Projektant Pelješkog mosta Marjan Pipenbaher (Foto: Igor Soban/PIXSELL)
Projektant Pelješkog mosta Marjan Pipenbaher (Foto: Igor Soban/PIXSELL) Foto: Igor Soban/PIXSELL

Sljedeći tjedan vjerojatno će biti poznat izvođač radova na Pelješkom mostu. Glavni favorit je dao ponudu od 2,08 milijardi kuna, doznaje Jutarnji.


Završena je evaluacija triju ponuda koje su pristigle u Hrvatske ceste, a prema dostupnim informacijama, izbor bi mogao pasti na kineski državni konzorcij China Road and Bridge Corporation u kojem su CCCC Highway Consultants, CCCC Second Highway Engineering i CCCC Second Harbour Engineering koji je predao najjeftiniju ponudu – 2,08 milijardi kuna bez PDV-a.

Vezani članci Gradilište Pelješkog mosta - 2 Priča duga više od 20 godina: Pogledajte kako izgleda Pelješki most godinu dana od početka izgradnje Hrana na adventu (Foto: Dnevnik.hr) Adventsko ludilo zavladalo Hrvatskom: Gdje su blagdanske poslastice najjeftinije, a gdje najskuplje?

Marjan Pipenbaher, glavni i odgovorni projektant Pelješkog mosta će prvi put u Hrvatskoj javno prezentirati kako je projektantski nastao Pelješki most. Prezentaciju pod nazivom “Pelješki most - inženjersko remek-djelo” održat će 30. studenoga.

Ovo je moje životno djelo. Treće životno djelo… Vijadukt Črni kal, objekti u Izraelu i sad Pelješki most”, rekoa je Pipenbaher.

Jutarnji je list je predstavio dijelove prezentacije u kojoj se prvi put javno objavljuje kako će biti građen most, koji su vremenski termini gradnje i ostalo.

Pipenbaher naglašava kako su u projektiranju mosta imali nekoliko ograničavajućih okolnosti: vjetar, činjenicu da je cijelo područje Malostonskog zaljeva pod okriljem Nature 2000 te financijski okvir.

Moguća iznenađenja, ali...

Osim toga, željeli su naglasak staviti na korozivnu zaštitu. Tu je i vrlo zahtjevno temeljenje koje predstavlja dosta velik trošak u ukupnoj cijeni mosta. Kod drugih mostova cijena temeljenja iznosi 25 posto, a kod Pelješkog gotovo 40 posto. Kako bi osigurali trajnost mosta, nisu ugrađivani prigušivači i ležajevi. Temeljenje će se izvesti zabijanjem čeličnih pilona, promjera dva i dužine od 60 do 120 metara. Ukupna širina mosta iznosi 22,5 metara. Prometnu plohu na mostu čine dva kolnika širine po 7,8 metara. Vozna traka širine je 3,5 metara, a zaustavna 2,5 metara. Za zaštitu od udara vjetra bit će postavljena ograda visine 3,2 metra.

Na pitanje treba li napraviti još neka ispitivanja tla ispod morske površine i jesu li moguća neka iznenađenja odgovara: ''Može biti iznenađenja, ali ne nekih velikih. To mogu biti nijanse. Nema mijenjanja broja pilona ili načina temeljenja. Neki piloni mogu se skratiti ili produžiti, i to je sve. Što se tiče tehnologije zabijanja, sve je to u tehnološkom smislu isprobano. Zabijeni piloni su dužine od 38 do 124 metra. Za postavljanje jednog pilona bit će potrebno četiri do pet dana. Prvi dio pilona, ukupne dužine veće od 90 metara, bit će dugačak oko 70 metara i zabijat će se vibracijskim nabijačem. Potom slijedi varenje drugog segmenta, što će trajati dva do tri dana. Poslije zavarivanja drugog segmenta slijedi zabijanje čekićem do čvrste stijene. Piloni su čelične cijevi promjera dva metra i stijenke debljine 40 milimetara. Sve smo to proračunali. Izrađeno je više od 600 stranica naputka kako osigurati kvalitetu, kako napraviti pilone, kako hidroizolaciju, antikorozivnu zaštitu...