NOVI NAPAD TAKSISTA

Klasične sačekuše: Deset vozača Ubera napadnuto u Zadru u proteklih tjedan dana

Slika nije dostupna
Raste broj napada na vozače Ubera, a najviše ih se događa u Zadru gdje je u posljednjih sedam dana pretučeno deset njihovih vozača. Vozači su pretučeni u klasičnim sačekušama, a napadači su gotovo u pravilu taksisti.

U proteklih sedam dana napadnuto je deset vozača Ubera u Zadru, od čega su dvojici vozača ozljede sanirane u bolnici. Napadači su gotovo u pravilu – taksisti. U ta dva slučaja riječ je bila o teškim tjelesnim ozljedama, neslužbeno doznaje DNEVNIK.hr.

Posljednji napad dogodio se u utorak navečer na zadarskom autobusnom kolodvoru. Kao i u prethodnim slučajevima, i ovdje se radilo o klasičnoj sačekuši taksista: zatražili su od Ubera vožnju, a kada je vozač stigao na kolodvor po mušteriju, nekolicina ga je napala i pretukla. Vozač se uspio spasiti bijegom, no iako vozači Ubera imaju naputak da svaki napad prijave policiji, ovaj vozač, čini se, to još nije učinio. 

"U posljednje vrijeme bilježimo sve više napada na naše vozače u svim gradovima, ali situacija je najgora u Zadru. Možemo potvrditi da je u posljednjih desetak dana velik broj naših vozača napadnut upravo u Zadru. Još uvijek provjeravamo sve činjenice, ali ovaj posljednji vozač tvrdi da napad nije prijavio policiji. No, pričali smo s drugim vozačima koji su podnijeli prijave i znaju tko su napadači", rekao nam je Matija Mesić, glasnogovornik Ubera.

Kako se Uber može naručiti isključivo putem njihove aplikacije, a da bi se korisnik registrirao na aplikaciji u nju mora unijeti broj svoje kreditne kartice, vrlo je jednostavno doznati identitet osobe koja je naručila vožnju. No, problem je u dokazivanju da je upravo ta osoba napala vozača. 

Pojačati prisutnost policije

"Problem je što su te sačekuše često pripremljene tako da našeg vozača ne napada vozač taksija koji je naručio vožnju, nego njegovi kolege koji čekaju sa strane", kaže Mesić, dodajući da se većina napada u Zadru događa na autobusnom kolodvoru i u trajektnoj luci

"Mi sve te ljude za koje imamo sumnje da su sudjelovali u napadima po potrebi možemo isključiti iz naše aplikacije, ali bit je da nadležna tijela poduzmu nešto po tom pitanju. Kako je većina naših vozača napadnuta na kolodvoru i trajektnoj luci, trebalo bi bar za početak pojačati prisutnost policije", kaže Mesić. 

Unatoč sve češćim napadima, Mesić tvrdi da ih niti jedan vozač nije napustio. "Vozači nam ne odlaze, a iz dana u dan se povećava broj korisnika. Naravno da je većinu vozača strah, ali nemaju namjeru otići jer im je u većini slučajeva ovo jedini izvor prihoda", kaže Mesić.

Predrag Šimunov, glavni sindikalni povjerenik Samostalne taksi-službe za Zadarsku županiju, rekao je za Slobodnu Dalmaciju da nema saznanja o napadima na vozače Ubera, ali da smatra da su incidenti samo rezultat sveopćeg kaosa koji se donekle kontrolira do turističke sezone. 

"Sve je to rezultat nerada Inspektorata rada i Porezne uprave. Da oni rade svoj posao kako treba, ne bi bilo ilegalnih prijevoznika taksija na cestama. Mi sada plaćamo osam tisuća kuna za dozvole, a Uber vozi nelegalno, što je potvrdio i ministar Butković", rekao je Šimunov za Slobodnu Dalmaciju

Kako od nadležnih institucija pomoć ne stiže, u Uberu su nam potvrdili da su njihovi vozači između sebe organizirali grupe potpore koje priskaču u pomoć napadnutom kolegi.

Vozači klasičnih taksija negoduju zbog dolaska Ubera koji im je, tvrde, nelojalna konkurencija. Napadi na Uberove vozače uslijedili su odmah nakon njihova dolaska na hrvatsko tržište, no u posljednje su vrijeme znatno češći.

Napadi počeli odmah nakon dolaska Ubera

Jedan od najbrutalnijih napada dogodio se u rujnu 2016. godine kada su taksisti jednog od Uberovih vozača pretukli palicama, razrezali gume na automobilu koji su potom i zapalili "bengalkom". Policija je tada uhitila četvoricu napadača

Prije točno tjedan dana u Zagrebu je održan i veliki prosvjed taksista iz cijele Hrvatske tijekom kojeg su automobilima blokirali dijelove Vukovarske ulice. U prosvjedu je sudjelovao velik broj taksista iz Dalmacije koji su namjeravali tako izvršiti pritisak na Vladu na kojoj je trebala biti rasprava o Uberu. Kako njihov prosvjed nije bio prijavljen vozačima taksija koji su bili parkirani na Vukovarskoj, mogli bi uskoro dobiti kazne, doduše simbolične, od 300 kuna. 

Francuski model

Hrvatski taksisti očito su se protiv Ubera odlučili boriti "francuskim modelom", odnosno žestokim prosvjedima kombiniranim s napadima na vozače Ubera. U Francuskoj su u lipnju 2015. prosvjedom paralizirali veliki broj francuskih gradova, a pratio ih je i val napada na Uberove vozače. Kritikama na račun Ubera pridružio se i tadašnji predsjednik Francois Hollande koji je izjavljivao da Uber u Francuskoj posluje nelegalno. Velika pobuna taksista u konačnici je rezultirala zabranom Ubera u Francuskoj.