Nova cijev tunela Učka duga 5630 metara je gotova. Za njezino otvaranje u petak sve je spremno. Prije točno godinu dana Istra i Kvarner su spojeni.
Slijedilo je opremanje cijevi i sada napokon može u promet. Građanima kojima je život s obje strane Učke ona je spas.
"Puno nam znači druga cijev tunela za brži protok vozila. Ljetne gužve će se smanjiti, puno ćemo brže doći do Rijeke nego do Pule, to za hitne službe i sve puno znači", sretan je Vlado iz Buzeta.
"Buzet je jak po industriji, pa da se iskoristi. Dosta je stagnirao posljednjih nekoliko godina što se tiče svega toga, pa će se možda sad nešto popraviti!" nada se Marin.
Do kraja rujna vozit će se po obje cijevi, a onda se stari tunel zatvara i ide u rekonstrukciju. Radovi bi trebali trajati do svibnja iduće godine. Gradit će se tri nova poprečna tunela. Tako će se podići sigurnost putovanja. Dosad je tunel bio među najnesigurnijima. Svojedobno ga je Njemački ADAC proglasio drugim najlošijim u Europi.
Istarski ipsilon jedna je od najvažnijih prometnica hrvatskog gospodarstva i turizma. Ljeti njime na dan prođe oko 20 tisuća vozila.
"Rasteretit će kompletan promet prema Učki i sve, stara cesta puna je turista, odlično!" smatra Valter.
"Bilo je čekanja jer je bio zatvoren tunel jedno vrijeme dok bi nešto radili, po 10, 15, 20 minuta, puno je sputavalo. Sada, ako će biti pun profil u oba otvoren, bit će genijalno!" veseli se i Ognjen.
Prometni preporod tog dijela Lijepe Naše zaokružit će cesta od tunela Učka do Matulja. Deset kilometara duga dionica zahtjevne autoceste gradi se bez prestanka cijelo ljeto unatoč visokim temperaturama i izrazito gustom prometu. Obrisi nove autoceste iz dana u dan sve su vidljiviji.
Gradi se i na mostu Mirna te vijaduktu Limska draga. Svi radovi trebali bi biti gotovi za tri godine. Tada će se od Zagreba do Pule punim profilom autoceste stizati za dva i pol sata.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novaplus.hr.