"Podatak da čak 90 posto građana nije napravilo baš ništa kad je naišlo na lažno sniženje, pokazuje dane znamo što učiniti", rekla je reporterka Dnevnika Nove TV Srna Bijuk, a što napraviti u tom slučaju otkrila je Ana Knežević iz Udruge za zaštitu potrošača.
"Ako vidimo lažno sniženje to treba prijaviti Državnom inspektoratu koji provodi nadzor i on može kazniti trgovca, ako se doista ispostavi da je sniženje lažno. To može javiti našoj udruzi, ali građani to osobno trebaju javiti i Državnom inspektoratu. Pozivamo građane da obavezno to prijavljuju da bi se ta loša praksa spriječila", poručila je Knežević.
I tijekom akcije trgovci trebaju istaknuti najnižu cijenu u posljednjih 30 dana.
"To je po zakonu i to je orijentacija potrošaču da može usporediti radi li se uistinu o značajnom sniženju. No, savjetovala bih kupcima da prije nego što se odluče kupiti nešto na sniženju i sami prije toga prošeću, zabilježe cijenu i kada bude sniženje onda provjere. Ako je doista sniženje, neka tek onda kupe", savjetovala je Knežević.
Naglasila je da su kazne dosta visoke za trgovce - do 26.000 eura.
Na upit jesu li u Hrvatskoj napokon stigla i prava sniženja kao i u drugim zemlja, naglasila je da se polako ide u tome smjeru, ali je i dalje još daleko od toga.
"I dalje ima obmanjućeg snižavanja, na izlogu piše do 70 posto, a kada kupac uđe unutra, samo je mali dio toga toliko snižen i većinom je riječ o proizvodima kojih se trgovac pokušava riješiti sa zaliha", naglasila je Knežević.
Državni inspektorat bio je u 194 nadzora u prva dva mjeseca u kojima je utvrđeno ukupno 34 prekršaja. polovica građana misli da su prepušteni na milost i nemilost trgovaca, a to i nije baš tako. Kupci imaju svoja prava sami ih treba znati.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.