Nakon 10 godina

HC odabrao: Kinezi će graditi Pelješki most, evo o kakvoj je tvrtki riječ

1/4 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
Zajednica ponuditelja predvođena kineskom tvrtkom China Bridge and Road Corporation odabrana je za izvođača radova izgradnje Pelješkog mosta.

Hrvatske ceste priopćile su da je izvođač radova za izgradnju Pelješkog mosta odabran, a riječ je o zajednici ponuditelja, predvođenih kineskom tvrtkom China Bridge and Road Corporation.

"Hrvatske ceste d.o.o. danas su donijele Odluku o odabiru izvođača radova na izgradnji mosta Pelješac s pristupnim cestama.

Plenković: Nije bilo nikakvog pritiska zbog odabira kineskog konzorcija za gradnju Pelješkog mosta

Oleg Butković: ''Pelješki most ide dalje''

Od pristigle tri ponude, odabrana je za sklapanje ugovora o javnoj nabavi ona od Zajednice ponuditelja: China Road and Bridge Corporation, CCCC Highway Consultants Co. Ltd., CCCC Second Highway Engineering Co. Ltd. i CCCC Second Harbour Engineering Co. Ltd., s cijenom ponude u iznosu od 2.081.608.270,72 kn ( bez PDV-a) te rokom dovršetka radova od 36 mjeseci.

Ista ponuda je ocjenjena prema kriterijima kao ekonomski najpovoljnija ponuda. Rok mirovanja iznosi 15 dana.

Odluka o odabiru s današnjim datumom objavljena je i na službenim stranicama Hrvatskih cesta d.o.o. i u elektroničkom oglasniku javne nabave", stoji u priopćenju HC-a.

Kinezi su posao dobili ispred austrijskog Strabaga i zajednice ponuđača koju čine jedna talijanska i turska tvrtka. Kineska je ponuda najpovoljnija i iznosi 2,08 milijardi kuna. Naravno, ostaje vidjeti i kako će proći rokovi žalbe na koju sudionici natječaja imaju pravo.

China Road and Bridge Corporation podružnica je kineske državne tvrtke China Communications Construction Company (CCCC). Njihova primarna djelatnost uključuje izgradnju autocesta, mostova, luka, tunela, sustava odvodnje i drugih civilnih građevina. Tvrtka se isto tako bavi i proizvodnjom te prodajom cestovnih strojeva.

Most Shanghai Yangtze River (Foto: Wikipedia) Foto:Wikipedia

Ukupna vrijednost tvrtke iznosi 665.483.000 dolara.

U njihove najveće građevinske projekte spadaju mostovi Donghai, Hangzhou Bay, Shanghai Yangtze River i Jintang.

No brojni građani juga Hrvatske nestrpljivi su i nepovjerljivi, a o Pelješkom mostu sad se već priča kao o svojevrsnoj legendi, o kojoj svi pričaju ali stvarnog objekta nema nigdje na vidiku.

Pelješki most (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Foto:DNEVNIK.hr

Životno djelo

Marjan Pipenbaher, glavni i odgovorni projektant Pelješkog mosta u Hrvatskoj je krajem studenoga 2017. godine javno prezentirao kako je projektantski nastao Pelješki most. "Ovo je moje životno djelo", rekao je tad Pipenbaher.

Europski je novac osiguran, 357 milijuna eura čeka i most mora biti dovršen do 2023. godine, no susjedna Bosna i Hercegovina zbog projekta se žalila Komisiji, a oni su tražili očitovanje resornog ministarstva.

"Predsjednik Vlade je uputio i gospodinu Junckeru i povjerenici cjelovito obrazloženje shodno navodima koji su stigli iz BIH i mislim da tu praktički nemamo nikakvih otvorenih pitanja", rekla je ministrica regionalnog razvoja i fondova Europske unije Gabrijela Žalac isto tako u studenom 2017. godine.

Najvažniji projekt Plenkovićeve Vlade u 2018. godini

Resorni ministar pak uvjerava i ponavlja kako projekt Pelješkog mosta ide dalje i da odustajanja nema.

Ministar prometa Oleg Butković poručio je kako je izgradnja Pelješkog mosta najvažniji projekt u cestogradnji u 2018. godini. "To je najveći projekt ove Vlade da definitivno u to krenemo i tu nema više povratka i bilo kakve destabilizirajuće izjave, tu nema više zaustavljanja i mi nastavljamo dalje, činjenica je da većina sredstava iz ovog operativnog programa su usmjerena ka Pelješkom mostu", rekao je ministar Butković.

Legenda o Pelješkom mostu (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Foto:DNEVNIK.hr

Problemi s BiH

Predsjednik Glavnog odbora SDA-a Halid Genjac kazao kako je u studenom da jednoglasno usvojen zaključak tog tijela, po kojem je "neprihvatljivo graditi Pelješki most" na štetu teritorijalnog intergriteta i suverenita BiH".

"Prije gradnje mora se ratificirati ugovor o granici BiH i Hrvatske koji je potpisan 1999. godine, pri čemu most ne smije dovoditi u pitanje pravo BiH na pristup otvorenome moru. To nije neškodljivi pristup, nego apsolutna sloboda kretanja i komunikacije", kazao je tada Genjac.

Ranije, u listopadu, član Predsjedništva Bosne i Hercegovine Bakir Izetbegović izjavio je kako je opravdano zauzeo "tvrđe" stajalište u odnosu na gradnju Pelješkog mosta, ističući kako vjeruje da će takav pristup dati rezultat u konačnoj zaštiti onoga što on smatra državnim interesom BiH.

"Bilo bi dobro da izgradnja završi prije 2023."

Hrvatska predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović isto je tako uvjerena da gradnja Pelješkog mosta uskoro počinje. Rekla je to medijima krajem listopada, tijekom posjeta Stonu i sastanka s resornim ministrom Butkovićem.

"Razgovarali smo o dinamici procesa s ciljem da cijeli projekt bude gotov između 2021. i 2023. godine. Za povlačenje sredstava iz EU-a bilo bi dobro da to završi i prije", istaknula je Predsjednica.

"Možemo uskoro očekivati početak izgradnje Pelješkog mosta", poručila je tada Grabar-Kitarović.

Pelješki most u prostorni plan Dubrovačko-neretvanske županije ušao je prije 17 godina. Odgode početka gradnje traju otad, a trenutno se javnost uvjerava da je za početak izgradnje najizgledniji termin početak 2018. godine.

Izgradnja mosta počela je 2007., ali je zbog svjetske krize 17. svibnja 2012. prekinuta odlukom Vlade.

Raspon mosta iznosi 2404 metara, i to je drugi raspon u Europi po dužini za ovješene mostove, visina mu je 55 metara, a širina 21 metar. Uvjeti temeljenja izrazito su loši, a lokacija mosta podložna je djelovanju jakih vjetrova i nalazi se u zoni velike seizmičke aktivnosti. Sve su to izazovi koje se u projektnoj fazi moralo uzeti u obzir i s kojima će se izvođač morati nositi u fazi izgradnje mosta.