Asteroid iznad Čeljabniska

Sve se dogodilo prije 10 MILIJUNA godina...

Asteroid koji je u veljači 2013. eksplodirao iznad Čeljabinska u Rusiji snagom 30 puta jačom od atomske bombe, usmjeren je prema Zemlji zbog sudara s drugim asteroidom u svemiru.

Istraživanja dvaju sveučilišta, Tohoku u Japanu te Novosibirska u Rusiji, sugeriraju da je asteroid koji je eksplodirao iznad Čeljabinska vjerojatno samo dio većeg asteroida, koji se odvojio pri sudaru s drugim asteroidom pri brzini od 4.500 kilometara na sat duboko u svemiru i prije čak 10 milijuna godina, prenosi Independent.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Jubilarno otkriće Evo zašto NASA otkriće ovog asteroida smatra velikim dostignućem Slika nije dostupna Radarska snimka VIDEO Što je to NASA uočila pored velikog asteroida koji prolazi pored nas?

Studija navedena dva sveučilišta objavljena je u znanstvenom časopisu Scientific Reports.

KOJA GRDOSIJA: Težio je 12.000 tona, kretao se brzinom od 18,6 km/s

Podsjetimo, asteroid iznad Čeljabinska najveća je ikad zabilježena eksplozija, otkako se bilježe takvi podaci te je eksplozija bila čak 30 puta jača od one atomske bombe u Hirošimi.

Takozvani "smoking gun" za japanske i ruske znanstvenike, da je riječ o samo komadu većeg asteroida koji je nastao nakon velikog sudara u svemiru, je mineral žadit, koji se nalazi u asteroidima koji prolaze kroz ekstremne tlakove i temperature. Žadit su otkrili analizirajući ostatke asteroida iznad Čeljabinska koji su pali na tlo.