Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Ford Motor Company ovih je dana predstavio prototip poklopca motora od karbona koji bi trebao donijeti uštede u masi vozila i potrošnji goriva.


Neki dan pisali smo o kovanom magneziju kojeg usavršava GM. Sada nam Ford predstavlja svoje napore u izradi jeftinih ali ultra-čvrstih komponenti za nove automobile.

Vezani članci Slika nije dostupna Stiže brutalni Audi TT RS Plus Slika nije dostupna Audi R8 GT Spyder

Prototipni poklopac motora od karbonom ojačane plastike (CFRP) ugrađen na Ford Focus predstavljen je tijekom 'Composites Europe' specijaliziranog sajma u u Dusseldorfu. Predstavljanje prototipnog poklopca motora ukazuje na potencijalnu širu primjenu ovog izuzetno čvrstog materijala koji inače povezujemo sa sportskim automobilima limitiranih serija ili profesionalnim trkaćim automobilima.

Prototip poklopca motora od CFRP-a lakši je za preko 50 posto u odnosu na standardni poklopac od čelika. Spomenuti prototip rezultat je rada Fordovih inženjera na posebnom istraživačkom projektu koji je još uvijek u tijeku. Fordovi inženjeri tijekom rada na prototipu uspjeli su također i smanjiti vrijeme proizvodnje pojedinačne komponente od karbona što omogućava da se ista proizvodi mehanički na proizvodnoj traci. To je važan korak unaprijed prema široj primjeni ovog ultra-lakog materijala u Fordovim serijskim vozilima masovne proizvodnje.

''Nije nikakva tajna da smanjenje mase vozila donosi velike dobrobiti u pogledu potrošnje goriva, ali do sada nismo imali proces proizvodnje dijelova od karbona koji bi bio brz i cjenovno prihvatljiv i kojime bi mogli proizvoditi velike količine dijelova,'' kaže Inga Wehmeyer, inženjer za napredne materijale i proizvodne procese iz Fordovog europskog istraživačkog centra. ''Surađivanjem sa stručnjacima za razvoj novih materijala u sklopu projekta Hightech.NRW, Ford radi na razvijanju rješenja za financijski učinkovit proces masovne proizvodnje dijelova od karbonskih vlakana,'' dodaje Wehmeyer.

 

►►► (04.05.2011.)  Lexusov stroj za tkanje karbonskih vlakana

 

Uključenost Fordovog europskog istraživačkog centra u istraživački projekt Hightech.NRW uslijedila je kao nastavak suradnje Forda i Dow Automotive Systems-a, suradnje koja je započela početkom godine s ciljem istraživanja novih materijala i proizvodnih procesa.

Dow Automotive Systems i Ford usmjeriti će se na razvoj financijski prihvatljivog načina masovne proizvodnje komponenti od karbona što je od ključne važnosti za širu primjenu ovog izuzetno čvrstog i laganog materijala u proizvodnji Fordovih automobila, a posebice električnih i hibridnih modela.

Karbonska vlakna imaju vrlo visok omjer čvrstoće i mase. Karbon je pet puta čvršći od čelika i dva puta tvrđi uz trećinu mase. Napredni materijali poput karbona ključni su za Fordove planove da smanji ukupnu masu svojih vozila do 340 kg do kraja ovog desetljeća.

Prva testiranja pokazuju da komponente od CFRP-a poput prototipnog poklopca motora na Ford Focusu ispunjavaju visoke standarde vezano za tvrdoću, otpornost na udubljenja i ponašanje materijala vezano za upijanje i raspodjelu sila u slučaju sudara. Ove komponente također su pokazale vrlo dobre rezultate u zaštiti pješaka prilikom frontalnog naleta na pješake zahvaljujući inovativnoj konstrukciji sa specijalnom pjenom između dva sloja CFRP-a.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.