Svako umanjene cijene proizvoda od one cijene koju proizvod ima kada je u redovnoj prodaji, prema Zakonu u o zaštiti potrošača spada u kategoriju posebnih oblika prodaje.
To su: akcijska prodaja, rasprodaja, sezonsko sniženje, prodaja robe s greškom i prodaja robe kojoj istječe rok uporabe. Što točno znači svaka od njih, koja su pravila i koje su razlike, pročitajte u nastavku.
Akcijska prodaja
Akcijska prodaja je prodaja određenih proizvoda po cijeni koja je niža od cijene tog proizvoda u redovnoj prodaji.
Rasprodaja
Rasprodaja je prodaja proizvoda po nižoj cijeni u slučaju:
- prestanka poslovanja trgovca
- prestanka poslovanja u dosadašnjim poslovnim prostorijama
- prestanka prodaje određenog proizvoda
- kada je poslovanje trgovca ozbiljno ugroženo
- obavljanja složenijih građevinskih radova unutar poslovnih prostorija ili na njima.
Sezonsko sniženje
Sezonsko sniženje je prodaja proizvoda po sniženoj cijeni nakon proteka sezone. Točno su određeni datumi sezonskog sniženja, odvijaju se dva puta godišnje i mogu trajati najdulje 60 dana.
- Zimsko sezonsko sniženje započinje od 27. prosinca.
- Ljetno sezonsko sniženje započinje od 1. srpnja.
Roba s greškom
Ako trgovac prodaje robu koja ima grešku, mora jasno, vidljivo i čitljivo označiti da je riječ o prodaji robe s greškom te upoznati potrošača u čemu se sastoji greška na robi.
Roba kojoj istječe rok uporabe
Roba koja se prodaje po nižoj cijeni od redovne jer joj istječe rok uporabe mora imati dodatno jasno, vidljivo i čitljivo istaknut krajnji rok uporabe.
Tijekom trajanja bilo kojeg od ovih posebnih oblika prodaje, trgovac je dužan istaknuti i redovnu cijenu proizvoda kao i najnižu cijenu proizvoda u zadnjih 30 dana.