Istraživanje je provedeno osamnaestu godinu zaredom, a ovaj je put tijekom kraja 2021. i početka 2022. godine odrađeno na uzorku od više od 24 tisuće ispitanika. Temelji se isključivo na percepciji ispitanika o samim tvrtkama, a cilj mu je bio saznati koji su, i zbog čega, poslodavci na hrvatskom tržištu rada najatraktivniji općoj javnosti.
Od ispitanika se tražilo da imenuju poslodavca "prvog", "drugog" i "trećeg" izbora, pri čemu su "prvi" dobili tri, "drugi" dva, a "treći" jedan bod, na temelju čega se izračunavao ukupan poredak.
Tako je dm-drogerie markt osvojio 19,08 posto bodova, Lidl Hrvatska 5,57 posto bodova, a Rimac Grupa 4,44 posto bodova.
"Domaća tvrtka (konačno) ušla među top tri najpoželjnija poslodavca u Hrvatskoj", komentar je portala MojPosao na plasman Rimac Grupe.
Najvažnija sigurnost radnog mjesta
Za razliku od prijašnjih godina kada su harmonični odnosi na radnom mjestu bili najvažniji faktor prilikom vrednovanja stupnja atraktivnosti određenog poslodavca, zadnje dvije godine najviše je "presudnih" glasova, 43 posto, dobila sigurnost radnog mjesta. Harmonični odnosi na radnom mjestu su presudan razlog atraktivnosti za 40 posto ispitanika, dok se na trećem mjestu, s 37 posto glasova nalazi socijalna odgovornost poslodavca.
Visina plaće i ostale materijalne beneficije presudan su faktor atraktivnosti pak za 35 posto ispitanika, što je nešto više nego prošle godine, pokazalo je istraživanje.
Ispitanicima kojima je dm-drogerie markt poslodavac prvog izbora, presudna je sigurnost radnog mjesta, ali su podjednako važni i visina plaće, harmonični odnosi na radnom mjestu te socijalna odgovornost poslodavca. Lidl je poželjan poslodavac prvenstveno zbog sigurnosti radnog mjesta, a Rimac najviše zbog harmoničnih odnosa na radnom mjestu, navodi se.
dm-drogerie-markt poslodavac prvog izbora za ispitanike iz svih regija
Tvrtka dm-drogerie markt najatraktivnija je i muškarcima i ženama, no ženama više nego muškarcima. Ista je tvrtka i najpoželjniji poslodavac svim ispitanicima bez obzira na stupanj obrazovanja, no najviše bodova ima među onima sa srednjom stručnom spremom.
Bez obzira na radni status, dm-drogerie markt je poslodavac prvog izbora za sve skupine ispitanika, iako je nešto manje atraktivan ispitanicima koji se još školuju.
Također, dm-drogerie-markt je poslodavac prvog izbora za ispitanike iz svih hrvatskih regija.
Istraživanje je između ostalog pokazalo i da gotovo polovica zaposlenih ispitanika često razmišlja o promjeni poslodavca, trećina ih razmišlja ponekad, a petina o tome uopće ne razmišlja.