Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Bez sluha u prometu

Evo zašto nikada ne biste smjeli voziti bicikl s MP3 playerom na ušima!

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Biciklisti, sami po sebi, izuzetno su ugroženi sudionici prometa. S MP3 playerom na ušima iz kojeg trešti glasna glazba postaju još ugroženiji i opasniji za sebe, ali i za druge.

Rubrike crne kronike dolaskom lijepog vremena često su pune vijesti o stradalim biciklistima, od kojih su neki na ušima tijekom vožnje imali MP3 player. U prometnoj vrevi, dovoljna je sekunda dekoncentracije da se uživanje pretvori u tragediju. Ugrožena skupina su i pješaci. Nedavno je u Zagrebu tramvaj usmrtio 49-godišnju ženu koja je prelazila preko tračnica slušajući glazbu s MP3 playera i vjerojatno nije čula dolazak grdosije.

Pročitajte i ovo Ilustracija Očevid u tijeku Biciklist ozlijeđen u prometnoj nesreći u Požegi, pružena mu je liječnička pomoć Slika nije dostupna Pa kako je to napravio?! VIDEO 'Umirali' od smijeha - Ovo je novi hit na internetu!

Da tako mala stvarčica može biti toliko opasna, još uvijek nisu svjesni mnogi koji se kroz gradsku gužvu probijaju na dva kotača, nesvjesni koliko taktovi glazbe umanjuju njihovu koncentraciju i 'kradu' osjetilo sluha angažmanu u prometu.

Utjecaj na sustav za ravnotežu

Petar Drviš, dr. med., specijalist otorinolaringolog kaže kako u percepciji prostora oko nas ravnopravno sudjeluju osjetilo za ravnotežu, vid, sluh i dodir. 'Dakle ako eliminiramo jedan od 'inputa', svakako se smanjuje percepcija prostora, a također može utjecati na sustav za ravnotežu', kaže i upozorava na važnost osjetila sluha u prometu.

Dodaje kako ni ne treba napominjati da slušanjem MP3 playera dok vozimo smanjujemo važne informacije oko nas koje nas upozoravaju na opasnost kao npr. nailazak automobila iza nas koji nam nije u vidnom polju, automobilsku sirenu kao znak upozorenja i slično.

Darinka Jug iz udruge Moj bicikl kaže kako vožnja biciklom kroz grad zahtijeva od biciklista daleko veću percepciju okoline i zbivanja u njoj nego kod ostalih sudionika u prometu.

'Naime, vozač bicikla ne može računati na to da će ga ostali sudionici čuti ili vidjeti, pritom mislimo prvenstveno na vozače motornih vozila, i mora biti apsolutno siguran prilikom radnji kao što su mijenjanje smjera, prelaska raskrižja, da su ga ostali vozači vidjeli i shvatili njegovu namjeru', pojasnila je Darinka Jug.

Na izuzetnu opasnost vožnje bicikla s MP3 player, upravo stoga što su biciklisti izuzetni tihi u prometu, upozorava i prometni stručnjak Željko Marušić. 'Dvije su stvari najbitnije, da vas drugi čuju, i da vi čujete druge', kaže.

'Mora biti svjestan što se događa'

Kako su biciklisti nečujni, pa samim tim, ako još i oni ništa ne čuju, situacija postaje itekako ozbiljna i opasna. 'Glazba dekoncentrira bicikliste i više nisu toliko usredotočeni na svoju vožnju, ali i na ostale sudionike prometa', kaže.

'Dvije su stvari najbitnije, da vas drugi čuju, i da vi čujete druge', kaže Željko Marušić Sa slušalicama u ušima niti u gradovima gdje je u potpunosti riješena prometna infrastruktura nije sigurno voziti bicikl.

'Biciklist mora biti svjestan i što se iza njega dešava, a tu mu jedinu informaciju daje zvuk. U buci u kojoj svakodnevno živimo i na koju smo navikli ipak će nas specifični zvukovi upozoriti na dešavanje iza nas i moći ćemo pravovremeno reagirati, stati, maknuti se, promijeniti smjer, kako bismo izbjegli neželjene posljedice', kaže Darinka Jug.

Dodaje da je i sve više biciklista na našim cestama i nogostupima, pa se često događa da jedan biciklist pretiče drugog i da prvi, ukoliko ga ne čuje, često bude iznenađen što može dovesti do zbunjenosti i nespretnog reagiranja.

'Bicikliste treba educirati'

Prometni stručnjak Željko Marušić upozorava kako su i pješaci s MP3 playerom u ušima znatno ugroženiji sudionici prometa. Uz glazbu, istu vrstu dekoncentracije donosi i mobilni telefon. 'Ako pješaci na nogostupu na ušima imaju MP3 player, neće čuti da im netko trubi i neće uspjeti reagirati', objašnjava Marušić.

Kaže kako bi vožnju bicikla s MP3 playerom  trebalo sankcionirati, no, ublažio je mjere pa rekao kako bi prvo  bicikliste trebalo educirati o svim opasnostima koje takvo ponašanje donosi. 'Kod nas treba sustavno riješit pitanje prometa na način da su svi sudionici jednako tretirani,. znači i vozači i biciklisti i pješaci', tvrdi Marušić.

'Vožnja biciklom kroz grad može biti užitak, ako znate osnovna pravila, i naravno, ako ih se svi pridržavaju', zaključila je Darinka Jug iz udruge Moj bicikl. Za kraj citirala je francuskog sociologa iz knjižice 'Pohvala biciklu'.

'Vožnja bicikla daje opipljivu dimenziju snu o utopijskom gradu gdje bi užitak življenja bio prioritet svakoga i osiguravao poštovanje svih građana' 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene