a, a isti materijal korišten je i za izradu modificiranog prednjeg spojlera, fiksnog stražnjeg spojlera i novog stražnjeg branika. Zajedno ove komponente omogućavaju uštedu mase od 5,5 kilograma.

Vizualne dorade naglašavaju styling R8 GT Spydera. Ovdje valja spomenuti dodatne dijelove u titanij sivoj boji kao što su prednji dual-lip spojler i lukovi na bočnim stranama prednjeg branika, zatim crvene GT oznake, okrugle ispušne cijevi, veći difuzor i tamne LED stražnje svjetlosne sklopove. Audi na popisu dodatne opreme nudi okvir vjetrobranskog stakla od mat CFRP-a.

Audijevi inženjeri također su uspijeli skinuti par kilograma s tehničkih komponenti automobila, točnije kod prijenosa, kotača i kočnica. U unutrašnjosti samo školjkasta sportska sjedala s okvirom od GFRP-a donijela su uštedu od 31.5 kilograma.

U klasičnom Audijevskom stilu, R8 GT Spyder ima također ultra-laki meki krov koji je iznimno tih i potpuno prilagođen vožnji pri većim brzinama. Elektrohidraulika podiže krov za 19 sekundi čak i pri brzinama do 50 km/h.

Performanse koje nudi najnoviji i najjači model R8 obitelji izazivaju strahopoštovanje. Nakon uštimavanja elektroničke upravljačke jedinice, 5.2-litreni V10 agregat proizvodi u konačnici čak 540 Nm okretnog momenta pri 6.500 o/min, a maksimalna snaga doseže 560 KS.

R8 GT Spyder katapultira se od nule do stotke za samo 3.8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 317 km/h. U bilo kojoj situaciji, agregat novog Spydera impresionirati će svakoga svojim perfomansama a neće razočarati niti prepoznatljiv zvuk Audijevih 10 cilindara.

Audi R8 GT Spyder standardno dolazi opremljen s automatskim 6-stupanjskim R-Tronic mjenjačem s dva potpuno automatizirana načina rada. U dodatnom ručnom načinu rada, vozač može mijenjati brzine koristeći poluge na upravljaču ili ručicu mjenjača. Pri većim opterećenjima i višim okretajima, promjene brzina odvijaju se u jednoj desetinki sekunde. Launch control brine za dobar start i spriječava proklizavanje kotača.

Stalni quattro pogon na sva četiri kotača podosta je orijentiran ka stražnjim kotačima što se tiče raspodjele po osovinama. Ako situacija zahtjeva, sustav šalje dodatan okretni moment na prednju osovinu. U kombinaciji s diferencijalom s ograničenim proklizavanjem na stražnjoj osovini, dobivamo dodatnu trakciju, stabilnost i veću brzinu u zavojima.

Ovjes je također najbolji u ponudi, a automobil je bliže površini ceste za 10mm. R8 GT Sypder leži na 19-inčnim naplatcima s 235/35 gumama sprijeda i 295/30 gumama straga. Masivni, ultra-laki karbon-keramički kočioni diskovi zaustavljaju automobil bez ikakvih teškoća. ESP program stabilizacije može se podesiti na sportski način rada, a moguće ga je u potpunosti i isključiti.

Puno je pažnje pridodano detaljima u unutrašnjosti automobila što se očituje u materijalima i kvaliteti izrade. Interijer je crne boje a može se ukrasiti prošivima u titanij sivoj ili grimizno crvenoj boji. Presvlake od alcantara kože dolaze kao dio osnovne opreme a ista također prekriva sportski upravljač i okvir vjetrobranskog stakla.

Otvoreni dvosjed pruža dosta prostora, a u prednjem dijelu vozila ima dovoljno mjesta za 100 litara prtljage. U stražnjem dijelu kabine nalaze se tri pretinca za odlaganje manjih stvari. Audi također nudi i Nappa kožu. Brojni detalji poput bijelih mjerača i R8 GT logotipa stvaraju vrlo elegantan dojam.

Standardna oprema također uključuje i LED dnevna svjetla, stražnje svjetlosne sklopove u LED tehnologiji, automatsku klimu, navigaciju, alarm i sustav informiranja koji sadrži i mjerač prolazne brzine kruga.

Audi također kupcima nudi i sofisticirani audio sustav marke Bang & Olufsen i Bluetooth sučelje kao i mali mikrofon na sigurnosnom pojasu kako bi vozač nesmetano mogao telefonirati. R8 GT specifičan je i po sportskim školjkastim sjedalima čiji je okvir izrađen od kompozitnog materijala od kabrona, te po detaljima od mat CFRP-a i ušivenim modelskim oznakama na sjedalima.

Audi R8 GT Spyder u Njemačkoj će kupce oštetiti za 208.700 EUR (bez dodatne opreme). Procjena cijene u Hrvatskoj je oko 249.000 EUR. Za nas je ovo najbolji ultrasportski kabriolet. Konkurenti istih perfomansi su jednostavno skuplji ili teži za svakodnevno korištenje.

U nastavku pogledajte video klip: Audi R8 GT coupe (NYIAS 2011.) 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene