Na obnovi rotora u Remetincu u najvećoj špici radilo je i do 350 ljudi dnevno, a utrošeno je 330 milijuna kuna. Cestovni dio u promet je pušten danas, dok će tramvajska pruga, pješačke i biciklističke staze te hortikulturno uređenje okoliša biti gotovi početkom svibnja.

Galerija


U nedjelju, 16. prosinca 2018. u 9 sati ujutro službeno je zatvoren remetinečki rotor. Jedan od najprometnijih kružnih tokova čekao je temeljitu rekonstrukciju.

Vezani članci Milan Bandić Milan Bandić opet se svađao s novinarkama: ''Zakaj ste nervozni? Vama nema pomoći'' Prometna gužva u Zagrebu Vozači, naoružajte se strpljenjem: Policija izdala upozorenje, u Zagrebu se očekuju zastoji

Bila je to noćna mora Zagrepčana koji su se pribojavali velikih gužvi jer je rotorom u prosjeku prolazilo i do 100.000 automobila dnevno. Međutim, vrlo brzo se pokazalo da razloga za brigu nema jer je promet privremenim cestama funkcionirao gotovo savršeno.

No 14 mjeseci poslije, rotor je pušten u promet. Barem onaj prvi dio. 

"To su cestovne prometnice na rekonstruiranom rotoru, izvedeni tunelski podvožnjaci i svi pristupni cestovni pravci iz Remetinečke ceste, Dubrovačke avenije, Jadranske avenije i Jadranskog mosta“, objasnili su u Gradu.

Prva vožnja

U nedjelju ujutro provezli smo se novim remetinečkim rotorom i odmah uočili što bi vozačima moglo predstavljati problem. To je prava šuma semafora, za koju stručnjaci smatraju da će pomoći onima koji su dosad imali problema s uključivanjem na rotor s tri prometne trake. 

Međutim, tim su semaforima ubili gotovo svaki smisao rotora koji je tako pretvoren u samo još jedno veliko raskrižje jer se ugušila sva protočnost koju rotori prirodno imaju. 

Ono što će, međutim, poboljšati protočnost onima koji su na putu, primjerice, prema ili iz Karlovca jest podvožnjak kroz koji promet sada teče bez zaustavljanja na rotoru.

Ostatak u svibnju

Dovršetak drugog dijela, tramvajske pruge, pješačke i biciklističke staze i okoliša, očekuje se početkom svibnja, a kako doznajemo, tada će biti i službeno otvaranje rotora.

Noćas se još uklanjala sva privremena signalizacija kojom se dosad regulirao promet da bi se oko šest sati pustile ceste u promet.

Zoran Poljak, glavni inženjer gradilišta za DNEVNIK.hr rekao je da je zadovoljan radovima. 

"Srećom, nije bilo većih problema, nesreća, urušavanja ili težih ozljeda", objasnio je Poljak. A na rekonstrukciji, kako bi se sve završilo na vrijeme, dnevno je znalo raditi i do 350 ljudi. Uglavnom se radilo u jednoj smjeni, no nekad su se morali odraditi i prekovremeni.

Na ulazu u rotor i na samom rotoru postavljeni su semafori, njih ukupno 8. Poljak smatra da će oni smanjiti broj prometnih nesreća. 

"Nisam prometni stručnjak, ali na rotoru gotovo da nije prošao dan da se ne dogodi neka nesreća. Vozači baš nisu znali pravila i nisu shvaćali tko ima prednost. Vjerujem da će semafori utjecati na to", smatra Poljak. 

Prije službenog otvaranja, od danas do svibnja, na rotoru će vrijediti ograničenje brzine od 40 kilometara na sat.

Tijekom radova, koji su izvođeni u dvije faze, nekoliko puta mijenjala se regulacija prometa obilaznim cestama i alternativnim pravcima, pa se ponekad stvarala gužva u okolnim kvartovima. ZET je preusmjerio čak 19 autobusnih linija koje inače prometuju rotorom. 

Ispod rotora, u smjeru istok-zapad napravljen je podvožnjak dug 280 metara koji bi trebao rasteretiti promet vozila. U samoj utrobi rotora nalazi se i prostorija s crpkama za vodu, za ispumpavanje podvožnjaka u slučaju poplave.

Veći dio financirala EU

Na rekonstrukciju raskrižja Jadranske i Dubrovačke avenije rotor Remetinec, kako se službeno zove, utrošeno je 331.651.787,38 kuna

"Dodijeljena bespovratna sredstava iznose 320.957.209,87 kuna od kojih se 272.813.628,39 kuna sufinancira iz Europskog fonda za regionalni razvoj, a 48.143.581,48 kuna iz Državnog proračuna Republike Hrvatske", stoji na stranicama Grada. 

Obnovljeni rotor dobit će i pripadajuće tri makete koje će biti postavljene na različitim lokacijama Gradske uprave, a koje Zagrepčane koštaju 227.500 kuna. Iz Grada objašnjavaju da su makete dio promidžbe koja je obavezna za projekte financirane iz EU-a.

Šampanjac će pričekati 

"Ovo je jedan od najzahtjevnijih projekata na kojima sam radio. Riječka zaobilaznica zbog urušavanja tla je bila zahtjevnija, ali ni ovo nije bilo lako", rekao nam je glavni inženjer Poljak. Na pitanje hoće li danas otvoriti šampanjac, kaže: "Pričekat ćemo potpuni dovršetak i službeno otvorenje."