Jubilarno otkriće

Evo zašto NASA otkriće ovog asteroida smatra velikim dostignućem

Američka svemirska agencija pohvalila se da je prije nekoliko dana uz pomoć svog teleskopa na Havajima otkriven asteroid '2013 MZ5', čime se lista svemirskih tijela koja prolaze u relativnoj blizini Zemlje zaokružila na brojci od 10.000.

NASA je objavila kako se na spisku asteroida i kometa čija putanja prolazi u relativnoj blizini Zemlje sada nalazi točno 10.000 svemirskih tijela.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna ISTRAŽIVANJE DUBINA Hoćemo li konačno saznati kako je došlo do izumiranja dinosaura? Slika nije dostupna U obliku lubanje Zemlju VEČERAS čeka jezovit bliski susret s mrtvim kometom - Važno je da znate jednu stvar

Jubilarni desettisućiti asteroid otkriven je 18. lipnja uz pomoć havajskog teleskopa Pan-STARRS-1, a dobio je ne pretjerano atraktivno ime '2013 MZ5'.

>> NASA: Dragi građani, pomozite nam u praćenju opasnih asteroida!

Američka svemirska agencija pohvalila se kako je 98 posto svih objekata kojima bi se Zemlja potencijalno mogla naći na putu otkriveno upravo u sklopu NASA-inih istraživačkih projekata.

'Otkriti 10.000 objekata je značajno dostignuće', rekao je jedan od NASA-inih šefova Lindley Johnson. 'No, moramo ih otkriti još barem deset puta ovoliko da bismo mogli biti sigurni kako smo pronašli sve koji su u stanju udariti u Zemlju i učiniti veliko zlo njezinom pučanstvu', dodao je Johnson, pod čijim je vodstvom otkriveno oko 76 posto potencijalno prijetećih asteroida i kometa.

U tu kategoriju spadaju sva tijela koja se Zemlji mogu približiti na barem 45 milijuna kilometara. Ima ih raznih veličina, od najobičnijih kamenčića pa do grdosija promjera više desetaka kilometara.

Posljednji otkriveni asteroid ima promjer od oko 300 metara, a vjeruje se da je Zemlja od njega sigurna.

Inače, prvi potencijalno opasan svemirski objekt otkriven je 1898. godine. U sljedećih je sto godina otkriveno novih 500-tinjak objekata da bi od 1998., pokretanjem NASA-inog projekta NEO, krenula prava erupcija novih pronalazaka.