Svemirski spektakl

FOTO Predivan kraj jedne zvijezde

Zvijezde žive jako dugo, ponekad i milijardama godina, ali kad im jednom dođe kraj, dobar dio njih ode na spektakularan način.

Zvijezda udaljena 4.200 svjetlosnih godina od Zemlje unutar planetarne maglice NGC 2392, ili Eskimo maglice, nalazi se u posljednjoj fazi svojeg dugog života i po tome kakav će joj biti kraj, ne predstavlja iznimku - otići će uz spektalaran show.

>> VIDEO Još jedno veliko otkriće NASA-e

NASA je prošlog tjedna objavila objavila kompozitnu fotografiju početka smrti zvijezde unutar navedene maglice. Svemirski opservatorij Chandra X-ray prikazuje plin topline milijun stupnjeva blizu središta maglice, dok podaci s teleskopa Hubble pokazuju zeleno-plavo-crvenu masu koju je zvijezda izbacila oko sebe. Svije fotografije zajedno čine fotografiju koju prenosimo.

Jezgru zvijezde u pitanju činio je vodik, no on je u potpunosti potrošen, pa se maglica širi i otpušta svoje vanjske slojeve. kad se otpuste vanjski slojevi, maglica će postati bijeli patuljak - sabijeni ostatak zvijezdine jezgre.

Većina zvijezdi s manjom masom slijede ovakav životni ciklus, ali neke masivnije zvijezde jednostavno eksplodiraju u događaju kojeg zovemo još i supernova.