Pilot, kopilot i dviej stjuardese, s leta koji je doživio incident na nebu iznad Zuricha, stigli su u Zagreb gdje su se osvrnuli na odlično odrađen posao prizemljenja zrakoplova bez prednjih kotača.
'Tijekom slijetanja imali smo indikaciju da nam jedan od kotača nije izašao van, da se vrata nisu otvorila, odlučili smo prekinuti slijetanje iz sigurnosnih razloga, držali se procedure, kao što smo i obučeni za to. Ovaj dio kvarova koji se događaju, koji su uobičajeni odradili smo u simulatoru u 4. mjesecu. Napravili smo ono što radimo svaki dan, napravili sve procedure uz pomoć kontrole leta kojoj još jednom zahvaljujem jer su odlično odradili svoj dio posla', rekao je pilot Zvonko Šitum.
'Moram zahvaliti dragom Bogu koji mi je dao vještinu letenja, hrvatskoj državi koja mi je platila školovanje, obitelji koja mi je dala podrška i Croatiji Airlines koja mi je omogućila da budem kapetan takvog zrakoplova od 30 milijuna dolara i s ljudskim sudbinama u svojim rukama', dodao je kapetan Šitum.
Kopilota Ivana Ivankovića imali smo priliku čuti i na snimci razgovora s kontrolom leta, a ono što je svima zapelo za oko, možda bolje reći uho, jest njegova smirenost u dotičnoj situaciji. 'Sad mi je malo teže govoriti nego onda, napravili smo ono zašto i jesmo ovdje, odradili sve procedure onako kako je trebalo, mislim da smo izvukli maksimum i da je sve završilo prilično dobro', rekao je kopilot Ivanković i dodaje kako ga nije uhvatila panika. 'Znali smo da ćemo sletjeti, a kako će to izgledati... Ne mogu reći da smo bili u panici, suradnja u kokpitu je bila na nivou', dodaje Ivanković.
Školovani smo za takve situacije, nitko ni u jednom trenu nije bio ugrožen, radimo u firmi koja nam daje visoke sigurnosne standarde. Školski smo odradili svoj dio posla', kaže kapetan Šitum. Na pitanje je li ga bilo strah, imao je spreman odgovor. 'Nemate pravo reći da vas je strah, ako vas je strah nemate što raditi taj posao', kazao je kapetan.
Putnici su, kažu, bili prilično mirni, zadovoljni slijetanjem te su ima kasnije i oni čestitali na dobro odrađenom poslu. Kapetan Šitum ne smatra da je problem u tipu zrakoplova. 'To se može dogoditi bilo kojem avionu u bilo kojoj firmi pa tako i u CA, Dash nije nesiguran avion', poručio je Šitum.
>> POSLUŠAJTE: Ovako je zvučao razgovor kontrole leta i pilota Croatia Airlinesa
Podsjetimo, pilot Croatia Airlinesa Zvonko Šitum i kopilot Ivan Ivanković pokazali su iznimnu pribranost i spretnost, što otkriva i tonski zapis pilotova razgovora s kontrolom leta u Zurichu.
Na sve su to oni obučeni, a u posebnom simulatoru u kojem se nađu i u mnogo težim situacijama od ove, vježbaju tri puta godišnje.
Inače ovaj avion je i prilično skup, a s obzirom na broj kvarova teško da je isplativ bilo kojoj aviokompaniji, pa bi se uprava, poručuju sudski vještaci za nesreće, trebala zamisliti isplati li im se takav tip zrakoplova zadržati. Ovdje je, na svu sreću, ključnu ulogu odigrao pilot koji je bio iznimno priseban i spasio moguće puno gore posljedice.
Zbog učestalih problema, mnoge aviokompanije iz flote su taj tip aviona (Dash) u potpunosti izbacile. 'Ovaj tip zrakoplova, možemo reći da je poznat po takvim stvarima, a i inače postotak kvarova na tom zrakoplovu je značajno veći nego na usporednom tipu zrakoplova iste kategorije i broja putnika', kaže vještak za zrakoplovne nesreće Josip Milošević.
U Croatia Airlinesu demantiraju da su ga kupili po povoljnim uvjetima nakon što je u nekim zemljama taj zrakoplov imao zabranu letenja zbog sličnih problema.Tvrde, svi njihovi su na redovitom servisu.
Podsjetimo, sinoć u 20:20 sati pilot Zvonko Šitum i njegov kopilot Ivan Ivanković morali su prizemljiti zrakoplov Dash 8-Q400 kapaciteta 76 sjedala na trup jer se nisu spustili prednji kotači.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook