Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Rano za konačnu ocjenu

Prometni stručnjak analizira novi remetinečki rotor: "Promet će na njemu biti propusniji, no postoji problem"

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Rekonstruirani zagrebački rotor koji je u nedjelju ujutro pušten u promet analizirao je prometni stručnjak Marko Šoštarić.

Nakon 14 mjeseci rekonstrukcije u nedjelju ujutro u promet je pušten remetinečki rotor. S obzirom da je njime dnevno prošlo 100.000 automobila, glavna zadaća je bila veća propusnost prometa. 

Pročitajte i ovo Vozač proletio kroz rotor na križanju u Velikoj Gorici Snimila ga kamera VIDEO Punom brzinom preletio je preko rotora: Pokosio i znakove i uskrsne ukrase Gužve u Zagrebu - 4 "Nebriga gradske vlasti" "Ovo je za ostavke, čisti fušeraj!": Prometni stručnjak otkriva goleme greške zbog kojih je nastao kaos na Jadranskome mostu i kako se to moglo izbjeći

Zbog toga je ispod kružnog toka izgrađen tunel dug 280 metara koji će rasteretiti promet u smjeru istok-zapad, od Karlovca prema zapadu Zagreba i obratno. Manje vozila zato će voziti samim rotorom. 

Zagrepčane koji su njime već jutros prošli iznenadili su semafori. Iako je ovo vjerojatno prvi rotor u Hrvatskoj sa semaforima, u svijetu ima takvih rješenja. Objašnjava to prometni stručnjak Marko Šoštarić koji, priznaje, nije još prošao rotorom, ali na temelju onoga što je dosad vidio, misli da će semafori, u prvom redu, pomoći sigurnosti. 

"Prometne nesreće na rotoru bile su česte. Sa semaforima će dio vremena prednost imati vozila koja ulaze u rotor, a dio vremena vozila koja su već u rotoru", govori Šoštarić. 

Ipak, misli da je za konačnu ocjenu rotora vrijednog 331 milijun kuna još prerano. 

"To bi moglo biti dobro rješenje jer će se na tom mjestu zaista povećati protok prometa, no vjerojatno će se veće gužve sada stvarati na okolnim raskrižjima. Rotorom će se sada proći u kraćem vremenu, ali će se vozači kad prođu rotor i dalje morati zaustavljati na susjednim raskrižjima. Promet se uvijek treba gledati u cjelini, a ne samo njegove pojedinačne dijelove", smatra Šoštarić. 

Umjesto rotora, kaže, možda su se mogli napraviti novi mostovi preko Save, sa istočne ili zapadne strane Jaruna. 

"Oni bi omogućili da velik broj vozila uopće ne mora ići na rotor. Gradnja mosta je možda malo skuplja, ali dugoročna isplativija investicija jer osim boljeg rasterećenja prometa znači i kraći put za građane", zaključuje Šoštarić. 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene