Dinamičan A1 Quattro, koji će se proizvoditi u limitiranoj seriji od 333 primjerka, dolazi nam nakon koncepta A1 Clubsport Quattro koji je bio predstavljen ove godine. Umjesto 2.5 litrenog 5-cilindraša sa 500 KS pod poklopcem motora nalazi se dvolitraš sa 256 KS i 350 Nm okretnog momenta koji se prenose na sva četiri kotača.
Pročitajte i ovo
Mudra odluka
Ovaj grad namjerava platiti, kako bi potrošio manje: "Planiramo iz ušteda otplaćivati taj kredit"
Gašenje svjetala i ustanova
Direktiva iz EU-a mogla bi ugroziti hrvatsku kulturu: Nabava nove rasvjete skupo će koštati već siromašnu scenu
Ovaj četverocilindrični motor (koji je preuzet iz S3 modela) obujma 1.984 kubika koristi kombinaciju izravnog ubrizgavanja i turbo punjenja. Maksimalan okretni moment od 350 Nm kontinuirano je na raspolaganju u rasponu od 2.500 do 4.500 o/min dok se maksimalna snaga razvija pri 6.000 o/min.
S ovim motorom Audi A1 Quattro trebao bi trošiti nešto ispod 8.5 l/100km u kombiniranom ciklusu uz performanse dostojne vrhunskog sportskog automobila. Kada smo kod performansi, za ubrzanje do stotke malom A1 Quattro treba tek 5.7 sekundi a maksimalna brzina iznosi 245 km/h.
Spomenuti 2.0 TFSI motor dostavlja snagu na sva četiri kotača putem proizvođačevog stalnog pogona na sva četiri kotača a isti radi u kombinaciji s vrlo preciznim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. U normalnim voznim uvjetima, spojka šalje većinu snage na prednje kotače. U uvjetima smanjene trakcije, ista šalje okretni moment vrtoglavom brzinom na stražnju osovinu. Ako kotač na jednoj od osovina počne proklizavati, elektronička blokada diferencijala (EDL) aktivira kočenje tog kotača. ESP sustav uključuje i sportski način rada dok se ovaj sustav za nadzor stabilnosti vozila može također u potpunosti isključiti.
Audi A1 Quattro leži na naplatcima od lijevanog aluminija dimenzija 8.0 J x 18. Kotači su iste 'Glacier White' bijele boje kao i karoserija automobila, a trenutačno su prepoznatljivi po svom neuobičajenom dizajnu u obliku turbine. Isti su obavijeni gumama dimenzija 225/35. Ventilirani prednji kočioni diskovi mjere 312mm i imaju crna kočiona kliješta.
Limitirano izdanje A1 Quattro biti će dostupno isključivo u metalik bijeloj boji koju proizvođač zove 'Glacier White' dok krov dolazi u sjajno crnoj boji. Također crne boje su i okvir i mreža rešetke hladnjaka koja sjedi na masovnom prednjem odbojniku. Ta ista rešetka hladnjaka, kao i luk krovišta i vrata prtljažnika nose Quattro oznaku.
Od ostalih vizualnih elemenata koji doprinose visokom estetskom dojmu malog hatchbacka, tu su zatamnjena stražnja stakla i veliki dvobojni spojler. Crna boja koja krasi krov automobila dodatno naglašava i vrata prtljažnika te difuzor na stražnjem odbojniku. Stražnji svjetlosni sklopovi u LED tehnologiji krase pravu sportsku stražnjicu. Cjelokupan dojam zaokružuju dvije sjajne ispušne cijevi sa svake strane promjera 100mm.
Audi A1 Quattro mjeri 3.987mm u dužinu, 1.740mm u širinu te 1.416mm u visinu što znači da je neznatno duži od serijskog modela. Radi dodavanja zadnjeg pogona obujam prtljažnika iznosi sitnih 210 litara dok se preklapanjem stražnjih sjedala isti povećava na 860 litara.
Crna boja koja na vanjskom dijelu automobila tek naglašava pojedine elemente u unutrašnjosti vozila potpuno dominira. Sjedala i naslonjači za ruke na vratima prekriveni su Silk Nappa kožom s kontrastnim crvenim prošivima. Sportska sjedala iz S linije dodatno su podebljana za što bolju potporu te se također mogu podešavati u raznim smjerovima. Donji dio središnje konzole izveden je u crnoj boji visokog sjaja dok su odmorište za nogu i papučice izrađeni od brušenog nehrđajućeg aluminija. Crveni prošivi također krase i tepihe dok pragovi vrata nose ukrasne pločice s natpisom A1 Quattro.
Instrumentna ploča također izgleda vrlo zanimljivo s crvenim kazaljkama na brojčanicima, crvenim mjeračem okretaja i Quattro logotipom, a tu je i ekran u boji za prikaz informacija za vozača. Višefunkcionalan, kožni sportski upravljač očekivano je ravnog dna te je također ukrašen crvenim prošivima. Ručica mjenjača izrađena je od aluminija a mnoštvo upravljačkih elemenata obrađeno je premazom pomoću kojega izgledaju kao da su izrađeni od aluminija.
Infotainment sustav ispunjava sva očekivanja s ugrađenim CD changer-om, digitalnim radijem, Audijevim sučeljem za prijenos i reprodukciju glazbe, te MMI Plus navigacijom. Za vrhunsku kvalitetu zvuka tu je Bose audio sustav sa 14 zvučnika ukupne snage 465 vata, i subwooferima u vratima suptilno ukrašenim LED-icama. Audi Connect koristi Bluetooth telefon za povezivanje na Internet i korištenje raznih usluga kao što je Google Earth. Putnici također mogu spojiti svoje mobitele na ugrađeni WLAN Hotspot.
Audi A1 Quattro u prodaju dolazi u drugoj polovici 2012. godine pri čemu je važno spomenuti da svaki pojedini model od ukupno 333 komada dolazi opremljen s punim paketom opreme u što spadaju elementi koje inače imamo prilike vidjeti tek u klasi luksuznih vozila. Pri tome se misli na Xenon Plus prednje svjetlosne sklopove, High-Beam Assist, adaptivna stop svjetla, LED svjetla za interijer, senzore za svjetlo i kišu, automatsko zatamnjivanje unutarnjeg retrovizora, parkirne senzore, automatsku klimu, alarm, paket opreme za odlaganje, tempomat i 'pametan' ključ.
Audi A1 Quattro zapravo bi se trebao zvati S1 jer on to jest u svakom pogledu osim u imenu. Nama izgleda fenomenalno ali odmah dodajemo i veliki problem – cijena! Ona još nije objavljena ali se vjeruje da će biti blizu 40.000 EUR.