Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Vježbanje u srednjim i poznim godinama poboljšava pamćenje i smanjuje rizik od demencije.


To je pokazala dugogodišnja američka studija u kojoj je sudjelovalo 120 volontera starih od 50 do 80 godina. Neki od njih su pješačili 40 minuta tri dana u tjednu, dok su se drugi morali samo redovito razgibavati.

Vezani članci Slika nije dostupna Volite razgovarati sami sa sobom? Ne bojte se, niste ludi... Slika nije dostupna Nada za pacijente: Alzheimerova bolest mogla bi postati stvar prošlosti

Na početku i kraju studije skeniran im je mozak kako bi se proučila veličina područja zaduženog za pamćenje. Kod onih koji se samo razgibavali, to područje se smanjilo za 1,5 posto, što je normalno. No kod onih koji su hodali došlo je do povećanja tog područja, piše Daily Mail.

Povećanje od 2 posto na starije je osobe djelovalo tako da su se osjećali bar dvije godine mlađima, a poboljšano im je i prostorno pamćenje, koje pomaže kod snalaženja u prostoru ili na primjer prisjećanja gdje je netko ostavio ključeve.

>> Vježbanjem starije osobe dulje ostaju samostalne

'Naši rezultati pokazuju kako čak i umjereno vježbanje kod starijih osoba vodi do značajnog poboljšanja pamćenja i zdravlja mozga', pojasnio je Art Kramer, direktor Beckman instituta na Sveučilištu u Illinoisu. 'Redovno vježbanje i pravilna prehrana mogu smanjiti rizik od razvoja demencije', rekao je Simon Radley, voditelj istraživanja u Alzheimer's Research Trustu.